Gjest Stella Rose Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Hvorfor ser folk på søppel og idiot programmer på tv som Ex on the beach, Paradise Hotell, Bloggerne, Kardashians osv ?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Pga at det reflekterer hvem de er. Anonymkode: dc12c...70f 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 De synes vel det er morsomt og spennende med dramaet. Noen synes også det er morsomt å sladre og føle seg bedre enn deltagerne Jeg kan bli underholdt i en episode eller to, men så er det liksom alt "det samme" og det blir kjedelig. Personene som er med er som regel ikke spesielt interessante eller personligheter jeg liker å se på heller, så er ikke så mye som holder interessen vedlike Anonymkode: ac2a1...49a 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 For å sitere C.S Lewis (1898-1963) «Vi er halvhjertede skapninger, som roter rundt med drikking og sex og selvhevdelse når vi blir tilbudt uendelig glede. Vi er som et uvitende barn som ønsker å fortsette å lage sølekaker i slummen, fordi det ikke kan forestille seg hva tilbudet om en ferie ved sjøen innebærer.» 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Fordi de er noen søppel-mennesker, som elsker å se på fordummende dritt... Anonymkode: c378d...1b7 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 5 hours ago, Eugene Onegin said: For å sitere C.S Lewis (1898-1963) «Vi er halvhjertede skapninger, som roter rundt med drikking og sex og selvhevdelse når vi blir tilbudt uendelig glede. Vi er som et uvitende barn som ønsker å fortsette å lage sølekaker i slummen, fordi det ikke kan forestille seg hva tilbudet om en ferie ved sjøen innebærer.» Var ikke cs lewis veldig kristen og hadde begrenset syn på hva glede var? Anonymkode: ac2a1...49a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Nei, si det. Jeg må innrømme at jeg tenker mitt om de som ser på dette. Anonymkode: 9c563...2aa 1
Vampen Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, si det. Jeg må innrømme at jeg tenker mitt om de som ser på dette. Anonymkode: 9c563...2aa Samme her, fordommer o’hoi! 1
Jadzia Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 1. For å føle seg bedre enn de som er på tv. 2. For å se opp til de som er på tv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 På Engelsk heter det "escapism", der vi prøver å flykte fra hverdagene, og søker etter noe spennende og stimulerende. Og på toppen av det så har du igjen en del folk som lever igjennom kjendiser / de på TV. Anonymkode: 3fb94...e3d 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Må si det var mye fordommer her. Jeg ser på søppel TV, men jeg kan like gjerne se Twin Peaks... Jeg ser på det rett og slett for å koble ut. Jeg synes det er underholdene og litt fascinerende. Anonymkode: cf397...2f7 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 Hm minner meg på at di har det på D-play. Har ikkje sett det, og er ikkje så interessert. Vil berre sjå fødeavdelinga... Sikkert fordi det er så fjernt frå normale liv? Anonymkode: e6e1a...69d
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 7. september 2018 #13 Skrevet 7. september 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #14 Skrevet 7. september 2018 Jeg ser på søppelTV nå og da, men foretrekker så klart filmer, serier og bøker med et givende innhold. Kan likevel sette på et dårlig realityprogram for enkelt tidsfordriv hvis målet kun er å koble ut. Det ene ekskluderer ikke det andre. Har 6 års utdanning og er en helt normalt oppegående person. Dømmer dog ikke andre på bakgrunn av hvilke program de måtte finne på å se på. Anonymkode: 42a06...598 6
Vampen Skrevet 7. september 2018 #15 Skrevet 7. september 2018 Mitt problem med søppel-TV som Paradise og Naut on the beach er ganske enkel. Denne type søppel sendes utelukkende fordi folk faktisk ser på søpla. Og søpla blir stadig drøyere. Folka som er med må gjerne drite seg ut til krampa tar dem, de er myndige og har valgt det selv. Men vet dere hvem andre som ser på denne søpla? 14-15 åringer. De samme 14-15 åringene som ser på det som normalt å operere både pupper og ræv, for å bli «fin». Og er de riktig heldig, så ender de opp som VGS elevene som var i media tidligere i år, for å fortelle at det var helt normalt å knulle åpenlyst på fest, filme at man har sex og dele det rundt. I sommer var de på Kos for å slåss. Generasjon Paradise hotel. Så jeg har tenkt å fortsette å dømme voksne folk som ser på søppel. Rett og slett fordi de er årsaken til at møkka i det hele tatt eksisterer, og får lov til å påvirke samfunnet vårt på en måte som er helt spinnevill. Hadde jeg hatt valget mellom å slå ihjel tid ved å se en episode Ex on the beach eller stirre ut i løse lufta, så hadde jeg glodd på lufta. Jepp, dagens ord er søppel. 8
Thyra Skrevet 7. september 2018 #16 Skrevet 7. september 2018 Jeg så selv første sesong av Big Brother, fordi det var nytt og pirret nysgjerrigheten min. Men jeg gikk fort lei. Jeg skjønner ikke at ikke alle andre også går lei. Samme konseptet på nytt og nytt, bare mer og mer ekstremt for å toppe tidligere programmer. Unge, pene mennesker som drikker seg dritings, har sex på TV, krangler og kommer med idiotiske uttalelser for å bli b-eller c-kjendis... 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 Folk synes vel at det er enkel underholdning. Man trenger ikke å følge med for å se slike programmer. Anonymkode: 8883d...581
Thyra Skrevet 7. september 2018 #18 Skrevet 7. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på søppelTV nå og da, men foretrekker så klart filmer, serier og bøker med et givende innhold. Kan likevel sette på et dårlig realityprogram for enkelt tidsfordriv hvis målet kun er å koble ut. Det ene ekskluderer ikke det andre. Har 6 års utdanning og er en helt normalt oppegående person. Dømmer dog ikke andre på bakgrunn av hvilke program de måtte finne på å se på. Anonymkode: 42a06...598 En ting er å se på disse programmene innimellom som avkobling (hver sin smak), men mange ser jo også opp til disse reality-"stjernene". 2
visp Skrevet 7. september 2018 #19 Skrevet 7. september 2018 4 minutter siden, Vampen skrev: Mitt problem med søppel-TV som Paradise og Naut on the beach er ganske enkel. Denne type søppel sendes utelukkende fordi folk faktisk ser på søpla. Og søpla blir stadig drøyere. Folka som er med må gjerne drite seg ut til krampa tar dem, de er myndige og har valgt det selv. Men vet dere hvem andre som ser på denne søpla? 14-15 åringer. De samme 14-15 åringene som ser på det som normalt å operere både pupper og ræv, for å bli «fin». Og er de riktig heldig, så ender de opp som VGS elevene som var i media tidligere i år, for å fortelle at det var helt normalt å knulle åpenlyst på fest, filme at man har sex og dele det rundt. I sommer var de på Kos for å slåss. Generasjon Paradise hotel. Så jeg har tenkt å fortsette å dømme voksne folk som ser på søppel. Rett og slett fordi de er årsaken til at møkka i det hele tatt eksisterer, og får lov til å påvirke samfunnet vårt på en måte som er helt spinnevill. Hadde jeg hatt valget mellom å slå ihjel tid ved å se en episode Ex on the beach eller stirre ut i løse lufta, så hadde jeg glodd på lufta. Jepp, dagens ord er søppel. Veldig, veldig bra sagt! En ting jeg ikke er enig i- og det er at deltagere som er med på søppelet er myndige og har valgt det selv. Det kan jeg ikke tro! De burde umyndigjøres isåfall og bli beskyttet fra seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #20 Skrevet 7. september 2018 4 minutter siden, Vampen skrev: Mitt problem med søppel-TV som Paradise og Naut on the beach er ganske enkel. Denne type søppel sendes utelukkende fordi folk faktisk ser på søpla. Og søpla blir stadig drøyere. Folka som er med må gjerne drite seg ut til krampa tar dem, de er myndige og har valgt det selv. Men vet dere hvem andre som ser på denne søpla? 14-15 åringer. De samme 14-15 åringene som ser på det som normalt å operere både pupper og ræv, for å bli «fin». Og er de riktig heldig, så ender de opp som VGS elevene som var i media tidligere i år, for å fortelle at det var helt normalt å knulle åpenlyst på fest, filme at man har sex og dele det rundt. I sommer var de på Kos for å slåss. Generasjon Paradise hotel. Så jeg har tenkt å fortsette å dømme voksne folk som ser på søppel. Rett og slett fordi de er årsaken til at møkka i det hele tatt eksisterer, og får lov til å påvirke samfunnet vårt på en måte som er helt spinnevill. Hadde jeg hatt valget mellom å slå ihjel tid ved å se en episode Ex on the beach eller stirre ut i løse lufta, så hadde jeg glodd på lufta. Jepp, dagens ord er søppel. Døm i vei, men det er jo litt teit fordi du ikke vet bakgrunnen til menneskene du dømmer. Kan vedde på at jeg har litt mer kulturell kapital enn deg, til tross for at jeg liker å se søppel TV Anonymkode: cf397...2f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå