Gå til innhold

Anleggsstøy fra privat på natt, lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bor i borettslag rett ved siden av en bygård som har besøk av "Olimb" et rørfirma(?). På dagtid er det mye annet anleggsstøy frem til cirka kl 20 på grunn av bygging, men etter det forsetter disse. Per akkurat nå står de og bråker enda, og klokka er strengt tatt 22.36. 

Ettersom de holder på med rør for en bygård kan jeg ikke skjønne at de har lov til å støye så sent? Det er snakk om gravemaskiner og noen maskiner som gjør noe med rørene. I tillegg står alle anleggsarbeiderne og roper i kor. Dette er mot soveromsveggen til halvparten av borettslaget mitt, og det er helt umulig å legge seg i slik støy. 

Hadde det vært vegvesenet eller noe offentlig antar jeg de bare ville hatt konsesjon, men et privat firma? Noen med erfaring? 

Er så sinnsykt lei av støy og anleggsarbeid døgnet rundt her!! (Jeg kjøpte før de begynte utbyggingen). Det begynner med "hovedbyggingen" rundt 06 hver morgen, og holder på til kl 20. Men da er det mye annet som fortsetter.. 

Anonymkode: a4806...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel i utgangspunktet lov til kl 23.

Anonymkode: f834f...507

Skrevet

Jeg kan garantere deg at tillatelsene deres er i orden. :)

Anonymkode: f9870...f39

Skrevet

Skjønner at de har tillatelse, og nå er jo klokka straks elleve og jeg lover de kommer til å presse den tillatelsen hvert fall en halvtime til hvis den sier elleve. Syntes i utgangspunktet det er drøyt at de får holde på så lenge. Utrolig kjedelig for oss som bor rundt her å høre på det hver. eneste. kveld. 

Hadde det vært middels støy, men det høres jo ut som en motorsag eller et fly. 

Skrevet

Nå er klokka snart tolv, og det gir seg ikke. Kjipt for oss som skal opp klokka 06 i morgen. Da begynner uansett det vanlige anleggsarbeidet omkring her også. 

Vurderer å ringe politiet faktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...