Gjest Espera Skrevet 15. mars 2005 #1 Skrevet 15. mars 2005 Hvor vanlig er dette, og hvor mye smerter er "normalt" å ha?
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #2 Skrevet 15. mars 2005 Jeg hadde smerter ved eggløsning før jeg fikk spiral. Ikke sånne inntense smerter,men som stikk i magen. Hadde det omtrendt hver mnd,vet ikke om det er vanlig, men jeg hører jo flere av mine venninner sier at de kjenner de har eggløsning..
CeeCee Skrevet 15. mars 2005 #3 Skrevet 15. mars 2005 Hei! Jeg hadde skikkelig vondt en dag jeg var på besøk hos min mor. Ante ikke hva det var. Trodde kanskje det var blindtarmen jeg :oops: Da spurte min mor om det kunne være at jeg hadde eggløsning. Hun pleide å få vondt da. :o :oops: Helt ærlig, så hadde jeg aldri tenkt over at det kunne være det, men fant ut at det var det som var grunnen. Så konklusjonen er vel; Ja, det er normalt. Ta deg noen Ibux, det hjelper. Hilsen CeeCee!
Gjest Moonshadow Skrevet 15. mars 2005 #4 Skrevet 15. mars 2005 Hos meg kjennes det ut som mensensmærter når jeg har el.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2005 #5 Skrevet 15. mars 2005 Jeg har kraftige smerter ved eggløsning, men de kan ikke sammenlignes med menssmerter som jeg også er sterkt plaget av under mens. Det er akkurat som når man har tannpine, altså en intens smerte ved den ene egglederen. Det er vondt og gå og vondt og sitte.Kjennes ut som livmora blir dratt ut av kroppen. Er ikke så glad i å ta smertestillende, men blir det for ille fungerer Naproxen godt.
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #6 Skrevet 15. mars 2005 Hmm.. alt jeg må begynne å bekymre meg for. aldri hatt EL-smerter jeg. Men jeg har ikke hatt EL på 5 år heller, sånn funker jo p-piller.... Jaja, det er vel normalt. Så, da får jeg TO au-au-i-magen-perioder hver måend da? Den ene er vel kort, men menen blir jo lengre og mer smertefull nå, det husker jeg fra før pillene....
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2005 #7 Skrevet 15. mars 2005 Jaja' date=' det er vel normalt. Så, da får jeg TO au-au-i-magen-perioder hver måend da? [/quote'] Normalt er det, men som alt annet individuelt. Noen slipper unna både smerter ved eggløsning og mens, andre har smerter ved en av delene og noen igjen smerter ved begge. Tror ikke du skal ta sorgene på forskudd
Tusseline Skrevet 15. mars 2005 #8 Skrevet 15. mars 2005 Pleier også kjenne litt "kommer-og-går"-smerter ved EL.
Gjest Espera Skrevet 16. mars 2005 #9 Skrevet 16. mars 2005 Ligner overhodet ikke mens-smerter.... Føler meg øm og oppblåst hele nedre av magen, "banker" og verker, tannpine var faktisk god sammenligning! Jeg synes bare det varer så lenge, tredje dagen nå...... Litt paranoid når det kommer til underlivssmerter, pga dårlige erfaringer, men går utfra at dette er heeelt normalt og går over i løpet av dagen eller morgendagen (3-4 dager skal visstnok ikke være unormalt har jeg funnet ut).
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #10 Skrevet 16. mars 2005 Hos meg er det som regel ekstra ille i 1 dag og dagen etter er det mer ømt og "sårt". Tror ikke det er unormalt å ha det i 3-4 dager heller, for det er vel ingen norm for hvor lang tid egget bruker på å løsne og komme seg dit det skal. Jeg trooor det er individuelt
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #11 Skrevet 16. mars 2005 Jeg tar ikke egentlig sorgene på forskudd, jeg vet at jeg kommer antakelig til å få langt mer smertefull mens. Det hadde jeg før jeg begynte med p-piller. Nå har jeg nettopp slutta med p-piller (begynte ikke på nytt brett på søndag) og er spent på hvordan kroppen min reagerer. Kan altså ikke huske å ha hatt EL-smerter før, men jeg var ung sist jeg hadde naturlig syklus. Blir spennende rett og slett, å se hvordan kroppen min fungerer. EL-smerter er jo litt "greit", da vet jeg i alle fall hvilke dager vi ikke bør ha ubeskytta sex (Jeg bruker LadyComp nå, så den skal jo egentlig passe på dette for meg. Gir meg rødt lys nå i alle fall...)
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #12 Skrevet 16. mars 2005 Hvordan vet man at smertene skyldes EL, og ikke f eks en cyste på eggstokken? Cystesmerter er også sykliske.
Gjest Espera Skrevet 16. mars 2005 #13 Skrevet 16. mars 2005 Jeg har hatt cyster tidligere (på eggleder). Da var smertene konstante, samtidig som menssmerter ble forverret. Jeg gikk på p-piller dengang da..... Jeg bekymrer meg selvfølgelig for cyster, derfor jeg er veldig obs på vondten jeg har nå....
Salamandra Skrevet 16. mars 2005 #14 Skrevet 16. mars 2005 Hvordan vet man at smertene skyldes EL' date=' og ikke f eks en cyste på eggstokken? Cystesmerter er også sykliske. [/quote'] Det vet man ikke, for det kjennes likt ut, men det gjør ofte ennå vondere når man har cyster. Jeg har vært plaget av EL smerter alltid, jeg får en stikkende smerte i eggstokken og verking i hele hoftepartiet og livmoren rundt som varer i en tre-fire dager. Av og til dukker det opp cyster ifbm eggløsningen, men de er som regel helt ufarlige og sprekker av seg selv. Jeg er helt avhengig av å gå på p-piller for å hindre EL, noen sykluser er så ille at jeg blir liggende som en ball i sofaen.. :-? (særlig hvis det har dannet seg cyster) Menssmerter er jeg ikke spesielt plaget med så det er som noen nevnte ikke nødvendigvis noen sammenheng der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå