AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Jeg har ikke hod økonomi, mistet jobben for lenge siden og sliter med å finne nytt yrke i mitt dagfelt, og utenfor også dessverre. Det gikk så langt at jeg nå er på sparepenger og trusselen om å flytte i kjelleren til foreldrene mine henger over meg. Derfor handler jeg og tenker enormt sparsommelig, kjøper ikke noe hvis det ikke er på salg eller et kupp. I det siste har jeg handlet bursdagsgaver og julegaver brukt, sånn at selv om jeg har lite, kan jeg likevel gi fine ting. Bare så dere vet, bortsett fra at emballasjen mangler, kan du ikke se at tingene har vært brukt, de er alltid hele og pene, ser helt nytt ut. Venninnen min sin sønn hadde bursdag for en uke siden, jeg var heldig og fant tidligere i sommer en leke på brukten som egentlig er veldig dyr, men denne var i perfekt stand og ekstremt rimelig. Venninnen min ringte for et par dager siden for å prate litt og nevnte hvor imponert hun var over gaven fra meg og hvor glad sønnen ble. Jeg nevnte hvor den kom fra og hun ble litt sur over at den var brukt og mente det at barn ikke bør på brukte leker eller klær pga bakterier og sånn. Jeg forsikret henne om at jeg hadde vasket den godt og at det ikke var noe fare, men hun ba helst om at hvis de skulle ha mer fra meg, måtte det være nytt. Jeg ble litt lei meg, det er vel hennes rett å mene det, men det stakk i meg. Anonymkode: ed4e3...683 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 6. september 2018 Wow. Jeg er fristet til å foreslå at du bytter henne ut. Anonymkode: ec617...82e 80
Populært innlegg -lykke- Skrevet 6. september 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 6. september 2018 What? Er målløs. For det første så burde man være takknemlig for hva man selv (eller barna) får, uavhengig av om gaven var billig, dyr, brukt eller ny. Og for noe tull dette hysteriet med bakterier. Vi kaster og forsøpler allerede alt for mye. Gjenbruk er supert, og alle burde strebe etter det. Men det verste her er jo at hun viser null forståelse for deg og din økonomiske situasjon. Hun er rett og slett uforskammet frekk. Jeg hadde satt henne på plass. 56
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Så fint at du fant en flott gave du kunne kjøpe brukt! Jeg ville blitt glad på vegne av barnet mitt. Har selv gitt bort masse leker i tipp-topp stand etterhvert som barnet mitt vokste fra dem, og synes det er kjekt å tenke på at noen andre kan få glede av dem. Anonymkode: 2d5de...abe 15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 Ikke bry deg, det er henne det er noe galt med ikke deg. Leker barnet hennes kun med sine egne leker? Leker han ikke i barnehagen, i lekekrok på kafé, hjemme hos andre barn eller på lekeplass der andre barn har tatt i lekene? Anonymkode: 2a30d...5ce 30
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 Ikke bry deg. Det er hun som oppfører seg teit. Mine barn blir like glade for brukte leker som ubrukte. For dem er leka ny og spennende. Anonymkode: 561e6...b7a 14
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 Fuck hu der «venninna» di. Makan til drittoppførsel! Anonymkode: c33fe...90f 9
Gjest Blondie65 Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 La være å kjøpe gave til barna hennes neste gang.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 Nå pusta jeg litt lettet ut over reaksjonene deres, begynte å angre på alle de andre gavene jeg har kjøpt som jeg enda ikke har gitt vekk. Ts Anonymkode: ed4e3...683 18
Zoey Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 Jeg har to grunner til å digge brukte leker i gave i til mine barn. Hovedgrunnen er å slippe papp og emballasje (og evt montering). Noen leker krever jo et kvarter utpakking med skrujern og saks, omtrent.. Og bigrunnen er at det er godt for miljøet. Heia brukt! (så sant det ikke er tekstiler kjøpt fra fremmede som ikke kan kokvaskes) 27
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Ikke la det plage deg. Her er det hun som er på bærtur, ikke du. Hadde flere kjøpt/gitt bort pent brukte leker, hadde verden vært et bedre sted. Tenker kanskje at det er like greit å droppe gave til henne neste gang, og heller spare de kronene. (Og damen må jo ha fullstendig bakteriefobi...! Kommer forresten på at jeg glemte vist å vaske gåvogna jeg kjøpte på finn.no for noen måneder siden, før knerten min rakk å ta den i bruk. Han har vist overlevd det også.) Anonymkode: 85a52...753 15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 Har aldri pleid å kjøpe bursdagsgaver til venninnes barn. Vurder om du bare skal droppe det neste gang. Anonymkode: 8c306...aa6 3
Hadley Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 Kast venninnen i søpla der hun hører hjemme. 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 Syns venninna di virker veldig frekk og utakknemlig! Og når det er sagt skal du ikke måtte drive og tenke på gaver når du har det så trangt økonomisk! Gaver til venninners barn og julegaver kan ofres når man sliter litt. Hadde aldri forventet gaver fra en venn jeg visste ikke hadde jobb og lite penger! Da hadde jeg følt meg skikkelig fæl. Og i tillegg klage?? Blir provosert jeg. Til jul kan du godt si at det ikke blir gaver fra deg i år fordi du står uten jobb eller noe lignende. Alle fornuftige mennesker forsår det! Og hun venninna di hadde jeg ikke kjøpt noe til igjen. Anonymkode: d98c2...d88 21
Lill3My Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 Jeg er veldig for å kjøpe brukt så lenge det er i god stand - særleg når det skal gis vekk i gave er det viktig. Det viser jo innsats også ettersom du sa fysisk går i butikk og leiter etter ein passande gåve framfor å berre trykke deg inn på ei webside. Gåva blir meir personleg. Dessutan er eg veldig for å spare på dette miljøet vårt og å redusere forbruk/innkjøp og heller kjøpe brukt er jo eit av mange gode tiltak. At det i tillegg er gunstig mtp økonomien din er jo berre ein bonus. Hadde du vore mi venninne ville eg berre vore glad for omtanka og også glad for st du ikkje hadde blakka deg på mine vegne. Syntes kanskje du burde sende link til denne tråden her til ho venninna di, eg... 😃 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #17 Skrevet 6. september 2018 Ny gave får jo masse bakterier på seg på en dag. Anonymkode: bcab7...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #18 Skrevet 6. september 2018 Jeg hadde blitt så glad om flere hadde kjøpt brukte leker til mitt barn. Jeg kjøper jo brukt selv! Neste uke skal jeg hente en søppelsekk med brukt barnetøy. Kjøpte masse brukt babytøy da jeg gikk gravid også. Hadde så vi ikke rakk å bruke alt en gang. Tantebarnet har brukt mye av det og nå bruker et annet tantebarn det 😊 Eneste jeg vil ha nytt er madrass og bilstol. Resten må gjerne være brukt 😁 Så jeg mener venninna di er helt på jordet! Og gaver er ikke nødvendig når man har dårlig råd. Har man mulighet kan man eventuelt gi noe hjemmelaget eller gi av tiden sin. Jeg pleier å gi brente mandler til jul f.eks. Anonymkode: cf5fa...ada 8
Sinsiew Skrevet 6. september 2018 #19 Skrevet 6. september 2018 Alle lekene mitt barn har er arvet.. Mye av klærne også 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #20 Skrevet 6. september 2018 Stormannsgalskapen.. Til hver gang jeg vitner lignende så tenker jeg bare over hvor bortskjemte vi er i Norge. Ja.. Det er en greie med at ring skal være nytt. Anonymkode: 14042...5a2 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå