Gå til innhold

Kul bak øret - bør jeg oppsøke lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For tre dager siden oppdaget jeg en kul bak venstre øre, og den er der fremdeles. Jeg har lest på nett at det kan ha noe med forkjølelse å gjøre, men bortsett fra litt hoste er jeg ikke særlig forkjøla heller. Kulen er ikke spesielt øm, og er heller ikke bevegelig. Jeg er også litt øm i håndleddet og har vondt i nakken, kan det ha en sammenheng? Bør jeg dra til lege så raskt som mulig eller bør jeg vente og se det ann?

2.jpg

Anonymkode: adf56...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en sånn jeg også som så nøyaktig helt lik ut, kanskje ikke like stor. Den var vond å ta på, derimot. Har lest at så lenge det faktisk gjør vondt, så er det ufarlig. Ville tatt meg en tur til legen. 

Anonymkode: f8ccb...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du si i fra hva du fant ut om du drar til legen? Samboeren min har det samme, dog lengre ned mot nakken. Var ikke ledig time hos legen før langt ut i neste uke...

Anonymkode: 6c0a8...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en sånn jeg også som så nøyaktig helt lik ut, kanskje ikke like stor. Den var vond å ta på, derimot. Har lest at så lenge det faktisk gjør vondt, så er det ufarlig. Ville tatt meg en tur til legen. 

Hvor lang tid tok det før den forsvant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også du bør gå til legen. Men datteren min hadde en kul som så helt lik ut. Legen sa det var en hoven lymfeknute og sannsynligvis ikke noe farlig. Skulle komme tilbake hvis den ikke gikk bort innen et par måneder. Den forsvant!

Legger til: hun hadde ikke vondt, kanskje litt øm 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det før den forsvant?

Noen dager, maks en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for slike kuler, spesielt akkurat der hvor lymfeknuter har en tendens til å hovne kraftig opp, er å avvente 14 dager og se om den har minsket på den tiden. Har den ikke det, kan det være greit å sjekke hos en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...