Gå til innhold

Hva gjør jeg med raspeballene tredje dagen?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Lagde raspeballer på søndag, men pga snøværet da kunne ikke middagsbesøket vårt komme likevel. Så da står vi her med raspeballer til knærne...

Hva gjør vi med dem i dag? Gidder ikke spise dem med saltkjøtt og kålrot for tredje dag på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Skjør de i centimeter-tykke skiver og stek de til de er lett gyldenbrune - NYDELIG!

Stekte raspeballer er gode uten tilbehør, men suverene med følgende:

Skjær røkt kjøttpølse i små terninger. Brun dette i panna sammen med løk og bacon skåret i biter - kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ikke noe saus el.l? Bare stekte raspeballer?

Mamma bruker å lage duppe, en slags brunostsaus, men jeg mangler selvsagt brunost og et par andre ingredienser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evnt. gjøre som sørlendingene og prøve rørte tyttebær til, det frisker det hele litt opp - men personlig syns jeg det smaker aldeles "feil" 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo evnt. gjøre som sørlendingene og prøve rørte tyttebær til' date=' det frisker det hele litt opp - men personlig syns jeg det smaker aldeles "feil" 8)[/quote']

Jeg er sørlending, men jeg har vel adri latt et tyttebær komme i nærheten av mine komper! Jeg tror du er tullete!

Ellers er stekte komper veldig godt - stekesmøret er saus nok syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Stek dem, ja, og ha kokte poteter til.

(Høres sprøtt ut med poteter til potetmat, men det smaker jo helt annerledes.)

Bacon funker fint sammen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Du lager pytt-i-panne. :D Raspeballer i terninger stekt sammen med poteter i terninger, pølsebiter, og med et speilegg til :D God restemat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Eller så kan du kutte dem opp, fryse dem og så steke dem en annen dag hvis du har lyst på noe annet i dag liksom.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eller så kan du kutte dem opp, fryse dem og så steke dem en annen dag hvis du har lyst på noe annet i dag liksom.. :D

Jeg ville aldri fryst kompe/raspeball fordi potetene får en ekkel og søtlig smak etter frysing... Men for all del, hvis smaken ikke plager deg så frys i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Bridezillah-killah~
hiv dem i søpla :tunge1:

*hater blandaball*

Blandaball er noe helt annet, Tex.

Raspeball er poteter og mel.

Blandaball er poteter, fisk og mel, og kan godt kastes i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...