Gå til innhold

Fjerne flekker på hvit jakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hvit jakke/kåpe som uheldigvis fikk en øl sølt over seg for en tid tilbake. Jeg sendte jakken på rens noen dager senere, til tross for at jeg ikke kunne se noen flekker. Mest for luktens skyld. Fikk jakken tilbake, og nå er den plutselig full av brunaktige flekker 😱 de ga meg ikke beskjed om at de ikke fikk fikset, men virker som det de har brukt for å rense, bare har fremhevet sølet. Slik jakken ser ut nå, er den helt ubrukelig. 

Dette var en ganske ny og dyr jakke, og jeg er veldig glad i den. Noen tips for å bli kvitt flekkene? 

Anonymkode: bfbeb...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tilbake til renseri å klage? 

Skrevet
2 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Gå tilbake til renseri å klage? 

Jeg kan selvfølgelig det, men om de bare klarte å gjøre ting verre sist, har jeg liten tro på at de kan fikse den nå. Skulle gjerne kunne bruke jakken igjen!

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan selvfølgelig det, men om de bare klarte å gjøre ting verre sist, har jeg liten tro på at de kan fikse den nå. Skulle gjerne kunne bruke jakken igjen!

Jeg ville ikke godtatt å sitte med regningen og en ubrukelig jakke etter at profesjonelle har gjort feil. 

Ellers så er det bortimot umulig, for selv profesjonelle, å komme med tips til flekkfjerning på materialer dem ikke aner hva er. 
Er det skinn, softshell, latex, bomull, pels, dun, polyester, tåler den vaskemaskin, håndvask, bleking, eller hva, så varierer fremgangsmåter. 
Jeg vasker alle mine jakker/kåper i vaskemaskin, utenom ull/skinn... 

Skrevet
2 timer siden, _popcorn_ skrev:

Jeg ville ikke godtatt å sitte med regningen og en ubrukelig jakke etter at profesjonelle har gjort feil. 

Ellers så er det bortimot umulig, for selv profesjonelle, å komme med tips til flekkfjerning på materialer dem ikke aner hva er. 
Er det skinn, softshell, latex, bomull, pels, dun, polyester, tåler den vaskemaskin, håndvask, bleking, eller hva, så varierer fremgangsmåter. 
Jeg vasker alle mine jakker/kåper i vaskemaskin, utenom ull/skinn... 

Beklager, jeg har visst formulert det feil i innlegget mitt. Spørsmålet er ikke om jeg skal klage på renserier eller ikke, men om noen har tips til hvordan jeg får fjernet flekkene.

Jakken er av "virgin wool", og står at den ikke tåler vask. Jeg pleier normalt å vaske alt ulltøy på ullprogram med milo,  uten problemer, men jakken koster noen ganger mer enn genserne mine, så dette har jeg ikke testet med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...