AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #1 Skrevet 7. september 2018 Hei! Kommer med mange spm her! Er det mange med vaskehjelp? Hvor ofte har dere vaskehjelp? Hva betaler dere for og hvor mye betaler dere pr gang? Tenker dere å fortsette med vaskehjelp, eller tenker dere for en liten periode? Syns jeg hører om flere og flere som tar i bruk vaskehjelp, tenker dette er genialt. Hva er grunnen til at du valgte akkurat den personen/firmaet (ønsker ikke firmanavn/personnavn) Takker for svar! Anonymkode: c4c3d...cde
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #2 Skrevet 8. september 2018 Hei! Har vaskehjelp 1 gang i måneden, ønsker å doble til 2 ganger i måneden, men må se an kostnaden. Absolutt noe vi vil fortsette med så lenge vi har råd og har forholdsvis små barn. Betaler for 3 timer á kr 435,-, dvs kr 1305 pr gang. Vasken omfatter støvsuging, vask av bad og kjøkken, gulvvask noen gulv og generell overflatevask/støvtørk. Valgte firma for å være sikker på at betalingen var hvit, for å få vikar ved sykdom/ferie, for å få profesjonell kundeservice, slippe risiko for ansvar i tilfelle skade, og for å slippe å få et personlig forhold til vaskehjelpen (slik andre jeg kjenner med privat vaskehjelp). Anonymkode: bbbad...6d9 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #3 Skrevet 8. september 2018 Jeg bor i et land hvor det er vanlig å ha fulltidshushjelp. Jeg er ikke komfortabel med det når jeg kommer fra Norge, men man blir sett ned på dersom man ikke vil bistå til å motvirke ardbeidsledigheten ved å skape jobber. Jeg har vaskehjelp 3-4 i uken, men det er en kvinne vi har fått et personlig forhold til etter 4 år som ansatt hos oss. Hun rydder og vasker alt som behøves, dyrebur og hunden også. Én ting er jeg sikker på; det er en enorm fordel for ethvert par som ønsker å beholde romantikken!!! Ikke noe krangling om rydding, ikke noe mas (som videre fører til nanglende initiativ til sex og mer krangling) Anonymkode: 5724a...63d 4
Zienna Skrevet 8. september 2018 #4 Skrevet 8. september 2018 Vi valgte å bruke vaskehjelp fordi mannen min og jeg jobbet mye, og det var blitt slik at vi brukte helgene for å vaske hus. Det ble for mye arbeid og for lite tid til familieliv og hygge sammen med barna. Vår vaskehjelp kom hver fredag etter at vi hadde dratt på jobb. Jeg la bare en lapp på kjøkkenbenken om hva som skulle prioriteres. Hun jobbet fra kl. 08 -16. Tror betalingen var bra i forhold til at den var svart. På denne tiden var det ikke mulig å oppdrive en vaskehjelp (eller dagmamma) som betalte skatt. I løpet av 15 år hadde vi 4 vaskehjelper. Tre var godt voksne kvinner, og veldig flinke. Den fjerde var norsk, og slurvet. Nå er det bare mannen min og jeg i huset, men sannheten er at vi absolutt har behov for vaskehjelp! To barnebarn, 5-8 år, kan den kunsten å holde besteforeldre i konstant vaskemodus
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #5 Skrevet 8. september 2018 Markedsundersøkelse....? Anonymkode: c8179...089
Djungelvrål Skrevet 8. september 2018 #6 Skrevet 8. september 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i et land hvor det er vanlig å ha fulltidshushjelp. Jeg er ikke komfortabel med det når jeg kommer fra Norge, men man blir sett ned på dersom man ikke vil bistå til å motvirke ardbeidsledigheten ved å skape jobber. Jeg har vaskehjelp 3-4 i uken, men det er en kvinne vi har fått et personlig forhold til etter 4 år som ansatt hos oss. Hun rydder og vasker alt som behøves, dyrebur og hunden også. Én ting er jeg sikker på; det er en enorm fordel for ethvert par som ønsker å beholde romantikken!!! Ikke noe krangling om rydding, ikke noe mas (som videre fører til nanglende initiativ til sex og mer krangling) Anonymkode: 5724a...63d Har dere mange barn og dyr siden det må vaskes annenhver dag?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Har dere mange barn og dyr siden det må vaskes annenhver dag? Nå er ikke jeg den du siterer, men svarer uansett Da jeg bodde i Singapore i forbindelse med jobb hadde jeg vaskedame hver eneste dag. Jeg prøvde å få det ned til en gang hver fjortende dag, men neeeei, de skulle komme hver eneste bidige dag. Da kosta de, tok ut søppel, rede opp sengen, tok klesvasken, inn og ut av oppvask maskinen og vaska ved behov. Så jeg tror det er noe med kultur å gjøre? Vi kunne fint vasket selv da mannen var med som "trophy husband"(hihi, intern spøk", men de vi leide hos sa dette måtte vi ha. Anonymkode: 680ab...69a 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #8 Skrevet 8. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg den du siterer, men svarer uansett Da jeg bodde i Singapore i forbindelse med jobb hadde jeg vaskedame hver eneste dag. Jeg prøvde å få det ned til en gang hver fjortende dag, men neeeei, de skulle komme hver eneste bidige dag. Da kosta de, tok ut søppel, rede opp sengen, tok klesvasken, inn og ut av oppvask maskinen og vaska ved behov. Så jeg tror det er noe med kultur å gjøre? Vi kunne fint vasket selv da mannen var med som "trophy husband"(hihi, intern spøk", men de vi leide hos sa dette måtte vi ha. Anonymkode: 680ab...69a Jeg hadde aldri orket å ha fremmede svinsende rundt i huset hver dag. Vi er to voksne og en katt. Vasker kjøkken, bad og ganger ca hver 3 uke og resten av huset enda sjeldnere. Oppvaskmaskinen går ca annenhver dag. Tar 4 minutter å tømme. Vasker 2-4 maskiner med klær i uka og bretter klær 1 g i uka. Vasker badet og støvsuger hele huset hver fredag, Hadde jeg hatt vaskehjelp 1 g i uka hadde jobben tatt henne kanskje 2 timer. Fatter ikke at ikke folk klarer 2 timer i uka med husarbeid selv. Anonymkode: 8b0fe...7fc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #9 Skrevet 8. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri orket å ha fremmede svinsende rundt i huset hver dag. Vi er to voksne og en katt. Vasker kjøkken, bad og ganger ca hver 3 uke og resten av huset enda sjeldnere. Oppvaskmaskinen går ca annenhver dag. Tar 4 minutter å tømme. Vasker 2-4 maskiner med klær i uka og bretter klær 1 g i uka. Vasker badet og støvsuger hele huset hver fredag, Hadde jeg hatt vaskehjelp 1 g i uka hadde jobben tatt henne kanskje 2 timer. Fatter ikke at ikke folk klarer 2 timer i uka med husarbeid selv. Anonymkode: 8b0fe...7fc Som sagt, vi ville og kunne gjerne gjort det selv. Men vi måtte ha det i følge utleier. Det var/er vel for å ha flere arbeidsplasser til samfunnet. Men det skal sies at etter de to åra dere nede. Var er det latterlig deilig å komme hjem og gjøre ALT slev, ingen vaske hjelp, bare oss to som vaska og styret selv. Anonymkode: 680ab...69a
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #10 Skrevet 9. september 2018 12 hours ago, Peonjenta said: Har dere mange barn og dyr siden det må vaskes annenhver dag? Jeg går utifra at du ikke leste innlegget mitt godt nok? Anonymkode: 5724a...63d 1
Drizzt Skrevet 9. september 2018 #11 Skrevet 9. september 2018 Annenhver uke funker fint her. Stort hus, så godt å ta alt annenhver uke. Særlig nyttig med badene som tar mye tid, men også gulv, vinduer, overflater, osv det vanlige som inngår der. Skjønner ikke at jeg levde uten før vi startet 😄
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #13 Skrevet 9. september 2018 Vi har vaskehjelp to ganger i måneden. Betaler 500 svart per gang. Egentlig er det vel kanskje hvit da vi har lov til å betale noen 6000 hver til en person per år? Anonymkode: b9f08...e9b
AnonymBruker Skrevet 11. september 2018 #14 Skrevet 11. september 2018 På 9.9.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev: Vi har vaskehjelp to ganger i måneden. Betaler 500 svart per gang. Egentlig er det vel kanskje hvit da vi har lov til å betale noen 6000 hver til en person per år? Anonymkode: b9f08...e9b Ja, men dersom det er temmelig opplagt at personen dere betaler har dette som geskjeft og også får 6000 fra en rekke andre kilder for å bedrive samme aktivitet er det ikke så hvitt alikevel. Anonymkode: 9f7b5...c18 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #15 Skrevet 12. september 2018 På 11.9.2018 den 11.42, AnonymBruker skrev: Ja, men dersom det er temmelig opplagt at personen dere betaler har dette som geskjeft og også får 6000 fra en rekke andre kilder for å bedrive samme aktivitet er det ikke så hvitt alikevel. Anonymkode: 9f7b5...c18 Nei det er det ikke. Det er ikke noe firma. Anonymkode: b9f08...e9b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #16 Skrevet 12. september 2018 En gang i uka, 550 per time, 1100 per gang. De tar gulv, badene, overflater, speil, skift på sengene, kjøkkenfronter, og litt mer. En gang i måneden bruker det ca 6 timer. Da spesifiserer vi hva som skal gjøres, som vindusvask inn- og utvendig, nedvask bad eller kjøkken, vask og avfrost fryser, rens av kjøkkenvifte og mye mer. Da kommer de som regel to om gangen. Ikke noe problem med kvalitet eller oppførsel, har kameraer i leiligheten, så lett å følge med på hva de gjør. (og ja, det er det opplyst om). Har også en person som tar hagen ukentlig gjennom sommerhalvåret. Vi har det fast, og kommer til å fortsette. Vi jobber mye. Og er heller ikke så vanvittig glad i å bruke fritiden vår på husvask. Anonymkode: 01780...d82 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #17 Skrevet 12. september 2018 Har vaskehjelp 1 gang i mnd. Hennes ansvar er å ta alt det såkalte "grovarbeidet". All vasking med vaskemidler og å vaske badet grundig. Jeg har utslett på hendene som blir verre ved vask og bruk av vaskemidler, så det har rett og slett reddet hendene mine. Er bare meg, har litt mer 50m2 leilighet. Prioriterer å bruke penger på dette da det hjelper helsa mi. Betaler 435,- per time, og hun bruker to timer hver gang. Jeg klarer fint å holde det ved like til neste gang (støvsuge, rengjøring etter matlaging og de vanlige småtingene), så dette er en veldig god ordning for meg. Jeg valgte firma fordi det er viktig for meg å ikke støtte svart arbeid. Anonymkode: ae3a5...b6f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #18 Skrevet 15. september 2018 Har hatt vaskehjelp en gang i uken de 10 siste årene. Har hus på litt over 300 kvm og vi er fire i huset + hund. Hun vasker bad, støvsuger og vasker gulv. Litt overfladisk støvtørking. Helt gull! Jeg støvtørker godt ett rom i uken hver gang hun har vært hos oss og bruker ellers robotstøvsugeren resten av uka. Anonymkode: 75a24...a65
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #19 Skrevet 15. september 2018 Jeg har hatt samme vaskehjelp i 12 år, hun kommer annenhver uke. Anonymkode: 572f4...56a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2018 #20 Skrevet 15. september 2018 Vi har vaskehjelp hver 14.dag. Hun vasker gulv og bas. Tørker støv , stryker klær og legger på sengetøy. 100 m2 leilighet og 2 voksne. Betaler 1000 kr pr gang. Anonymkode: 4f110...665
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå