Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpent spørsmål, jeg vet. Men nysgjerrig på hvordan dere ser på kjærlighet, hvordan dere definerer det.

Anonymkode: 5c25d...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke egentlig definere det, det er bare en følelse som er inni meg. Enten er den der eller så er den ikke. Når jeg føler kjærlighet for noen er det noen jeg trives så godt rundt at jeg føler det gir meg egentid selv om jeg er rundt henne. Jeg strekker meg langt for å hjelpe henne med hva enn hun trenger eller ting jeg vet vil lette på hennes stressende hverdag. Utover det er jeg ikke noe glad i å måtte «forsvare» mine følelser i verbale trekk, men heldigvis er hun ikke slik at hun stiller spørsmål som dette til meg... da hadde jeg blitt stressa 

Anonymkode: e854f...f93

Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Elsk meg når jeg minst fortjener det for da trenger jeg det mest.......eller noe slikt. 

Skrevet

For meg er kjærlighet å føle en samhørighet. Å føle meg sett og forstått og i de øyeblikkene ting krøller seg til...så snakker vi om det. Sammen. Løser ting sammen.

Jeg er ikke skuddredd og går gjerne inn i en diskusjon, men jeg har ikke behov for konflikter og krangler og sånn er min partner også. Alt fra de små ting som å glede seg over mine gleder jeg over hans, at vi kan snakke sammen på et dypere nivå, at han har omsorg for meg men samtidig utfordrer meg. At vi er hverandres klipper, beste venn og vil hverandres beste. At vi ser og forstår hverandre i vanskelige tider. Han vil da får rom, eller min støtte alt ettersom hva jeg ser han har behov for..og vica versa. Kjærlighet er å kunne være stille sammen uten at det blir kleint, men også le og finne på noe sammen. Lære av hverandre...

Sukk....plutselig ser jeg at jeg har alt dette i en venn.

Anonymkode: d9a66...e96

• Liker 4
Skrevet
På 6.9.2018 den 12.38, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke egentlig definere det, det er bare en følelse som er inni meg. Enten er den der eller så er den ikke. Når jeg føler kjærlighet for noen er det noen jeg trives så godt rundt at jeg føler det gir meg egentid selv om jeg er rundt henne. Jeg strekker meg langt for å hjelpe henne med hva enn hun trenger eller ting jeg vet vil lette på hennes stressende hverdag. Utover det er jeg ikke noe glad i å måtte «forsvare» mine følelser i verbale trekk, men heldigvis er hun ikke slik at hun stiller spørsmål som dette til meg... da hadde jeg blitt stressa 

Anonymkode: e854f...f93

Jeg tror det kan være vanskelig å snakke om sånt med en kjæreste, ja. Hadde gjort meg stressa også, at jeg ikke kunne være helt ærlig og åpen, for han tenker jo at jeg snakker om han 😅

Anonymkode: 5c25d...98e

Skrevet
På 6.9.2018 den 12.38, Vanlig fyr skrev:

Elsk meg når jeg minst fortjener det for da trenger jeg det mest.......eller noe slikt. 

Eller helt vanlig, støtt din kjære når han/hun har det vanskelig, og samtidig oppsøk selv psykolog hvis du begynner å skrike og/eller hive ting rundt deg på en vanlig onsdag. 

Anonymkode: 97738...04c

• Liker 1
Skrevet

Det er fascinasjon, seksuell tiltrekning, vennskap og team-følelse. Man tilgir små overtredelser, gjemmer ikke på det vonde... Man tillater at den andre "går en i maten" og invaderer en, og det kjennes ikke ubehagelig. Det er å vite hverandres hemmeligheter, alt fra episoder fra barndommen til hva de liker i senga og tenker på når ingen andre er der. Det er å være hverandres nærmeste på en måte som kan minne om søsken og bestevenner, men likevel er nærere på en annen måte. For meg er også kjærlighet det å ha felles prosjekter - kjæledyr, barn, huskjøp - og "felles mennesker" (felles vener og familie/svigerfamilie). Kjærlighet er en følelse av "å være hjemme" - som å vandre inn i sitt barndoms hus, men med noen man møtte i voksen alder - så det er mye trygghet der. Samtidig er det som å bli sluppet fra tusen fots høyde og falle og falle. Kjærlighet er for meg å manøvrere mellom alle de aspektene og å ikke synes at det er rart å dele alt det, og at det blir over i hverandre. 

Anonymkode: 97738...04c

• Liker 1
Skrevet

det er spenning, sterk interesse, nysgjerrighet, glede av å høre fra personen, personen føles som en gave og er det vakreste du vet om, du føler en ro inni deg når du er med vedkommende, seksuell tiltrekning, du vil ikke dele vedkommende med andre.

dette skal ikke bare være midlertidig. det er forskjell på bara avstandsinteresse og at man faktisk virkelig liker en person.

selv om den intense forelskelsen går over, så skal du fremdeles ville tilbringe tiden med vedkommende. du har på en måte funnet han eller henne som tilhører deg. de skal føles som å komme hjem.

Anonymkode: 683e9...c5e

Skrevet

Kort fortalt en dyp forbindelse og intense følelser. Etterhvert nøytraliseres intensiteten, men den dype forbindelsen går gjerne, om i det hele tatt mulig, enda dypere. Veldig klisje, men det føles som om to personer forenes til å bli i ett på en måte. 

Skrevet

Kjærlighet for meg er når man føler seg sterkere sammen med en annen, til tross for problemer og tilkortkommenheter. Å være trygg fordi den andre har omtanke for meg, på tross av feil jeg har. Å føle at den andre er så viktig at jeg vil prioritere ham høyere enn andre. Takknemlighet over å få være sammen. Og tiltrekning. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...