Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Nylig oppdaget jeg at min samboer har hatt telefonisk kontakt med sin tidligere samboer, dette har foregått siden i fjor sommer.

Det hadde da gått fem år siden det ble slutt mellom dem.

Jeg er utrolig skuffet fordi de har gått bak min rygg så lenge, jeg har aldri møtt henne fordi de bor langt fra hverandre. Grunnen til at de har kontakt på telefon flere ganger i uken er at han trenger en venninne å prate med om alt. Han sier videre at det ikke er noe imellom dem annet enn gode venner, hun har også en samboer som ikke vet noen ting.

Jeg mener at hun er frekk som i det hele tatt gjennopptar kontaken etter så mange år, når hun vet via andre at han har fått seg ny samboer.

Jeg vil helst ikke at de skal ha mer kontakt, men vet også at jeg ikke kan hindre dette. Hva hadde dere gjort?

Ventet og sett om det utviklet seg til noe mer eller tatt det helt med ro og stolt på mannen deres når han sier at han ikke vil noe mer med henne. Og er det tilfeldig å ta kontakt med sin eks etter fem år??

Videoannonse
Annonse
Gjest Pjusk
Skrevet
Jeg mener at hun er frekk som i det hele tatt gjennopptar kontaken etter så mange år, når hun vet via andre at han har fått seg ny samboer.

Hvorfor er det frekkere av henne enn av mannen din?

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville tatt det. Tror ikke jeg ville likt det noe særlig. men det kommer an på mange faktorer som trygghet og stabilitet i nåværende forhold, hvorfor han ikke kan snakke med meg istedenfor henne, hvorfor kontakten dem i mellom er hemmelig osv. Beklager, kan ikke gi noe entydig svar.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en exs som har hatt kontakt i alle år. Vi har kjent hverandre siden jeg var 16 og i dag er jeg godt voksen. Jeg kjenner han ut/inn. vet om ting som har vert vanskelig osv.

hans nye er vel ikke overbegeistret for meg, noe som bunner i sjalusi.

Det er den naturligste ting i verden. dette er åpent,men hva er grunnen til at de går bak ryggen din da? han vet din raksjon?

Det blir vel slik du legger opp til sel.

vær glad han har et fint forhold til folk, enten det er exs eller andre

Skrevet

Jeg ser i utgangspunktet ingen grunn for at man ikke skulle kunne ha kontakt med en eks, men hadde mannen min holdt en slik kontakt skult for meg hadde jeg blitt forbannet.

Har man ikke noe å ha dårlig samvitighet for, så skjuler man det heller ikke.

Gjest gjesta
Skrevet

Har du sagt til han hvordan du føler?

Og vet du hvorfor han har hatt kontakt med henne?

Jeg hadde følt meg ført bak lyset, siden han ikke

sa det før nå...

Hvis du ikke liker det, bør han respektere det, for

deg er DEG han er sammen med nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

En ting er at han kontakt med eksen, men hvorfor holde det skult? Ville vel ha vært mer naturlig om han hadde fortalt det med engang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min kjæreste har jevnlig kontakt med sin eks gjennom felles venner. Jeg vet om det, men det er ikke noe han prater høyest om. Han sier at han er redd jeg skal bli såret og mistenksom hvis han til stadighet går rundt og snakker om at han har truffet eksen eller snakket med henne.

Jeg har etter lang tid akseptert at de treffes jevnlig uten at jeg får vite alle detaljer. Jeg velger imidlertid å tro at det bare er på et vennskapelig nivå ettersom jeg velger å tro på kjæresten min.

Har ikke noe råd til deg bortsett fra å prøve å forklare mannen din hva du synes er vanskelig med situasjonen og oppfordre han til å være åpen om forholdet til eksen sin.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg hadde blitt forbannet, så lenge ikke saken er av spesielle grunner; at de f.eks er bestevenner gjennom flere år, barndomsvenner, eller har mange felles venner.

Hvorfor er ikke du jenta han kan prate med alt om? Det er det förste jeg tenker :-?

Og da er det ikke meningen å gjöre deg lei deg :klem:

Skrevet

Hvorfor er ikke du jenta han kan prate med alt om? Det er det  förste jeg tenker :-?  

Jeg og..

- men en ting er å ha kontakt med en ex. - men noe ganske annet er å holde det skjult.

Jeg skjønner at du ikke liker det - spesielt siden han tydeligvis heller snakker med henne enn med deg - og det synes jeg du skal fortelle ham.

Skrevet

Hvorfor er ikke du jenta han kan prate med alt om? Det er det förste jeg tenker :-?

Var det som føyk igjenom hue mitt også.

Men syns ikke du bør være no mer forbanna på henne enn på han. Var han som holdt det skjult for deg.

Lurer på hvorfor du ikke har funnet ut av dette før nå?!

Skrevet

Hadde blitt utrolig skuffet om han hadde holdt dette skjult.

Jeg er av den oppfatningen av at alt kommer frem i lyset en vakker dag, og hva er best da at du blir litt sår ved at han har kontakt, eller at du får vite det på denne måten du nå har gjort så lenge etterpå.

Jeg liker alltid og stille et spørsmål tilbake til typen min jeg da.

Som f.eks hva synes du om hvis jeg hadde gjort akkurat det samme? det får ihvertfall min type til å tenke litt lenger en nesetippen rekker.

Jeg har dårlig erfaring med x'er så jeg hadde sagt til han, at dette her trenger ikke jeg i livet mitt hvis vi skal ha det bra sammen.

Du må ihvertfall snakke med han om det, han kan ikke gjette seg til hvordan du har det.

Sånt her er bare ikke gøy enten vi er sjalu eller ikke av natur :veldigsur:

Lykke til da

Skrevet

Tror ikke det er tilfeldig at man tar kontakt med en eks etter så mange år. Det hender at folk har det dårlig i sitt forhold og begynner å tenke på hva de hadde før. Hvis hun var ute etter en venninne, kunne hun sikkert ha funnet det..?

Jeg synes også det er rart at han ikke synes at du er den venninnen som han kan snakke med om alt. Det er jo det som er vanlig i et forhold; at man er kjærester, men OGSÅ ens beste venn.

Og dessuten; om dette var helt ufarlig, hvorfor kunne han ikke fortelle deg om det? Synes det er noe rart her, jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har pratet mye om dette og begrunnelsen for at han ikke ha sagt noe er at han visste hvordan jeg ville reagere. Hun har heller ikke sagt noe til sin samboer.

Men det jeg ikke forstår er hvorfor hun tok kontakt med han etter fem år. Jeg tror ikke det er tilfeldig, men jeg har nå forlangt full åpnhet om dette, for jeg kan jo ikke nekte han å prate med folk, men jeg liker ikke at hun tok opp igjen kontakten, hvorfor gjør noen slikt uten baktanker. og selvfølgelig er jeg sint på han også, vi har

pratet mye og han sier at det ikke betyr noe mer enn vennskap. Han kunne aldri innledet et forhold til henne igjen, det ble slutt fordi hun bedro han. Noe hun også har gjort med andre kjærester, og dette gjør det selvfølgelig enda vanskeligere for meg å stole på henne.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Om jeg var deg nå hadde jeg värt skuffet og forbannet for at han ikke tar dine fölelser på riktig alvor. Hva synes du om dette? Du må törre å stille krav til han. En eks er ikke alltid godtatt som venn :-(

Eller kan du godta det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...