AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Jeg har en JRT. Vi driver ikke med jakt, men jeg ser jo at hun har evner når vi går på tur. Elsker å snuse i hull, under steiner, ved røtter og grave hvis hun lukter noe. Men jeg har tenkt litt på at det kanskje kunne vært gøy å drevet med litt søk. Tenker ikke noe profesjonelt, men mer for den mentale treningen og for at det skal være gøy for oss begge. Pga hennes jaktinstinkt så kan jeg ikke ha henne løs da hun løper langt om hun får ferten av noe og ikke kommer tilbake på innkalling (noe vi trener på). Men jeg kan ha henne i langline. Det eneste jeg har "trent" på er godbitsøk inne og ute på plenen. Så jeg ønsker litt råd om enkle søk-øvelser som vi kan begynne med Anonymkode: 25f93...741
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Jeg startet med å hjemme en liten boks med leverpostei i stua, og lot hunden søke deretter. Godbitsøk ute på plen eller i lyng og kratt er også veldig god trening! Anonymkode: 589d0...3c2
Tabris Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Søk er kjempegøy! Jeg har laget noen innlæringsvideoer på dette. Hvordan lære hunden å finne en konkret gjenstand: Hvordan lære hunden å finne en konkret lukt: 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå