Gå til innhold

Er det virkelig så mye impotente menn 50+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller...

Anonymkode: 2d845...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hypotese: Årsaken til norske menns impotens er at de norske kvinner har så sjeldent lyst på sex at potensen til mannen ikke blir vedlikeholdt godt nok. Årsaken er etter min mening medisinsk lav hormonprofil hos norske kvinner og menn, og utstrakt bruk av hormonell prevensjon. Andre årsaker er kost, aktivitet og for eksempel lavt D vitamin nivå med mer. Så som samfunn må vi ta grep, og vi som individer må vurdere andre løsninger enn medikamenter. Samfunnet Norge tar ikke dette på alvor, og resultatet er lave tall når det gjelder barnefødsler og høye tall skilsmisser. Det er noe råttent i Norge. 

Anonymkode: 400ec...277

• Liker 2
Skrevet

Ts burde ha skrevet litt mere om hvorfor h*n lager en tråd som omhandler dette. Å bare lage en overskrift uten å skrive noe holder ikke. 

Anonymkode: f8924...ce6

• Liker 4
Skrevet

For fremtiden medfører dette til at de få, de friske, som har helse, de må yte lenger, jobbe mer, bære resten. Er det greit? Impotens og annen helse er en så grunnleggende indikator på at situasjonen er alvorlig. Om samfunnet er satt sammen slik at det tar takk i situasjonen, det vet vi alle at vi som nasjon ikke har tradisjon for. Så vi som individer står over for et valg. Du må velge din vei, i det ligger også ditt valg av partner. Dette gjelder enten du er mann eller kvinne.

Anonymkode: 400ec...277

Skrevet

Kan bare svare for meg selv, ikke noen problemer enda. M(57)

Anonymkode: 22fef...eb2

• Liker 1
Skrevet

M-50

Puler fremdeles som en kaninflokk og kuken vekker meg fortsatt hver morgen 🙂

Anonymkode: a9307...88e

• Liker 2
Skrevet

Nei … og så lurer folk på hvorfor vi foretrekker yngre menn ???.....

• Liker 1
Skrevet

Problemet med mange nordmenn er at de har for mye penger og spiser for mye mat hos mammaen sin eller på bensinstasjonen. Veldig mange voksne babyer i Norge. 

Anonymkode: 93561...f45

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med mange nordmenn er at de har for mye penger og spiser for mye mat hos mammaen sin eller på bensinstasjonen. Veldig mange voksne babyer i Norge. 

Hvis tilfelle, så skjønner jeg at det slår ut på om de er attraktive,  men hva har det direkte å si for spørsmålet i hovedinnlegget?  

Anonymkode: 1e35e...0ce

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis tilfelle, så skjønner jeg at det slår ut på om de er attraktive,  men hva har det direkte å si for spørsmålet i hovedinnlegget?  

Hjerte/kar- sykdommer, alkohol, kronisk medisinbruk, diabetes og andre hormonforstyrrelser er ofte det som har ført til impotensen i utgangspunktet.

Anonymkode: 87d57...b4b

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjerte/kar- sykdommer, alkohol, kronisk medisinbruk, diabetes og andre hormonforstyrrelser er ofte det som har ført til impotensen i utgangspunktet.

Anonymkode: 87d57...b4b

Det er jo et litt annet slags svar, enn å si at det er for mange babyer med god råd. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo et litt annet slags svar, enn å si at det er for mange babyer med god råd. 

Det ene fører til det andre skjønner du.

Skrevet
På 7.9.2018 den 13.12, AnonymBruker skrev:

Du er nok dessverre inne på noe der. Dårlig livsstil er nok en stor grunn! Men det kan også være menn som har stressfulle jobber, trenger ikke være kosthold.

Ifht hvor mange overvektige mennesker det er, så er det ikke så dårlig statistikk egentlig! 

Anonymkode: 5a26b...48e

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror også kosthold kan være en del av det i noen tilfeller. Jeg lå med (eller forsøkte å ligge med) en overvektig 40-åring en gang som ikke klarte å få den opp. Trist. Frustrerende. Kjedelig.

Anonymkode: 4934b...b00

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror også kosthold kan være en del av det i noen tilfeller. Jeg lå med (eller forsøkte å ligge med) en overvektig 40-åring en gang som ikke klarte å få den opp. Trist. Frustrerende. Kjedelig.

Anonymkode: 4934b...b00

Der finnes en annen årsak. Vil du håre den eller mener du at du er en sylfide selv.

Anonymkode: 60c0c...dc8

• 4 uker senere...
Skrevet

"Eldre" mann. Spiser sunt, røyker ikke, drikker svært lite og trener regelmessig. Lysten og evnen har nesten ikke vært bedre, men så har jeg en vakker og ettertraktet kone som jeg forguder. Kan være lurt å passe på helsa for at sexlivet skal fungere optimalt. Overvekt og inaktivitet er en helserisiko uten at man trenger å bli fanatisk.

• Liker 3
Skrevet

Det er gjerne i den alderen mange begynner å slite med overvekt og andre livsstilsproblemer. Overvekt, høyt alkoholinntak, røyking, dårlig blodsirkulasjon og høyt blodtrykk er dårlig for potensen. Hver fjerde mann over 60 har problemer med impotens.

Skrevet

Tråden er ryddet for hetsende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
11 minutter siden, hind skrev:

Det er gjerne i den alderen mange begynner å slite med overvekt og andre livsstilsproblemer. Overvekt, høyt alkoholinntak, røyking, dårlig blodsirkulasjon og høyt blodtrykk er dårlig for potensen. Hver fjerde mann over 60 har problemer med impotens.

Nettopp. Det er mye enklere å forebygge enn å reparere. Aldri for sent å få en litt bedre livsstil og livskvalitet. Det er så lite som skal til. Jeg har kanskje gode gener og (bank i bordet) ingen av de nevnte laster/plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...