AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 La ut et innlegg på fb,over ting jeg er takknemlige for i livet. I teksten var det et ei setning hvor jeg b.l.a skrev: "takknemlig for å ha friske barn..osv" Så ser jeg plutselig en fra en nær krets legge ut en link om barn med sykdom, som vedkommende "trykker til brystet sitt", om dere skjønner. Jeg regner med denne posten var rettet mot skrivet mitt, for å få meg til å framstå som slem. Jeg kjenner vedkommende, og vet at hen alltid vil være ute etter å komme med sleivspark og stikk i min retning. Jeg er veldig glad for at folk bryr seg om de svake, noe jeg også gjør. Det var aldri slik at jeg skrev som jeg skrev for å trykke ned barn med diagnoser.. Jeg er bare takknemlig over at ting har gått bra for meg og mine. Er vel lov det? Eller er dette med på å få andre til å føle seg krenket? I teksten min siktet jeg ikke til noen diagnoser og slikt. Jeg har bare vært heldig med å ha satt barn til verden som får lov til å være friske.. Synspunkter? Anonymkode: babf5...798 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 6. september 2018 Å være stolt over friske barn og glad for at barna er friske er to forskjellige ting. Anonymkode: cb859...c4f 101
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å være stolt over friske barn og glad for at barna er friske er to forskjellige ting. Anonymkode: cb859...c4f Glemte å skrive at selvsagt kan man uttrykke glede over friske barn, men uttrykker man stolthet over friske barn kan det tolkes negativt av de som ikke har friske barn. Anonymkode: cb859...c4f 23
Kontormus Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Stolt og takknemlig er to forskjellige ting. Jeg er takknemlig for at mitt barn alltid har vært friskt og har klart seg godt, så langt 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 6. september 2018 Hvorfor legge sånt ut på facebook i det hele tatt? Det hørtes litt 2007 ut. Anonymkode: 0a6c8...f71 53
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor legge sånt ut på facebook i det hele tatt? Det hørtes litt 2007 ut. Anonymkode: 0a6c8...f71 Vi har vel alle noen på vennelista vår som legger ut "alt" på facebook. Jeg har ei som flere ganger i uken legger ut statuser om hvor glad hun er i barna sine og hvor stolt hun er av dem 😳 Tror nok alle skjønner at hun er glad i barna sine uten at hun trenger å poste det på face. Anonymkode: cb859...c4f 17
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 Hvorfor i alle dager regner du med at det var rettet mot deg? Gir ingen mening. Hvordan kan det ha vært et sleivspark mot deg? Kanskje dere er litt paranoide begge to. Anonymkode: 95e1d...5fa 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 Skrev du ordet stolt? I så fall forstår jeg godt. Det er unødvendig av deg. Dersom du skrev takknemlig eller glad for så forstår jeg ikke hvorfor du antar at det er ment mot deg i det hele tatt. Anonymkode: 83e06...df9 25
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 Man er ikke stolt av at barna er friske hvis de ikke har vært syke og blitt friske. Stolt er noe man blir ved at man selv eller andre utfører noe bra. Anonymkode: bf588...e02 18
slutt Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 Jeg lurer mer på om det er lov å legge ut tekster på Facebook over ting man er takknemlig for i livet. Spesielt hvis teksten er skrevet i en skjønnskriftfont med rosa hjertebakgrunn. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skrev du ordet stolt? I så fall forstår jeg godt. Det er unødvendig av deg. Dersom du skrev takknemlig eller glad for så forstår jeg ikke hvorfor du antar at det er ment mot deg i det hele tatt. Anonymkode: 83e06...df9 Jeg skrev at "jeg har 3 friske barn", når jeg sjekket etter. Og at "jeg har en fantastisk mann". At jeg har vært heldig med livet, og er takknemlig for det. Men skal tenke meg om neste gang:) Kan jo ikke fortelle at jeg snart skal inn i en 100% stilling med fine dager, da andre med mindre stillinger kan bli krenket.. TS Anonymkode: babf5...798 1
Måbarefåsiat... Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Man kan være uendelig glad og takknemlig for at man har friske barn. Det er ikke noe man er stolt av, det er ikke din fortjeneste. Stolt av barna dine blir du når de har tatt lappen, fått gode karakterer etc - kanskje særlig hvis de har slitt og jobbet litt ekstra. 6
Arkana Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 Jeg reagerer også på ordet "stolt". Å være stolt over noe handler for meg om å glede seg over en prestasjon, og det er jo ingen prestasjon å ha friske barn, det er flaks. Jeg er glad og takknemlig for at jeg har tre friske barn, men all den tid det ikke er hverken min eller deres fortjeneste ville det være rart å si jeg er stolt over det. 18
Gjest Dævendøtte Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at "jeg har 3 friske barn", når jeg sjekket etter. Og at "jeg har en fantastisk mann". At jeg har vært heldig med livet, og er takknemlig for det. Hvis du brukte disse orden er det ingen fare. Litt usikker på hvem som egentlig ble mest krenket av deg og henne Og hvorfor poste sånt på Facebook, det har jeg aldri skjønt, men vi er alle forskjellige. Takk og lov.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 11 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Man kan være uendelig glad og takknemlig for at man har friske barn. Det er ikke noe man er stolt av, det er ikke din fortjeneste. Stolt av barna dine blir du når de har tatt lappen, fått gode karakterer etc - kanskje særlig hvis de har slitt og jobbet litt ekstra. Skjønner hva du mener om man pirker litt. Men stolthet er jo en følelse mange får, ja og av alt mulig. Man er stolt av at f.eks poden har vært/er ærlig, at mannen/kona framstår raus overfor ditten og datten osv. Forstår nå at ord sammensetningen har betydning, men at jeg på fb bare poengterte at jeg har vært heldig i mitt liv:) Overskriften i tråden vet jeg kan tolkes på bestemte måter, noe jeg ikke tenkte over der og da. Men det jeg egentlig tenkte på, var om det er sosialt akseptert å sette pris på å ha fått friske barn. Noen vil jo alltid reagere, naturligvis. Men la oss være ærlige. Ville dere ha foretrukket sykdom framfor friske barn? I vår situasjon ville vi slitt oss ut, da vi begge jobber og ikke tjener over evne. Barna vi har er krevende nok som de er med aktivitetsnivå osv. Når jeg var liten jente, besøkte jeg familier som hadde "syke barn". Jeg lekte sammen med dem, selv om de var slik de var:) Jeg har også to familiemedlemmer med sykdommer, så vet hvor utfordrende dette kan være. TS Anonymkode: babf5...798
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 som alle andre sier, glad for og takknemlig for er jo normalt. Men stolt av... det syns jeg ikke. Derimot heltpå tryne å poste dette på FB da man vet det er mange der ute som ikke har vært så heldige, så syntes arenaen er helt feil.. Anonymkode: 1b780...705 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #17 Skrevet 6. september 2018 Tror nok heller jeg hadde skrevet at jeg var ydmyk og takknemlig for å ha friske barn. Anonymkode: a8e7b...af8 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #18 Skrevet 6. september 2018 11 minutter siden, Dævendøtte skrev: Hvis du brukte disse orden er det ingen fare. Litt usikker på hvem som egentlig ble mest krenket av deg og henne Og hvorfor poste sånt på Facebook, det har jeg aldri skjønt, men vi er alle forskjellige. Takk og lov. Jeg er ikke krenket, men litt skuffet. Men bare om vedkommende hadde som intensjon å undergrave teksten min, om du skjønner. Det hele framstår ganske skjult og uskyldig. Men da jeg kjenner personen og ser på timingen av tidspunkt og sammenheng, så skjønner jeg regnestykket lett.. Hen har aldri noensinne lagt ut slike linker før.. Så jeg spekulerer på hvorfor den dukket opp nå, bare timer etter at jeg la ut skrivet mitt.. Skal finne ut litt mer om denne linken Om den er litt gammel er sjansen stor for at den kan ha blitt søkt opp til dette formålet.. TS Anonymkode: babf5...798
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #19 Skrevet 6. september 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner hva du mener om man pirker litt. Men stolthet er jo en følelse mange får, ja og av alt mulig. Man er stolt av at f.eks poden har vært/er ærlig, at mannen/kona framstår raus overfor ditten og datten osv. Forstår nå at ord sammensetningen har betydning, men at jeg på fb bare poengterte at jeg har vært heldig i mitt liv:) Overskriften i tråden vet jeg kan tolkes på bestemte måter, noe jeg ikke tenkte over der og da. Men det jeg egentlig tenkte på, var om det er sosialt akseptert å sette pris på å ha fått friske barn. Noen vil jo alltid reagere, naturligvis. Men la oss være ærlige. Ville dere ha foretrukket sykdom framfor friske barn? I vår situasjon ville vi slitt oss ut, da vi begge jobber og ikke tjener over evne. Barna vi har er krevende nok som de er med aktivitetsnivå osv. Når jeg var liten jente, besøkte jeg familier som hadde "syke barn". Jeg lekte sammen med dem, selv om de var slik de var:) Jeg har også to familiemedlemmer med sykdommer, så vet hvor utfordrende dette kan være. TS Anonymkode: babf5...798 Stolt av at poden har vært/er ærlig??? Nei, det er da absolutt å forvente! Anonymkode: e92b4...3ca 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #20 Skrevet 6. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror nok heller jeg hadde skrevet at jeg var ydmyk og takknemlig for å ha friske barn. Anonymkode: a8e7b...af8 Har lagt til disse ordene nå. Men dessverre vil noen alltid føle seg krenket over at noen føler glede og takknemlighet over å ha fått friske barn.. Folk reagerer jo på at utstillingsdukkene fra klesforretningen er slanke osv.. At pene/modeller viser seg fram, at noen er sunne eller flinke til noe og deler sine tips og ting på nett osv.. Har hørt en historie lokalt om en kjøpmann som hadde skaffet seg en ny dyr bil. Dette ble for mye for enkelte kunder, så de sluttet å handle hos han.. Hvorfor er vi mennesker så negative til andres hell og lykke? TS Anonymkode: babf5...798 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå