AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Del Skrevet 6. september 2018 Av ren nysgjerrighet spør jeg om hva dere ville ha valgt. Hvis dere skulle ha valgt mellom å bli sykepleier/vernepleier og lærer, hva ville dere ha valgt? Og hvorfor? Ville dere helst hatt turnus, eller lange arbeidsdager (feks 8-15 på jobb, og litt kveldsarbeid hjemme) med mye ferie? Begrunn gjerne. Setter pris på om folk kan holde seg til tema, og hvis noen tenker på å svare "ingen av delene", er det bedre å ikke svare.. Anonymkode: 0afc6...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 6. september 2018 #2 Del Skrevet 6. september 2018 8-15 pluss litt kveldsarbeid er ikke lange dager på jobb. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Del Skrevet 6. september 2018 Turnus når barna er små og dagjobb når de kommer i skolealder. Jeg har selv to små på ett og fire år og ELSKER turnus. Det og ha mulighet til å gi de korte dager er fantastisk. Får så dårlig samvittighet de dagene de må være i barnehagen fra 0715 til 1545. Men såklart kjipt å måtte jobbe i julen da. Vurderer å få meg en nattevaktstilling. Kjekt med mange muligheter som sykepleier :) Anonymkode: cd956...3f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Del Skrevet 6. september 2018 8-15 hadde vært luksus. Da hadde jeg måttet jobbe hjemme for å komme opp i vanlig arbeidsdag Jobber turnus nå, og liker det ikke. Alltid noe som skjer i helgene jeg skal jobbe, og resten av familien har fri. Har i alle år jobber 8-16, samt hatt litt hjemmearbeid eller satt lenger på jobb. Uansett jobbform, kunne jeg tenkt meg mer fri enn 25 dager i året Anonymkode: 8d9a7...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #5 Del Skrevet 6. september 2018 Jeg har mye reise i jobb så avspaserer ca 300 timer i året. Passer meg bra, men gir og mange lange dager og mye tap av fritid. Men styrer det selv så for meg passer det. Anonymkode: 24ceb...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Del Skrevet 6. september 2018 siden jeg skal bli lærer, ville jeg valgt lange arbeidsdager med mye ferie. liker ikke helt å måtte omstille meg med forskjellige vakter og tider på døgnet. også greit med ferie på helligdager og slikt. Anonymkode: b57cb...c3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Del Skrevet 6. september 2018 Lange arbeidsdager. Turnus er nesten 100% uaktuelt for meg. Anonymkode: a2f0e...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #8 Del Skrevet 6. september 2018 Jobber turnus nå og ønsker meg bort fra det. Slitsomt med nattevakter og kort hviletid mellom kveldsvakt og dagvakter, i tillegg til jobb i helger og helligdager når man har små barn. Ville mye heller valgt å være lærer. Anonymkode: 6a6d6...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #9 Del Skrevet 6. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Av ren nysgjerrighet spør jeg om hva dere ville ha valgt. Hvis dere skulle ha valgt mellom å bli sykepleier/vernepleier og lærer, hva ville dere ha valgt? Og hvorfor? Ville dere helst hatt turnus, eller lange arbeidsdager (feks 8-15 på jobb, og litt kveldsarbeid hjemme) med mye ferie? Begrunn gjerne. Setter pris på om folk kan holde seg til tema, og hvis noen tenker på å svare "ingen av delene", er det bedre å ikke svare.. Anonymkode: 0afc6...25b Som vernepleier kan man jobbe 12timersvakter eller 13 og ha en uke med fri i mellom hver jobbperiode. Anonymkode: 611af...463 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #10 Del Skrevet 6. september 2018 Lange arbeidager. Kan hente ungene 15.30. Være sammen med dem til dem legger seg 19.30. Så jobbe litt til (1- 2t). Anonymkode: 5d616...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Del Skrevet 7. september 2018 Kunne gjerne jobbet turnus. Hvertfall som oftest nesten garantert fri når man faktisk har fri, og ikke som nå, med lange arbeidsdager der det aldri er mulig å ta fri i praksis. Alt av husarbeide/innkjøp/prosjekter hjemme må gjøres på enten lørdag eller søndag (hvis man ikke jobber da også, noe som ikke skjer så skjelden som man skulle ønske også ved kontorarbeide), så det blir lite rekreasjonstid i løpet av året. Anonymkode: e71ac...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #12 Del Skrevet 7. september 2018 Det er undervurdert å ha fri på dagen på en mandag. Anonymkode: 611af...463 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #13 Del Skrevet 7. september 2018 Fast 8-16 er for meg drepen, jeg hadde følt at jeg aldri fikk tid til noe... Selv om jeg hadde lang ferie. Mannen min jobber slik, ikke lærer da, med fulle arbeidsdager, jobb på kveld og helg, og "lang ferie" - og i den lange ferien/avspaseringen så jobber han stort sett litt uansett. Så heller turnus hvor vaktene var lange, slik at det ble færre av dem. Utfra det jeg skriver tror jeg det måtte blitt sykepleier, og da helst et sted med en form for Nordsjøturnus, eller i det minste lengre vakter enn vanlig. Vanlig rundturnus hadde vært et mareritt. Anonymkode: 1ff35...190 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #14 Del Skrevet 7. september 2018 Vær så snill å velg det yrket du liker, fremfor arbeidstidene. Sykepleiere kan fint ha 8-16 dager fra mandag til fredag, så man er ikke tvunget til et helt liv med turnusarbeid. Turnus; mer fleksibilitet da man kan planlegge å ha fridager midt i uken ved behov. Bra hvis man liker variasjon....både av arbeidsoppgaver og i dagen sin generelt. Jobber i høytidene men så er det fint å være med pasienter når familien ikke kan være det. Man kan jobbe natter og da jobber man mye mindre for samme lønn. Faste arbeidstider; livet blir fort kjedelig om man må gjøre det samme dag inn og dag ut. Lange ferier er greit, men da jobber man hele året mot den ene lange ferien...jeg hadde blitt deprimert av et sånt arbeidsliv. Anonymkode: 7a260...9c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phetzl Skrevet 7. september 2018 #15 Del Skrevet 7. september 2018 Tre uker på, tre uker fri. Helt grei turnus, men ulempen er at jeg ofte går glipp av en del ting, bursdager, julaften og sånt.. men ville aldri vurdert en 8-16 jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 7. september 2018 #16 Del Skrevet 7. september 2018 Jeg er lærer, og ville ikke ha jobbet turnus. Men jeg valgte ikke læreryrket på grunn av arbeidstiden akkurat. Denne uka har jeg vært på jobb hver dag fra 07.15-17ish, og planen for helga er å jobbe 10-15 timer med hjemmekontor. Så avspasering og ferier er fint, men komprimert arbeidsår er hektisk i perioder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 8. september 2018 #17 Del Skrevet 8. september 2018 Jeg jobber to uker på og to uker av, men kunne tenkt meg lengre turnus. 5 uker på og 5 uker av hadde vært perfekt. Jeg brekker meg av tanken på å skulle jobbe 8-16. Rushtrafikk, helge-mas, ferie-mas... Neitakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #18 Del Skrevet 8. september 2018 16 timer siden, Vampen skrev: Jeg er lærer, og ville ikke ha jobbet turnus. Men jeg valgte ikke læreryrket på grunn av arbeidstiden akkurat. Denne uka har jeg vært på jobb hver dag fra 07.15-17ish, og planen for helga er å jobbe 10-15 timer med hjemmekontor. Så avspasering og ferier er fint, men komprimert arbeidsår er hektisk i perioder. Har du lange pauser på jobb? Jeg klarer helt fint å jobbe fra 8-15 uten å ta med jobben hjem. Bruker all ledige sekund til å drive med forberedelser, retting, elevsamtaler og kollegasamarbeid. Kaffe og mat inntas mens jeg f.eks driver med forarbeid. Det blir veldig hektisk, men nekter å jobbe hjemme. Har ikke gjort det siden jeg var nyutdannet. Anonymkode: 66264...479 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 8. september 2018 #19 Del Skrevet 8. september 2018 (endret) Det spørs hvordan man er. Er du et menneske som liker å sove og våkne tidlig (A-menneske), vil jeg tro at læreryrket passer deg bedre. Men hvis du har veldig varierende leggetid, så ser det ut som turnus går greit for deg. For min del er det umulig å jobbe turnus (pga jeg er singel med barn og har fast sovetid). Endret 8. september 2018 av matrobot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #20 Del Skrevet 8. september 2018 9-15 ville vært perfekt. Men det er vanskelig å få til. Anonymkode: abc67...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå