Gå til innhold

Positiv graviditetstest den ene dagen, negativ neste dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svak positiv graviditetstest i går på syklusdag 15. Tok den litt tilfeldig da jeg hadde følt meg sliten og tung i hodet over noen dager og ville utelukke. Hadde normal menstruasjon senest 21.08, og venter EL i løpet av dagene som kommer.

Negativ test igjen på morgenurin i dag, både strimmel og clearblue .  

Finnes det noen som helst forklaring på at testen slo ut positivt i går? Eller er det muligens defekt test? 

Anonymkode: 3ed81...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har nok vært en kjemisk graviditet. Da har egget prøvd å feste seg, men ikke klart. Men nok til at det ble laget bittelitt hcg. Det er ganske vanlig, det fleste vet ikke om det fordi mensen kommer som den skal eller et par dager forsinket. 

Anonymkode: 2ff73...52c

Skrevet

Det samme skjedde meg denne syklusen, men hadde svakt positiv 2 dager på rad. Jeg fikk mensen 2 dager over tiden😜

Skrevet

Kjemisk ja :)

Anonymkode: ae81e...d36

Skrevet

Kjemisk, som de andre sier. Egget har streifet og forsøkt å feste seg, men deretter forsvunnet ut av livmoren. Sånt skjer ofte, det er bare de som tester hyppig som finner det ut. Det positive med kjemisk er at det beviser at du og partnerer fertile og kompatible! 

Anonymkode: 21a44...0f4

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjemisk, som de andre sier. Egget har streifet og forsøkt å feste seg, men deretter forsvunnet ut av livmoren. Sånt skjer ofte, det er bare de som tester hyppig som finner det ut. Det positive med kjemisk er at det beviser at du og partnerer fertile og kompatible! 

Anonymkode: 21a44...0f4

Dette! Jeg var faktisk ikke helt klar over det før (hvor enn så logisk det faktisk ér) :fnise: 

Anonymkode: 52531...264

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk svak positiv graviditetstest i går på syklusdag 15. Tok den litt tilfeldig da jeg hadde følt meg sliten og tung i hodet over noen dager og ville utelukke. Hadde normal menstruasjon senest 21.08, og venter EL i løpet av dagene som kommer.

Negativ test igjen på morgenurin i dag, både strimmel og clearblue .  

Finnes det noen som helst forklaring på at testen slo ut positivt i går? Eller er det muligens defekt test? 

Hvis du faktisk hadde første dag av en normal mens 21 august er det fullstendig umulig at du fikk en positiv test i går.

Anonymkode: 56fc0...d4d

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du faktisk hadde første dag av en normal mens 21 august er det fullstendig umulig at du fikk en positiv test i går.

Anonymkode: 56fc0...d4d

Var akkurat dette jeg også tenkte. Men testen så positiv ut i mine øyne, men som sagt, kan jo være en defekt test. 

20180905_181956.jpg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var akkurat dette jeg også tenkte. Men testen så positiv ut i mine øyne, men som sagt, kan jo være en defekt test. 

20180905_181956.jpg

Om det er rfsu kan du ikje stole på testen. De har så mye skyggestreker og feil.

Anonymkode: ae81e...d36

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

20180905_181956.jpg

Jeg ville tolket den som ugyldig. Ingen av mine positive tester har sett sånn ut, men mer som en tynn rett strek.

Anonymkode: c854e...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...