AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Vi er endelig kommet dit at vi har mulighet til å kjøpe oss et rekkehus eller en leilighet, men jeg klarer ikke å bestemme meg(for han er det det samme😂) . Vi har også et barn, så sånn sett hadde det kanskje vært best med hus? Jeg er ufør, og er veldig mye hjemme så for meg er det utrolig viktig å trives godt hjemme. Jeg har også lyst å dempe følelsen av å føle meg isolert, men usikker på om jeg hadde følt meg best på bakkeplan med hage, eller litt oppe i høyden med terrasse. Ellers tenker jeg på at det er lettere å holde en leilighet ren og ryddig. Hage hadde jo vært veldig koselig, men det er kanskje ikke så koselig i lengden? Jeg har bare bodd på bakkeplan en gang tidligere og da trivdes jeg veldig, men usikker på om det var selve det å være på bakkeplan og ha hage som var tingen. Noen som har noen inspill? Anonymkode: 5f173...1f9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #2 Skrevet 7. september 2018 Vi har flyttet fra leilighet til rekkehus og trives utrolig godt. Vi har privatliv, men om vi ønsker har vi et stort sosialt nettverk i sameiet. Det er mye lettere å komme i kontakt med naboer i rekkehus syns jeg. Er vi i hagen blir det mange hyggelige samtaler over hekken. Barna finner alltid noen å leke med og de kan leke på lekeplass eller hos andre og vi kan fortatt se dem fra egen hage. Det handler så klart om å ha hyggelige naboer da, så se etter et nabolag som «ligner» dere. Her vi bor er nesten samtlige på vår alder og har små barn. Et annet sameie rett borti gaten har nesten bare pensjonister og «voksne» familier. Nybygg anbefales for førstnevnte. Ta en tur rundt i nabolaget når dere er på visning Anonymkode: e299b...534 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #3 Skrevet 7. september 2018 Det er mye som er lettere med bakkeplan og liten hageflekk også. Barnevogn inn og ut av huset er jo veldig greit. Basseng ute er letter på bakkeplan. Ofte har du litt mer plass og kan være mer ute og ta ting der når du har gjester og barnebursdager og sånt. Anonymkode: 297ae...31c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #4 Skrevet 7. september 2018 Isolert sett ville jeg si at rekkehus er best når dere har barn : lettere for barnet å løpe inn og ut, stort sett lettere å få kontakt med naboene, bedre plass, en hage er så arbeidskrevende som en gjør den. Men i din situasjon, blir det er spørsmål om helse. Hvorfor er du ufør ? Selv har jeg leddgikt, og for meg var det helt fantastisk å flytte fra rekkehus til leilighet. Alt på ett plan, enklere å holde rent , ingen hage som krever den energien jeg ikke har. Jeg har ikke inntrykk av at barna her i blokken har mindre venner å leke med enn mine barn hadde da vi bodde i rekkehus. Den eneste STORE bakdelen med å bo i leilighet, er alle lydene !!! Hvis du ikke trives med å høre naboen gå, lukker dører, trekke i snoren osv, må du enten kjøpe rekkehus, eller kjøpe en leilighet på toppetasje, og helst av nyere dato med bedre lydisolering. Anonymkode: 95a81...4e0
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Med rekkehus blir det husmaling, snømåking etc Anonymkode: 8cd22...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 Uansett hva dere velger er det viktig å velge et bomiljø der det er mange barn. Det gjør livet med barn så mye greiere at de har lekekamerater rundt. Om leiligheten, så velg gjerne et nyere boligfelt, der det er både leiligheter og rekkehus/hus. Er det bare leiligheter er det stor fare for at det bare er en mellomstasjon for de med barn, og ditt barn vil stadig oppleve at venner flytter bort. Er det også muligheter for oppgradering til større bolig i nærheten, så vil mange av de som eventuelt oppgraderer kjøpe i samme området. Er det bare eldre som bor rundt, så er det ikke så greit å bo med barn. Anonymkode: 99cac...245
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå