AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Jeg har nå jobbet to helt forskjellig steder. Et sted der folk ikke hadde så mye utdanning, men folk var hyggelige og man kunne snakke om alt mulig. Alt fra serier til mat, u name it. Alt i alt en veldig koselig miljø. Jobber nå i finansbransjen der folk går med skjørt og dress. Alle er pyntet hver dag og samtalene kan være litt kjedelige og litt sånne der man trenger litt mer kunnskap. Og heller en stiv miljø. Flere som har erfaring med det? Er nesten sånn at jeg har lyst å jobbe meg nedover 😂 bare så det er sagt, er ikke det noe som helst degradering. Anonymkode: fb71c...b6d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Jeg har en såkalt prestisjejobb med dress og slips og har ikke samme oppfatning. Det snakkes mye jobb i lunsjen, men folk snakker om helt vanlige ting også Anonymkode: 4d426...b35 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Jeg jobber i akademia nå og det føles som en lettelse at det er mer fruktbare samtaler i lunsj - folk er belest og vi har mye å snakke om. Dette handler ikke om "alle andre", men om deg. Finn et sted der du trives. Anonymkode: 9638a...00c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Vent til seminarer og julebord. Da vil nok deres sanne jeg komme fram. De i såkalte prestisjefylte yrker kan være hakket sprøere enn andre. De bare skjuler det til hverdags på jobb. Anonymkode: e6343...cbd 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Kjenner meg igjen. Er ikke i samme bransje, men enkelte skal absolutt bruke lunsjavbrekket til å preike fag eller kjedelige ting. Hvis du er i posisjon til det, forsøk å utfordre - ta opp tema som er litt på sidelinjen. De fleste digger det bare de får tenkt seg om. Anonymkode: 14284...1f9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå