AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/ingen-ville-reise-seg-for-kate-(32)-som-sto-og-ammet-pa-toget/3423533993.html Har hun rett til å bli irritert, eller burde hun slutte å syte? Anonymkode: 211b5...2f2
Djungelvrål Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Hun måtte mate barnet, selvsagt burde noen tilbudt henne plassen sin. 15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Selvfølgelig burde noen tilby plassen sin. Ser dette selv, at folk er elendige på å tilby plass til andre. Kan komme noen med krykker på den vinglete bussen, men ingen reiser seg. Sitter mange ungdommer der. Selv er jeg syk, og sliter veldig om jeg må stå på buss/tog. Men man ser jo ikke på meg, at jeg er syk. Nå gjør jeg det jeg kan, for å ikke ta offentlig transport i rushen. Men jeg har tatt tog, og måtte gå av, og sette meg på stasjonen, fordi jeg ikke klarer å stå lenge, og må da vente på neste tog. Her går togene omtrent hvert 10. minutt da, så det går jo bra. På dårlig dager, har jeg vurdert å ta med en krykke, så kanskje noen tilbyr meg å sitte. Og jeg forventer virkelig ikke at noen skal tilby med sete, da man ikke ser det på meg. Anonymkode: 7cba3...683 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Jeg hadde glatt tilbødt henne mitt dete, men nå er jeg en av de som sitter med nesa i mobilen så ikke sikkert jeg hadde fått det med meg Anonymkode: 619d3...eef 6
Rosalie Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Man kan ikke regne med at noen tilbyr plassen sin. Selv er jeg kronisk og usynlig syk, og min erfaring er at ber man noen om å få plassen, så får man den, med mindre personen trenger plassen selv. 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Noen burde gitt henne og barnet et sete. Jeg prøver å være oppmerksom når det kommer folk på bussen om de kan ha behov for å sitte, men jeg dagdrømmer ofte dessverre og får det ikke alltid med meg. Men mange har jo også usynlige plager. Men spør noen så får de plassen min uansett, det er null problem for meg å stå. Anonymkode: ab863...c56 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 15 timer siden, Rosalie skrev: Man kan ikke regne med at noen tilbyr plassen sin. Selv er jeg kronisk og usynlig syk, og min erfaring er at ber man noen om å få plassen, så får man den, med mindre personen trenger plassen selv. Veldig kjipt om man da spørr noen som er sykere enn deg selv, det bare synes ikke på personen. Kjipt å måtte spørre noen med protese om plassen og liksom kreve at mannen med kun en fot skal stå. Er det ikke lettere om friske folk kan tilby plassen sin? Anonymkode: 50d0b...278 6
Skiftenøkkel Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Er det lov å stå på bussen i dag..? Her omkring er det setebeltekontroller på buss for tiden..
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, Skiftenøkkel skrev: Er det lov å stå på bussen i dag..? Her omkring er det setebeltekontroller på buss for tiden.. Bor i Tromsø og her kan bussen være så full at folk står så tett at man ikke kommer seg av når man skal av bussen. Anonymkode: 50d0b...278 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Skiftenøkkel skrev: Er det lov å stå på bussen i dag..? Her omkring er det setebeltekontroller på buss for tiden.. Nå var vel dette i England, vet ikke hva loven er der. Anonymkode: 211b5...2f2
Gjest middagshøyden Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
Skiftenøkkel Skrevet 8. september 2018 #12 Skrevet 8. september 2018 14 hours ago, alltid presis said: På bybusser er det lov å stå, ja. Mange er plassene på bybusser ER ståplasser. Vi får metrobuss i Trondheim om et år, der er det enda flere ståplasser enn før. Okey. Jeg mener å huske det var en episode hvor bussen ble full, og en person som ga bort setet sitt ble kastet av bussen nettop fordi den var blitt full 🤐 Tror nok jeg har ofret setet likevel jeg altså men 😳 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #13 Skrevet 8. september 2018 Jeg reiser meg alltid for små barn, gravide osv, men jeg tar sjelden buss lengre enn 10 minutter da. Ofte sitter jeg meg også der som ene setet kan gjøres om til et barnesete, og dersom det kommer noen med et lite barn innpå sier jeg ganske høyt ''du kan få sitte her, denne plassen er jo tross alt ment til småbarn, for at de skal kunne sitte tryggest mulig'', rett og slett for å gjøre andre passasjerer informert om dette. Da slipper jeg at andre passasjerer sitter seg der uten å flytte seg for småbarn, slik at småbarna sitter utrygt, og i tillegg slipper jeg å irritere meg over dette. Vinn - vinn - vinn. Anonymkode: 49173...8b8 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #14 Skrevet 8. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg reiser meg alltid for små barn, gravide osv, men jeg tar sjelden buss lengre enn 10 minutter da. Anonymkode: 49173...8b8 Tviler på at du reiser deg når det er ledige seter. Så du reiser deg ikke alltid. Anonymkode: 211b5...2f2 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #15 Skrevet 9. september 2018 På 6.9.2018 den 22.27, Peonjenta skrev: Hun måtte mate barnet, selvsagt burde noen tilbudt henne plassen sin. Hvis hun MÅTTE mate barnet sitt, burde hun gått av bussen. Ikke alle er komfortable med å sitte ved siden av noen som vrenger puppen utav bh'en Anonymkode: 3d337...9a0 12
blomsterhei Skrevet 9. september 2018 #16 Skrevet 9. september 2018 Dette er ikke syting , folk burde selvfølgelig gitt hun sitteplass! 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #17 Skrevet 9. september 2018 Ble faktisk positivt overasket over svarene i denne tråden. Tenkte mange ville svart "det burde hun tenkt på før hun fikk barn"😂 Jeg ville tilbudt sitteplass med en gang.:) Mest fordi jeg er mor selv, og vet hva det innebærer dette med amming.. Anonymkode: 0613c...908 3
Djungelvrål Skrevet 9. september 2018 #18 Skrevet 9. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun MÅTTE mate barnet sitt, burde hun gått av bussen. Ikke alle er komfortable med å sitte ved siden av noen som vrenger puppen utav bh'en Anonymkode: 3d337...9a0 Barn skal mates når de trenger å spise. Hvis du har problemer med noe så naturlig som at barn får mat bør du slutte å ferdes på offentlige steder og helder holde deg hjemme i stua di. 11
AnonymBruker Skrevet 10. september 2018 #19 Skrevet 10. september 2018 3 timer siden, Peonjenta skrev: Barn skal mates når de trenger å spise. Hvis du har problemer med noe så naturlig som at barn får mat bør du slutte å ferdes på offentlige steder og helder holde deg hjemme i stua di. Hun kan ta med tåteflaske. Anonymkode: 3d337...9a0 3
Djungelvrål Skrevet 10. september 2018 #20 Skrevet 10. september 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan ta med tåteflaske. Anonymkode: 3d337...9a0 Hvorfor skal man det når man har maten med seg? Det er heller ikke alle barn som vil eller klarer å spise fra flaske. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå