AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Vanlig andre plasser at alle foreldre får elevkort ut på hvert møte (for å sjekke at infoen stemmer noe som sikkert bare er for å sjekke hvem som kommer av foreldrene). Greit at de vil sjekke at info stemmer. Men kan vel sendes i sekke ved begynnelsen av skoleåret?istedenfor å diskriminere de som ikke kom den ene gangen det ikke passet?Men som såklart alltid kommer der det lar seg gjøre. Forstår at de vil sjekke at foreldrene stiller opp. Men blir litt dumt det der. Og foreldremøtene er bare masse mas og fjas. Hadde det no vært noe fornuftig. Er alltid det samme.Hvert år. Hvert eneste år. og drøye ut flere timer hver gang. 30min. holder det... Og den minglingen for oss som har sosial angst.. Ikke noe lett Anonymkode: 77aa8...122 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Jeg sliter også med sosial angst. Men for meg er det omtrent umulig å få til uansett. Far jobber til åtte og leggetid for barn kl sju. har lurt på om noen synes det er rart jeg aldri er der:) Anonymkode: f80ed...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Enig at de kan korte ned møtene til 30 min. Også skal man i tillegg ha med kaker og mingle i pausen 😂😂 Anonymkode: 3f3d9...f43 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med sosial angst. Men for meg er det omtrent umulig å få til uansett. Far jobber til åtte og leggetid for barn kl sju. har lurt på om noen synes det er rart jeg aldri er der:) Anonymkode: f80ed...d2b Ingen mulighet for barnevakt? Anonymkode: 3f3d9...f43
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Nei, det er ikke lett, og det er mye det samme om igjen og om igjen, og det føles som ekstra stress ved starten av skoleåret. Men sånn er det å ha skolebarn, og det er ikke så innmari mye vi blir bedt om å stille på. Dessuten hender det plutselig at det faktisk er noen viktige saker man bør ta opp, og da er det dumt å ikke møte. Er man tilfeldigvis borte er det bare å sende en mail, alle forstår at det ikke alltid passer. Jeg gidder ikke bruke tid på å irritere meg over foreldremøter, det er som det er og hvis jeg ikke har lyst til å mingle går jeg bare hjem så fort det er over eller sjekker mail i pausen. Hilsen mor til 5 Anonymkode: d70bd...9aa 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanlig andre plasser at alle foreldre får elevkort ut på hvert møte (for å sjekke at infoen stemmer noe som sikkert bare er for å sjekke hvem som kommer av foreldrene). Greit at de vil sjekke at info stemmer. Men kan vel sendes i sekke ved begynnelsen av skoleåret?istedenfor å diskriminere de som ikke kom den ene gangen det ikke passet?Men som såklart alltid kommer der det lar seg gjøre. Forstår at de vil sjekke at foreldrene stiller opp. Men blir litt dumt det der. Og foreldremøtene er bare masse mas og fjas. Hadde det no vært noe fornuftig. Er alltid det samme.Hvert år. Hvert eneste år. og drøye ut flere timer hver gang. 30min. holder det... Og den minglingen for oss som har sosial angst.. Ikke noe lett Anonymkode: 77aa8...122 Lærerne ser da fort hvem som er der. Og det høres rart ut at du er en som virkelig prioriterer foreldremøter og så klart alltid kommer hvis det lar seg gjøre, på tross av sosialangst, men du syns det er mas og fjas, og samtidig diskriminerende (?) at de sjekker hvem som er der, selv om du forstår at de vil sjekke hvem som er der. Jada. Ingen liker foreldremøter. Men jammen meg er det de samme som møter opp hver gang, og sakene som diskuteres er som regel mest aktuelle for dem som ikke er der. Og det er de samme, år etter år. Vi har ikke mingling, og ikke servering. Møtene tar over to timer uten. Anonymkode: 42085...166 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter også med sosial angst. Men for meg er det omtrent umulig å få til uansett. Far jobber til åtte og leggetid for barn kl sju. har lurt på om noen synes det er rart jeg aldri er der:) Anonymkode: f80ed...d2b Ikke noe rarere enn at far aldri er der, og de andre fører neppe statestikk, men lærerne legger jo merke til slikt. De andre legger nok merke til det hvis de aldri får hilst på noen av dere. Men syns ikke du det er dumt å ikke få all informasjonen, deter aldri noe du lurer på, å bli kjent med de andre (i hvertfall på hils sånn iutseendemessig) så juleavslutningen ikke blir så angstfull? Hos oss har de av og til barnevakt for barna + småsøsken på SFO, og begynner møtene før. Anonymkode: 42085...166 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Uff, foreldremøter. Kjedelige greier. Totalt unødvendig. Ingenting fornuftig blir tatt opp. Om det er noen avgjørelser som skal tas så blir de tatt over hodet på foreldrene uansett. Nei, send med en lapp istedenfor om informasjon som er nødvendig. Hva mener du med elevkort egentlig? Anonymkode: 24a0c...f3a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Hos hos holder de faen meg på i 2,5 timer med bare tull og fjas. Timer man aldri for igjen, alt innholdet i de 2.5 timene kunne de presset sammen til 30 minutter, er helt meningsløst. Anonymkode: e0838...3af 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 Jeg prøver å få med meg alle foreldremøtene til mine fire barn. Jeg er ingen vidundermamma, men de møtene prioriterer jeg. Noe nyttig informasjon får vi alltid, jeg treffer andre foreldre og jeg får være med og bestemme. Det er også viktig for meg å vise såpass interesse, skolen har ansvar for mine barn mesteparten av dagen, og da vil jeg involveres. Jeg tenker det også er viktig for å bygge relasjon til læreren, sånn at vi kan få til tidlig innsats om nødvendig. Anonymkode: cf116...a83 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Sånn er det å ha barn. Det er alltid de samme foreldrene som aldri kommer på foreldremøter og det er ikke de gode foreldrene for å si det slik. Anonymkode: 186fc...47e 5
Tilim Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 Var på mitt første foreldremøte for 1.klassingen i går, og det var unnagjort på en drøy time. Syns det var helt greit, SFO-info, praktisk info angående klær og utstyr, info om hvordan dagen sånn ca utarter seg i skoletiden og valg av klassekontakter. Ingen mingling, men en kort hva jeg heter og hvem som er mitt barn. Syns det var helt greit og jeg er ikke overbegeistret for sosiale greier heller.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #13 Skrevet 7. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det å ha barn. Det er alltid de samme foreldrene som aldri kommer på foreldremøter og det er ikke de gode foreldrene for å si det slik. Anonymkode: 186fc...47e Hehe. Går hver gang. Men 10-15mingling inni møtet. Denne gangen kunne jeg ikke. 2-3timer foreldremøte.. Vil veldig gjerne vite hva som skjer og følge opp barna.Men 30min kunne de samlet alt og fått det fort unna! Unødvendig å måtte hale det ut. Så mye er det ikke på tapeten! Mye dødtid rett og slett.. Ikke alle har barnepass. Og er alene med barna. Og møtene er alltid på kveldene. TS Anonymkode: 77aa8...122 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #14 Skrevet 7. september 2018 Drar ikke på foreldremøter. Infoen får man jo uansett, og det å utsette min sjel og psyke for slike møter har jeg rett og slett ikke ork til. Baker kaker og gjør det jeg for beskjed om. Men sitte i timer for å høre hva andre foreldre mener er feil ( ja for det blir ofte det) så jegnpå som bortkastet tid.Jobber turnus, så kunne uansett ikke sitte i fau, så da brukte jeg faktisk tiden min på å være hjemme med barnet når jeg for en kvelds skyld hadde fri. Anonymkode: 19688...9ad
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #15 Skrevet 7. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det å ha barn. Det er alltid de samme foreldrene som aldri kommer på foreldremøter og det er ikke de gode foreldrene for å si det slik. Anonymkode: 186fc...47e Nåja, tror ikke det sier noe om hvordan man er som foreldre. De få gangene man har prøvd å gå på fellesmøter så er det kun de som skriker høyest av foreldrene som får si noe. For å ikke snakke om at de må mangle sosialt liv, når de skal pushe på foreldrekvelder, eller mammakvelder med vin mm. Ja vi har barn i samme klasse og nei, jeg trenger ikke omgåes deg for det. Anonymkode: 19688...9ad 3
Vampen Skrevet 7. september 2018 #16 Skrevet 7. september 2018 Denne tråden er rett og slett trist. Foreldremøter er ikke noe skole og lærer arrangerer for å plage dere, det er en rettighet dere har, som skolen er pålagt å tilby. Det er også en mulighet til å styrke samarbeidet med skolen, bli kjent med andre foreldre, få informasjon og ta opp saker som er viktig for skoledagen til ditt barn. Elevkort sendes ikke hjem i sekken fordi det er greit å være sikker på at de kommer fram. Hensikten er at skolen skal ha oppdatert kontaktinfo på foresatte, slik at man faktisk kan komme i kontakt med dem om noe skjer. Vi ser hvem som er der, og det er, som det blir påpekt, stort sett alltid de samme. At noen av de som pleier å dukke opp ikke alltid kan, er helt greit. Alle forstår det. Foreldremøter er like mye foreldrene sin tid som skolens, så om man føler de er lite givende, så er det helt ok å komme med innspill på hva som bør tas opp. 10
Gjest Bøff Eløff Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 Jeg er så glad skolen vi har valgt til barna har foreldremøter på Max en time. Det er ingen kaffe og ingen kake. Vi er der kun for barna, vi voksne kan mingle ellers.
Lou Salome Skrevet 7. september 2018 #18 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nåja, tror ikke det sier noe om hvordan man er som foreldre. De få gangene man har prøvd å gå på fellesmøter så er det kun de som skriker høyest av foreldrene som får si noe. For å ikke snakke om at de må mangle sosialt liv, når de skal pushe på foreldrekvelder, eller mammakvelder med vin mm. Ja vi har barn i samme klasse og nei, jeg trenger ikke omgåes deg for det. Anonymkode: 19688...9ad Å, så koselig holdning for barnet ditt da! Når de andre vindrikkende mammaene bare plukker opp en telefon og: Hei, vi skal plutselig reise bort helgen om to uker, kan min Iben være med dere på hytta da?" Og: "Jacob nevnte noe om spillkveld, og insisterte på at jeg ikke skulle ringe, så hva skjer'a?", Og ikke minst sms: Kan storesøstra til Pia være barnevakt for dem begge mens vi er på foreldremøte? Jeg er ikke venninne med noen av de andre mødrene (eller fedrene). Men vi har en del kontakt i løpet av året, og det er til gjensidig nytte. Og noen av dem er faktisk hygelige og interessante mennesker jeg gjerne omgås litt. Og alle dere som syns det er så grusomt på møte, har dere ikke fedre som kan gå? 4
Vampen Skrevet 7. september 2018 #19 Skrevet 7. september 2018 6 minutter siden, Lou Salome skrev: Å, så koselig holdning for barnet ditt da! Når de andre vindrikkende mammaene bare plukker opp en telefon og: Hei, vi skal plutselig reise bort helgen om to uker, kan min Iben være med dere på hytta da?" Og: "Jacob nevnte noe om spillkveld, og insisterte på at jeg ikke skulle ringe, så hva skjer'a?", Og ikke minst sms: Kan storesøstra til Pia være barnevakt for dem begge mens vi er på foreldremøte? Jeg er ikke venninne med noen av de andre mødrene (eller fedrene). Men vi har en del kontakt i løpet av året, og det er til gjensidig nytte. Og noen av dem er faktisk hygelige og interessante mennesker jeg gjerne omgås litt. Og alle dere som syns det er så grusomt på møte, har dere ikke fedre som kan gå? Ikke minst er det himla viktig den dagen ungene er gamle nok til at alkohol og lignende er et tema. Da er det greit at foreldregruppa kjenner hverandre godt nok til å kunne utveksle info og gi beskjeder. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #20 Skrevet 7. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Drar ikke på foreldremøter. Infoen får man jo uansett, og det å utsette min sjel og psyke for slike møter har jeg rett og slett ikke ork til. Baker kaker og gjør det jeg for beskjed om. Men sitte i timer for å høre hva andre foreldre mener er feil ( ja for det blir ofte det) så jegnpå som bortkastet tid.Jobber turnus, så kunne uansett ikke sitte i fau, så da brukte jeg faktisk tiden min på å være hjemme med barnet når jeg for en kvelds skyld hadde fri. Anonymkode: 19688...9ad Ehh man kan fint sitte i FAU selv om man jobber turnus. To kvelder i året kan alle avse. Resten går gjennom mail og de kan man sende rundt og svare på når det passer på døgnet 👍 Anonymkode: 3b45c...07d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå