AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Jeg har en katt på 3 år som har begynt å oppføre seg annerledes. Jeg dro til dyrlegen med en gang jeg merket at noe var galt. Hun begynte å oppføre seg annerledes i form av at hun sitter på alle 4 med magen ned i bakken om dere skjønner, er vanlig for katter å sitte sånn, men ikke hele tiden. Hun er til vanlig en veldig livlig og kosete katt som ikke klarer å sitte i ro, selv ikke når hun blir kost med. Men nå så er hun helt stiv og koser ikke tilbake når hun får kos. Og hun har også begynt å tisse over alt selvom kassa er ren. Hun kan gå opp på fanget mitt for å tisse der liksom. Hos dyrlegen så tok vi urinprøve og det viste seg at hun hadde litt urinveisinfeksjon. Hun fikk en kur på 10 dager, men hun har ikke blitt noe bedre. Hun har også blitt veldig tynn, men dyrlegen mente hun bare var en normalt slank katt, men det klarer jeg ikke forstå, for magen hennes har en diameter på størrelse med bunnen av et vanlig kjøkkenglass. Dyrlegen kunne ikke finne noen andre feil. Hun får ordentlig for fra royal Canin og nå imens og etter kuren har hun fått urinary care fra c/d. Hun drikker og spiser normalt. Markekur ble gitt for ca 4 uker siden. Hva kan dette være? Blir litt fortvila 😫 Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 14 minutter siden, Diamant20 skrev: Er hun sterilisert/kastrert? Ja. Anonymkode: 1f1f3...097
Diamant20 Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Kanskje hun har fått orm siden du sier hun er tynn
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Jeg ville tatt henne med til en annen veterinær Anonymkode: afafb...5c6 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, Diamant20 skrev: Kanskje hun har fått orm siden du sier hun er tynn Som jeg skrev så har hun fått markekur for ikke lenge siden og var sånn som dette både før og etter kuren. Jeg prøvde først å gi henne markekur før jeg dro til vet. Men hun ble ikke bedre av det. Så fikk hun kur for uvi og det hjalp heller ikke. Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt henne med til en annen veterinær Anonymkode: afafb...5c6 Ja, får kanskje gjøre det. Anonymkode: 1f1f3...097
Englejenta Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt henne med til en annen veterinær Anonymkode: afafb...5c6 Enig i dette.. Om ikke en lege ser feilen, så prøver man en til. Om den nye legen sier det samme så er det jo greit, men hadde absolutt prøvd en ny lege ja. Lykke til ❤️ fælt å se på at kjæledyret har vondt, håper det ordner seg 🙂
Sphynx Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 Kanskje hun var ''oppblåst'' i magen når hun hadde UVI?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 2 minutter siden, Englejenta skrev: Enig i dette.. Om ikke en lege ser feilen, så prøver man en til. Om den nye legen sier det samme så er det jo greit, men hadde absolutt prøvd en ny lege ja. Lykke til ❤️ fælt å se på at kjæledyret har vondt, håper det ordner seg 🙂 Ja det er ikke noe koselig, hadde tilogmed mareritt om at hun døde fordi vi ikke fant ut feilen. 😫 Anonymkode: 1f1f3...097
Minya Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 UVI er som regel et symptom på noe annet, og det "noe annet" er som regel ganske alvorlig. Hvis veterinæren din ikke allerede har sjekket for nyretrøbbel, så gå til en annen veterinær og be om blodprøver, urinprøver (og da mener jeg ikke bare urinstix, men hele sulamitten), at veterinæren føler seg fram til nyrene eller tar ultralyd for å sjekke størrelsen på dem og sånt noe. 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Kanskje hun var ''oppblåst'' i magen når hun hadde UVI? Nei hun var tynn under uvien også. Alltid vært en liten katt i størrelse og vekt, men nå er hun tynnere enn det hun pleier. Alt dette skjedde etter jeg kom hjem fra ferie og hadde hatt pass 1 uke. Dyrlegen mente hun hadde stresset på seg en uvi. Hun var bare så rar og tynn når jeg kom hjem og hun har ikke stabilisert seg. Er 5 uker siden jeg kom hjem. Men hun er mega sosial og elsker folk, så jeg skjønner ikke hvorfor hun skal ha tatt så på vei for at jeg var borte. Hun har hatt pass mange ganger før. Anonymkode: 1f1f3...097
Sussudio Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 Jeg har hatt katt med UVI. Samme symptomer som du beskriver. Da det ble fastslått UVI undersøkte veterinæren om det skyldtes krystaller i urinen (eller urinblæra...?), som visstnok er den vanligste årsaken til UVI hos katt. Har katten krystaller må man gjøre noe med dette for at katten skal bli frisk. Ble din katt sjekket for dette? Ble det sjekket hvilken type bakterier som forårsaket infeksjonen? Om ikke kan det være du fikk feil antibiotika. Og fikk katten din smertestillende? Min katt fikk bedre appetitt da han fikk smertestillende, og gikk på det i fem dager mens vi ventet på at antibiotikaen han fikk skulle virke. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 1 time siden, Sussudio skrev: Jeg har hatt katt med UVI. Samme symptomer som du beskriver. Da det ble fastslått UVI undersøkte veterinæren om det skyldtes krystaller i urinen (eller urinblæra...?), som visstnok er den vanligste årsaken til UVI hos katt. Har katten krystaller må man gjøre noe med dette for at katten skal bli frisk. Ble din katt sjekket for dette? Ble det sjekket hvilken type bakterier som forårsaket infeksjonen? Om ikke kan det være du fikk feil antibiotika. Og fikk katten din smertestillende? Min katt fikk bedre appetitt da han fikk smertestillende, og gikk på det i fem dager mens vi ventet på at antibiotikaen han fikk skulle virke. Ja de så at det var en bakterievekst og veldig tynn urin. Hun fikk smertestillende de 3 første dagene av kuren Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 Nå har hun sluttet å spise også... nektet å spise yndligsgodteriet sitt. Tygde på det og spyttet det ut igjen. Prøvde å tvangsfore henne nå med oppløst tørrfôr i vann i en sprøyte, fikk vel kanskje 5 ml, tenkte å gi litt og litt hvis hun ikke har spist på en stund. Menn det kom opp igjen sammen med masse slim. Ringer dyrlegen med en gang de åpner,, kommer ikke til å få sove i natt. Hva hvis hun må avlives. Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 Huff håper dere finner ut av hva som feiler henne og at det ikke er alvorlig. Hold oss oppdatert da 💓 Anonymkode: c3f6f...c90
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #17 Skrevet 7. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har hun sluttet å spise også... nektet å spise yndligsgodteriet sitt. Tygde på det og spyttet det ut igjen. Prøvde å tvangsfore henne nå med oppløst tørrfôr i vann i en sprøyte, fikk vel kanskje 5 ml, tenkte å gi litt og litt hvis hun ikke har spist på en stund. Menn det kom opp igjen sammen med masse slim. Ringer dyrlegen med en gang de åpner,, kommer ikke til å få sove i natt. Hva hvis hun må avlives. Anonymkode: 1f1f3...097 Anonymkode: a5f54...232
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #19 Skrevet 7. september 2018 Hun måtte avlives. Det var nyresvikt. Ingenting man kunne gjøre. Nå er jeg helt knust😭 væste som kunne skje.... Anonymkode: 1f1f3...097
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #20 Skrevet 7. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun måtte avlives. Det var nyresvikt. Ingenting man kunne gjøre. Nå er jeg helt knust😭 væste som kunne skje.... Anonymkode: 1f1f3...097 Å noe så fælt!! Jeg har skikkelig vondt av deg, TS, kondolerer Også må jeg bare si for en dustete, dårlig veterinær som ikke sjekket nyrene i første omgang!!!! Tilogmed på mennesker blir nyrene sjekket når en har uvi. Så denne veterinæren burde få skikkelig refs Anonymkode: 79bef...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå