Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pomeranian som er 3 år, han kjenner ikke til et annet liv enn det å ha meg tilgjengelig 80% av døgnet, fordi jeg har vært uten jobb. Jeg har hatt sosial angst i en svært sterk grad, men jeg har klart å jobbe meg ekstremt mye fremover og nå lengter jeg virkelig etter noe meningsfylt å bedrive dagene med..

Hunden har opplevd traumatiske hendelser som valp og lider av ptsd og har en generalisert angstlidelse, jeg forstår han bedre enn noen andre mht mine egne utfordringer.. så vi er et godt team og støtter hverandre gjensidig, hehe.

Men jeg må ha en jobb der jeg kan ha med meg hunden, mest pga hans utfordringer med å være alene, men også fordi det er en trygghet for meg og ruster meg bedre. Jeg ser for meg f eks en kontorjobb (der jeg er fritatt fra telefonansvar) eller noe annet som gir mulighet for å kunne jobbe noe skjermet, jeg elsker også å kjøre - men hunden har angst for bilkjøring så det går ikke.

Hunden har i tillegg agorafobi så det kan ikke være en "folksom" eller bråkete jobb med flust av mennesker "i basen min" heller.

Finnes det muligheter for dette og hvor/hva?

Anonymkode: 889fb...8b4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder har seperasjonsangst, liker ikke være alene, er ikke glad i folk eller høye lyder. De har ikke ptsd og generalisert angstlidelse, skjerpings! Det har gått helt inflasjon i de diagnosene.

Anonymkode: ffc84...b17

• Liker 6
Skrevet

Det fins ofte muligheter på enkelte kontorer feks. Men det er jo forskjellig fra sted til sted. 

Anonymkode: 6b869...136

• Liker 1
Skrevet

Som med mennesker og dyr, så kan man trene bort en adferd som er ugunstig. Les deg opp på dette og legg ned arbeidet som trengs, så kan du ende opp med en hund som kanskje elsker bilkjøring og takler å være alene helt fint. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en pomeranian som er 3 år, han kjenner ikke til et annet liv enn det å ha meg tilgjengelig 80% av døgnet, fordi jeg har vært uten jobb. Jeg har hatt sosial angst i en svært sterk grad, men jeg har klart å jobbe meg ekstremt mye fremover og nå lengter jeg virkelig etter noe meningsfylt å bedrive dagene med..

Hunden har opplevd traumatiske hendelser som valp og lider av ptsd og har en generalisert angstlidelse, jeg forstår han bedre enn noen andre mht mine egne utfordringer.. så vi er et godt team og støtter hverandre gjensidig, hehe.

Men jeg må ha en jobb der jeg kan ha med meg hunden, mest pga hans utfordringer med å være alene, men også fordi det er en trygghet for meg og ruster meg bedre. Jeg ser for meg f eks en kontorjobb (der jeg er fritatt fra telefonansvar) eller noe annet som gir mulighet for å kunne jobbe noe skjermet, jeg elsker også å kjøre - men hunden har angst for bilkjøring så det går ikke.

Hunden har i tillegg agorafobi så det kan ikke være en "folksom" eller bråkete jobb med flust av mennesker "i basen min" heller.

Finnes det muligheter for dette og hvor/hva?

Hva med post eller avisbud? Må jo virkelig være flott jobb hvis du må ha med hund

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunder har seperasjonsangst, liker ikke være alene, er ikke glad i folk eller høye lyder. De har ikke ptsd og generalisert angstlidelse, skjerpings! Det har gått helt inflasjon i de diagnosene.

Anonymkode: ffc84...b17

Her må du slutte å være dømmende og forutinntatt. Hunder kan også ha generalisert angstlidelse, ptsd og agorafobi. Det har min hund og jeg har prøvd mye for å bedre det, men han er veldig sensitiv og i tillegg traumatisert av hendelsen som valp, så jeg har innsett at dette ikke kan fjernes, bare kontrolleres til en viss grad.

Jeg vil ikke være avisbud eller slike ting, jeg vil ha noe som er viktigere og mer meningsfylt. Noen her må da ha noen forslag?

• Liker 1
Skrevet

Hva med jobb på en kennel?

Eller som bonde.

Anonymkode: e0743...06f

Skrevet

Du setter veldig mange krav til jobben, på grunn av egen helse, din hunds helse - og så skal den i tillegg være viktig og meningsfylt? Dette kommer ikke til å bli lett. Du skal vel tjene 700k i året også? Jeg tror du må starte med å innse at når du har vært ute av arbeidslivet en god stund og fremdeles har helseutfordringer som setter begrensninger for deg jobbmessig, står du ikke fremst i køen og kan neppe være kresen. Det inkluderer både krav om å ha med hunden på jobb og ønske om at jobben skal være viktig og meningsfylt. 

Anonymkode: f8cf8...452

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...