Gå til innhold

YA kredittkort og renter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har blitt belastet med renter på denne månedens faktura fra YA-kredittkort uten å ha hverken tatt ut penger i minibank, betalt regninger med kortet, eller vært forsinket med betaling av faktura ? Ser på Facebook siden at de får mye kritikk for sene svar, men har sendt mail. Men lurer altså på om flere opplever feil fra dette selskapet. 

Anonymkode: 0fb89...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk en faktura på 0,- kr denne mnd, fordi jeg kun hadde hatt en innbetaling siste mnd som transaksjon, ingen bruk. Men nei, min Ya-bank kredittkort-faktura var ikke påført renter for noe. Men det var vel fordi det ikke har vært noe bruk til kjøp.

Endret av Million
Skrevet

Jeg syns det har vært mye rot etter at de gikk over til annen fakturadato (5. i mnd). Tallene på fakturaen stemmer ikke med transaksjonene. Å ta kontakt med de er jo helt umulig. Lang telefonkø, aldri svar på mail. Den ene gangen jeg kom igjennom på telefonen, virket hun i andre enden totalt uinteressert. Eneste grunnen til at jeg tror jeg fortsetter med det, er dekningen av Netflix. Men hvordan blir det da ? Da går jo jeg egentlig i pluss, hvis det er eneste transaksjonen måned etter måned ?

Skrevet

Jeg holder meg unna kredittkort. Synes alltid at ethvert "bra" kjøp ender opp med at man f.eks. glemmer å betale ned i tide, at de tar seg godt betalt for papirfaktura fordi det er standardvalget, eller andre ting som gjør at vinningen går opp i spinningen. Så alle småbeløp, små prosenter på drivstoff og slikt holder jeg meg unna. Har kun brukt det når det har vært 25% avslag hos expert/power og den slags, og jeg faktisk har trengt å kjøpe noe dyrt.

Anonymkode: e18d6...2a2

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder meg unna kredittkort. Synes alltid at ethvert "bra" kjøp ender opp med at man f.eks. glemmer å betale ned i tide, at de tar seg godt betalt for papirfaktura fordi det er standardvalget, eller andre ting som gjør at vinningen går opp i spinningen. Så alle småbeløp, små prosenter på drivstoff og slikt holder jeg meg unna. Har kun brukt det når det har vært 25% avslag hos expert/power og den slags, og jeg faktisk har trengt å kjøpe noe dyrt.

Anonymkode: e18d6...2a2

Om du glemmer å betale og ikke setter opp eFaktura er da ikke kredittkortet sin feil.

Anonymkode: 5d675...0ab

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det har vært mye rot etter at de gikk over til annen fakturadato (5. i mnd). Tallene på fakturaen stemmer ikke med transaksjonene. Å ta kontakt med de er jo helt umulig. Lang telefonkø, aldri svar på mail. Den ene gangen jeg kom igjennom på telefonen, virket hun i andre enden totalt uinteressert. Eneste grunnen til at jeg tror jeg fortsetter med det, er dekningen av Netflix. Men hvordan blir det da ? Da går jo jeg egentlig i pluss, hvis det er eneste transaksjonen måned etter måned ?

Ny fakturadato? Jeg har fakturadato 20. i mnd på mitt YA-kredittkort slik jeg alltid har hatt.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Ingenting har vært på stell siden omleggingen.

Anonymkode: ac889...bcc

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny fakturadato? Jeg har fakturadato 20. i mnd på mitt YA-kredittkort slik jeg alltid har hatt.

Feil begrep, beklager. Fakturaperioden er endret. Nå går den inn i neste måned frem til den 5. Så når du ser på fakturaen, vil skyldig beløp inkludere forbruk frem til den 5. i den mnd du mottar faktura, men transaksjonsoversikten viser kun foregående måned. Så om man da f eks ikke har efaktura, men legger regningen inn manuelt, så er det lett for å skrive inn sluttbeløpet på transaksjonsoversikten, og ikke det som står som skyldig beløp. Det kan fort bli renter av slikt, fordi om man har lagt inn det beløpet man totalt trodde man skyldte.

Jeg oppfatter dette som lureri, og tenker at dette er en sak for forbrukerrådet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...