AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Merker at jeg ikke har noe energi til overs etter arbeidstid. Har en ganske fysisk krevnede jobb og ganske utslått etter arbeidstid. Er dette noe som vil gi seg etterhvert som tiden går og man har kommet litt mer i rytmen? Andre med samme erfaringer fra den første tiden i arbeidslivet? Anonymkode: ef5fc...1c7 1
Husholdning1 Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Det kan bli bedre og det kan bli verre. Jeg har opplevd begge deler. 1
Cata Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Hadde ikke fysisk tung jobb, men jeg hadde konstant mageknip i 3 mnd. da jeg begynte i min første faste jobb. 2
Trikken Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Folk er forskjellige, noen går fort inn i rutiner og balanserer jobb og privatliv bra. Men jeg ser at flere som jeg har ansvaret for kommer og sier de er slitne etter jobb og vil ja tilrettelagt arb.tid. Veldig vanskelig, men ja out of topic. Mange blir alltid sliten etter jobb, og fokuserer veldig på dette. Da går det ut over fritid. Blir også sliten, men prøver å ha mindset til å legge det til siden, dra trene og lage avtaler.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Jeg er alltid veldig sliten første uka i ny jobb. Det er mye nytt å lære og full konsentrasjon i flere timer. Hvis jobben er fysisk, så er det sikkert en aktivitet kroppen din ikke er vant til. Det går seg til. Anonymkode: 5e514...f58 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 8 minutter siden, Trikken said: Folk er forskjellige, noen går fort inn i rutiner og balanserer jobb og privatliv bra. Men jeg ser at flere som jeg har ansvaret for kommer og sier de er slitne etter jobb og vil ja tilrettelagt arb.tid. Veldig vanskelig, men ja out of topic. Mange blir alltid sliten etter jobb, og fokuserer veldig på dette. Da går det ut over fritid. Blir også sliten, men prøver å ha mindset til å legge det til siden, dra trene og lage avtaler. Har tenkt på at det kanskje egentlig ikke handler så mye om den fysiske belastningen, men at det er psyken og mindsetet som du nevner som setter seg i kroppen. At det ikke handler så mye om hvordan man har det, men hvordan man tar det for å bruke en klisjè. Kanskje påfyll av sosialt og litt moro er det som trengs selv om det føles blytungt og man har lyst å legge seg kl 19.00. TS Anonymkode: ef5fc...1c7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 15 minutter siden, Cata said: Hadde ikke fysisk tung jobb, men jeg hadde konstant mageknip i 3 mnd. da jeg begynte i min første faste jobb. Ga det seg bare eller måtte du gjøre noe for at det skulle gi seg? Hvis det er ok å spørre om? TS Anonymkode: ef5fc...1c7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er alltid veldig sliten første uka i ny jobb. Det er mye nytt å lære og full konsentrasjon i flere timer. Hvis jobben er fysisk, så er det sikkert en aktivitet kroppen din ikke er vant til. Det går seg til. Anonymkode: 5e514...f58 Får se på det som en treningsøkt på 7,5 timer Anonymkode: ef5fc...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 Jepp. Mine jobber har ikke nødvendigvis vært så fysiske, men mer mentalt tunge (og lange vakter). Myyye nytt hele tiden. Var kvalm, vondt overalt og skjelven fordi det var (er 😛 ) belastende. Det går opp og ned, men blir gradvis bedre jo lenger jeg jobber. Det som får det til å bli bedre er tid, mer erfaring og eksponering. Det er veldig slitsomt å være ny det blir stort sett bedre Anonymkode: f85e9...106 1
SoWhat? Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 Det blir mange inntrykk, nye mennesker å forholde seg til, pluss det å sette seg inn i arbeidsoppgaver. Blir sliten av det ja! Er det i tillegg fysisk krevende, så er det nok helt normalt at en ikke har overskudd etter arbeidstid. Det blir etterhvert lettere. Når en har fått litt oversikt og rutiner så går det greit 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 Nei, men er ganske sliten nå når jeg har jobbet noen år og fått mange arbeidsoppgaver. Anonymkode: 8a525...ac2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Nei, men jeg har vært veldig nervøs for om jeg ikke er flink nok og at de kan sparke meg når som helst. Virker ikke slik ennå, heldigvis. Anonymkode: ec95d...04a
Cata Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ga det seg bare eller måtte du gjøre noe for at det skulle gi seg? Hvis det er ok å spørre om? TS Anonymkode: ef5fc...1c7 Det gav seg da jeg ble mer rutinert, og mindre redd for å tabbe meg ut.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 Har vært utslitt hele arbeidslivet 😒 Anonymkode: c2390...f75
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #15 Skrevet 7. september 2018 Var sliten de første månedene, men mest pga angst for å gjøre feil. Og overgangen fra studier var stor. Nå er det ikke noe problem lenger. Anonymkode: f29c1...049
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #16 Skrevet 7. september 2018 Litt sliten ble man jo av nye arbeidsgoppgaver, men det gikk seg til. Verre nå når man har jobbet i mange år, fått langt større arbeidstrykk og ikke har hatt noe særlig ferie de siste 7-8 årene, og med opp til 15 timers arbeidsdager. Dritt lei norsk arbeidsliv. Anonymkode: 989fd...326
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 Jeg bytta jobb etter 7 år hos forrige arbeidsgiver. Den første halvannen måneden var jeg dødssliten, og dette er kontorarbeid. Det å hele tiden være åpen for nye inntrykk, vise fram sin beste side, sette seg inn i nye ting og å takle en hverdag hvor jeg følte jeg kom til kort, det var slitsomt. Ble lite sosial i den perioden. Visste det ville gi seg etter en stund, og det gjorde det. Nå er det helt topp. Anonymkode: cf8ba...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå