Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2005 #1 Del Skrevet 15. mars 2005 Lagde raspeballer på søndag, men pga snøværet da kunne ikke middagsbesøket vårt komme likevel. Så da står vi her med raspeballer til knærne... Hva gjør vi med dem i dag? Gidder ikke spise dem med saltkjøtt og kålrot for tredje dag på rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #2 Del Skrevet 15. mars 2005 Skjør de i centimeter-tykke skiver og stek de til de er lett gyldenbrune - NYDELIG! Stekte raspeballer er gode uten tilbehør, men suverene med følgende: Skjær røkt kjøttpølse i små terninger. Brun dette i panna sammen med løk og bacon skåret i biter - kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 15. mars 2005 #3 Del Skrevet 15. mars 2005 Stek dem i panna med litt bacon! Ikke akkurat frisk og lett mat , men absolutt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2005 #4 Del Skrevet 15. mars 2005 Ikke noe saus el.l? Bare stekte raspeballer? Mamma bruker å lage duppe, en slags brunostsaus, men jeg mangler selvsagt brunost og et par andre ingredienser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #5 Del Skrevet 15. mars 2005 De er gode å steke. Du trenger ikke saus til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 15. mars 2005 #6 Del Skrevet 15. mars 2005 Du kan jo evnt. gjøre som sørlendingene og prøve rørte tyttebær til, det frisker det hele litt opp - men personlig syns jeg det smaker aldeles "feil" 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 15. mars 2005 #7 Del Skrevet 15. mars 2005 Vi pleier også å steke de. Jeg har sukker til både stekte og vanlige komper, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. mars 2005 #8 Del Skrevet 15. mars 2005 Du kan jo evnt. gjøre som sørlendingene og prøve rørte tyttebær til' date=' det frisker det hele litt opp - men personlig syns jeg det smaker aldeles "feil" 8)[/quote'] Jeg er sørlending, men jeg har vel adri latt et tyttebær komme i nærheten av mine komper! Jeg tror du er tullete! Ellers er stekte komper veldig godt - stekesmøret er saus nok syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2005 #9 Del Skrevet 15. mars 2005 hiv dem i søpla *hater blandaball* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #10 Del Skrevet 16. mars 2005 Stek dem, ja, og ha kokte poteter til. (Høres sprøtt ut med poteter til potetmat, men det smaker jo helt annerledes.) Bacon funker fint sammen med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samantha Skrevet 16. mars 2005 #11 Del Skrevet 16. mars 2005 Steik dei ja, og ha bacon/steikte middagspølser/ rømme attmed. Mmmm, klubb er godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #12 Del Skrevet 16. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 16. mars 2005 #13 Del Skrevet 16. mars 2005 ...og innlegget foran ble forøvrig skrevet av meg, glemte å signere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Formosiss Skrevet 16. mars 2005 #14 Del Skrevet 16. mars 2005 Stekte raspeballer med sirup er skikkelig snask, men fyttikatta til kaloribombe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #15 Del Skrevet 17. mars 2005 Du lager pytt-i-panne. :D Raspeballer i terninger stekt sammen med poteter i terninger, pølsebiter, og med et speilegg til :D God restemat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 19. mars 2005 #16 Del Skrevet 19. mars 2005 Eller så kan du kutte dem opp, fryse dem og så steke dem en annen dag hvis du har lyst på noe annet i dag liksom.. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrs williams Skrevet 20. mars 2005 #17 Del Skrevet 20. mars 2005 Stek dem med salt kjøtt til og pølser. nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. mars 2005 #18 Del Skrevet 20. mars 2005 Eller så kan du kutte dem opp, fryse dem og så steke dem en annen dag hvis du har lyst på noe annet i dag liksom.. :D Jeg ville aldri fryst kompe/raspeball fordi potetene får en ekkel og søtlig smak etter frysing... Men for all del, hvis smaken ikke plager deg så frys i vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest happyending Skrevet 20. mars 2005 #19 Del Skrevet 20. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 20. mars 2005 #20 Del Skrevet 20. mars 2005 hiv dem i søpla *hater blandaball* Blandaball er noe helt annet, Tex. Raspeball er poteter og mel. Blandaball er poteter, fisk og mel, og kan godt kastes i søpla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå