Konkillis Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Hva har dere tenkt å gi til barna til jul, om dere har tenkt så langt enda. Vi har tre barn på 7,8 og 9 år, hvor den eldste er gutt. I år aner jeg rett å slett ikke hva vi skal finne på. Jentene har ikke noe konkret de holder på med, eller de er veldig glad i å tegne, perle og annet små nips. Gutten var veldig på lego, men er nå mer på spill via PS4 og på mobilen sin.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Guttene våre får ikke julegave av oss i år. De får så utrolig mye fra resten av familien, og har alt de trenger (og mer til). Vi har valgt og heller ta en familietur i romjula Anonymkode: c5bae...69b 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Har en gutt på 7, han fikk nettopp nintendo switch til bursdagen, så tipper han kommer til å ønske seg spill til den til jul. Ellers pleier det alltid å dukke opp flere ønsker når julekatalogene fra lekebutikkene kommer. Anonymkode: 6eb2e...b07
Gjest BearMama Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Hobby ting til jentene og ps4 spill til gutten?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Fotballutstyr har ei jente som elsker fotball Anonymkode: f0bd0...5bc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Har 3 gutter som elsker alt av spilling, så regner med at det blir noe nytt utstyr til det eller nye spill, i tillegg til noe som evt kan fordre til litt mer annen aktivitet. Har forresten god erfaring med å gi opplevelser. Når de to eldste var 8 og 10 år fikk de gavekort på dagskort i klatrepark. Det var innertier så det holdt! Vet også mange har gitt showbiletter (feks disney on Ice) eller teater, konserter osv. Anonymkode: 73a33...baa 1
Zoey Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Har kun en gave som er bestemt og det er en fellesgave til alle barna fra oss foreldre, som vi planlegger å gjøre til en tradisjon som de trolig sukker over når de blir tenåringer. Og det er et brett- eller kortspill som passer deres alder sånn ca som alle kan spille sammen. Synes alt ble enklere etter de begynte å utrykke ønsker selv, vi forsøker å kjøpe noe fra ønskelisten deres, og går i krigstid med besteforeldre så vi ikke kjøper likt.
Alvario Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Vi er en aktiv familie, så det er alltid noe som trengs til slike dager. I år får nok alle ungene egne hengekøyer med myggnetting, ett par av dem nye ryggbrett til snowboard, og alle har alltid noe de trenger til innebandy eller fotballen. Vi bruker å slå sammen gaver fra olde/besteforeldre å kjøpe årskort eller klippekort til museumer, klatreparker, fornøyelsesparker eller lignende som vi bruker sammen alle. Ellers er Nurf gun med utsyr kjekt og ønsket her av 8 åringen vår. Jentene får muligens øredobber til bunadene de skal få til konfirmasjonen og guttene kniven.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Leste et sted (på en teit amerikansk blogg) at man alltid bør gi én ting de ønsker seg, en ting de trenger og en ting å lese. Da blir det greit, bare et spørsmål om pris, men det blir litt underordnet: en bok, et klesplagg/sko/sykkel/møbel/dyne/sokker -hva som helst nyttig + en leke/spill/smykke eller annet unyttig fra ønskelista. Nå kan det jo hende at alle tre kategorier kommer fra andre uansett, da kan jo du justere i den kategorien du tror det blir minst. Kjøper besteforeldrene leker, kan du godt gi nytt sengetøy, bare sleng på noen klistremerker/en boks med slim og en bok. Kjøper besteforeldrene sokker eller ny leselampe, kan dere kjøpe "lag din egen slimfabrikk"-sett og småleker til hundrevis av kroner. Får de nok av alt, kjøp gode bøker og brettspill. Anonymkode: 24281...5ec
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 Da jeg var på den alderen plukket jeg alltid ut maaasse da julekatalogene til lekebutikkene kom ut. Jeg ville nok unngått å bare gi skjermrelaterte ting. Har de virkelig ingen hobbyer eller fritidsaktiviteter? Anonymkode: 4f906...e7c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Jeg gir også stort sett opplevelser i gave til ungene. Årskortet til Tusenfryd var så stor suksess at det blir det i år også (vi bor i Oslo). Et tips er å følge med på tilbud, det er ofte 25% rabatt rett før jul, i august var det "kjøp to kort betale for 1 1/2" da vi var der ute (vet ikke om tilbudet var lagt ut på nettsiden en gang). Ellers får de konsert i Amsterdam med meg til sommeren i bursdagsgaver. Yngste har et stort ønske om Miniøya, eldste vil på Øya, så det blir det også. Jeg har et ganske heftig konsertbudsjett ettersom jeg elsker å gå på slikt selv, heller det enn ting som fyller opp den lille leiligheten vår (ønsker oss gjerne kinogavekort ol. av andre). Eldste fikk Londontur da hun ble 10, så yngste må jo få noe tilsvarende. Anonymkode: a057c...01c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 Jeg lar de sette ring rundt ting de vil ha i lekeblader osv. Da har jeg (og resten av slekt og venner) noe å velge fra eller finne noe lignende. Anonymkode: c25ab...2b9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #13 Skrevet 7. september 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gir også stort sett opplevelser i gave til ungene. Årskortet til Tusenfryd var så stor suksess at det blir det i år også (vi bor i Oslo). Et tips er å følge med på tilbud, det er ofte 25% rabatt rett før jul, i august var det "kjøp to kort betale for 1 1/2" da vi var der ute (vet ikke om tilbudet var lagt ut på nettsiden en gang). Ellers får de konsert i Amsterdam med meg til sommeren i bursdagsgaver. Yngste har et stort ønske om Miniøya, eldste vil på Øya, så det blir det også. Jeg har et ganske heftig konsertbudsjett ettersom jeg elsker å gå på slikt selv, heller det enn ting som fyller opp den lille leiligheten vår (ønsker oss gjerne kinogavekort ol. av andre). Eldste fikk Londontur da hun ble 10, så yngste må jo få noe tilsvarende. Anonymkode: a057c...01c Det var det og er det fortsatt. Varer til 9. september. Anonymkode: 6eb2e...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå