Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nå andre året av et studie på universitetet, og på første året var læreplanmålene at vi skulle ha enten kunnskap eller god kunnskap om emnet. Nå står det imidlertid avansert kunnskap, og jeg lurer på hva som ligger i det. Noen som kan forklare hva slags kunnskap man skal ha når den er avansert i forhold til god? 

Anonymkode: 61bb4...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at vi studerer det samme, ettersom jeg kjenner igjen formuleringene.

Kunnskapen en tilegner deg om fagene første året generell, Fagene er små med tanke på studiepoeng, og en får i mindre grad forståelse for de små nyansene på fagfeltet.

Andreårsfaget som krever avansert kunnskap om er et stort fag med mange vurderingstema og elementer. Læreplanmålene er også mer generelle, noe som innebærer at det ligger mer kunnskap i hvert enkelt læreplanmål enn tidligere. Vanligvis får en god nok forståelse til å møte avansert kunnskap om en kan vurderingstemaene som er omtalt i pensumboka (knyttet opp mot andre sentrale kilder) samt at en kan skrive noen sider om hvert enkelt læreplanmål.

Anonymkode: 77245...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...