AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Vurderer et halvt år i utlandet , har kommunal leilighet. Hva skjer hvis jeg fremleier denne med fortjeneste når det ikke er lov med fremleie? Hvis det oppdages Sier de opp kontrakten eller får man advarsel først? Kan de kreve ekstra penger for det eller kan de ikke ta fortjenesten min? Anonymkode: b990a...a10
Brunello Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Vil tro at leieavtalen sier noe om dette. Kommunale leiligheter skal benyttes av personer med behov. Vil tro fremleie vil resultere i heving av kontrakten. 6
Mokkilokki Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Dette er for Oslo https://www.oslo.kommune.no/bolig-og-sosiale-tjenester/bolig/kundesenter-boligbygg/flytte-bytte-og-fremleie-bolig/fremleie-av-kommunal-bolig/#gref
Mokkilokki Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 https://www.bergen.kommune.no/tjenestetilbud/bolig-og-eiendom/leie-og-utleie/leieforhold/soknad-om-fremleie-av-kommunal-utleiebolig
Mokkilokki Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Som en ser så er det ulik praksis tydeligvis. Alt dette skulle i en link, trykka for fort.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, Mokkilokki skrev: Dette er for Oslo https://www.oslo.kommune.no/bolig-og-sosiale-tjenester/bolig/kundesenter-boligbygg/flytte-bytte-og-fremleie-bolig/fremleie-av-kommunal-bolig/#gref Å søke om fremleie så er det vel kommunen som sender faktura direkte til ny beboers navn og ikke til meg vel? Eller? Altså at de ønsker kontrakt med leieboeren, eller er det kun min business hvem jeg da fremleier til? Anonymkode: b990a...a10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 20 minutter siden, Brunello skrev: Vil tro at leieavtalen sier noe om dette. Kommunale leiligheter skal benyttes av personer med behov. Vil tro fremleie vil resultere i heving av kontrakten. Ok så de kan ikke kreve noe kompensasjon for at jeg fremleier med profitt evn? Eller blande inn nav og skattevesenet osv om de finner det ut så jeg blir skyldig ekstra penger? Anonymkode: b990a...a10
Mokkilokki Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å søke om fremleie så er det vel kommunen som sender faktura direkte til ny beboers navn og ikke til meg vel? Eller? Altså at de ønsker kontrakt med leieboeren, eller er det kun min business hvem jeg da fremleier til? Anonymkode: b990a...a10 Det står jo at du er ansvarlig. Jeg fant bare linkene og har ingen kjennskap til praksis av dette. Ser på Bergen så mister man f.eks bostøtte hvis man har det. Det er nok tungtveiende grunner for og gjøre det. Hvis du gjør det ulovlig vil det gå utover deg. Tenk hvis beboer ødelegger leiligheten, da er du som har ansvaret. Du bør gjøre det ordentlig for din egen del.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 23 minutter siden, Brunello skrev: Vil tro at leieavtalen sier noe om dette. Kommunale leiligheter skal benyttes av personer med behov. Vil tro fremleie vil resultere i heving av kontrakten. Ok så de kan ikke kreve noe kompensasjon for at jeg fremleier med profitt evn? Eller blande inn nav og skattevesenet osv om de finner det ut så jeg blir skyldig ekstra penger? Altså at det værste som kan skje er at de sier opp kontrakten? Anonymkode: b990a...a10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok så de kan ikke kreve noe kompensasjon for at jeg fremleier med profitt evn? Eller blande inn nav og skattevesenet osv om de finner det ut så jeg blir skyldig ekstra penger? Altså at det værste som kan skje er at de sier opp kontrakten? Anonymkode: b990a...a10 De kan si opp kontrakten og du vil nok da aldri få kommunal bolig igjen. Og du er ansvarlig om husleie ikke innbetales eller noe ødelegges. Og finner NAV ut av det og du har støtte fra dem kan du få problemer. Det sier seg vel selv om du ikke gjør dette skikkelig så kan du få problemer. husk det kan være folk som sladrer på deg Anonymkode: b05aa...0d3 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 Det kommer an på hvem du leier hos. Det kan føre til at kontrakten heves, og da kan du også bli ansvarlig for kompensasjon til din leietaker igjen. Om du har bostøtte, eller annen offentlig stønad kan du få krav om tilbakebetaling. Anonymkode: e1ab8...d04
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Er du ikke redd for å bli stående uten bolig når du kommer hjem da? Hvis de finner det ut og sier opp kontrakten og kaster deg ut? Du får jo ikke ny kommunal bolig etter noe sånt. Du avskjærer deg selv fra viktig hjelp i livet ved å gjøre noe som bryter med reglene til kommunen. Anonymkode: cbc72...bae 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 Hadde sagt opp leieavtalen tvert og det tror jeg kommunen gjør også. Vel, jeg tror det ikke, jeg vet det. Anonymkode: a66ad...f17 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: De kan si opp kontrakten og du vil nok da aldri få kommunal bolig igjen. Og du er ansvarlig om husleie ikke innbetales eller noe ødelegges. Og finner NAV ut av det og du har støtte fra dem kan du få problemer. Det sier seg vel selv om du ikke gjør dette skikkelig så kan du få problemer. husk det kan være folk som sladrer på deg Anonymkode: b05aa...0d3 Jeg hadde sladret. Det er nemlig kø til kommunale boliger og skal kun gies til personer med spesifikt behov, så å drive å leie ut med profitt til personer uten spesielle behov hadde jeg sladret fort som faen på, og TS hadde blitt husløs Anonymkode: bb421...859 1
T-Rex Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Vurderer et halvt år i utlandet , har kommunal leilighet. Hva skjer hvis jeg fremleier denne med fortjeneste når det ikke er lov med fremleie? Hvis det oppdages Sier de opp kontrakten eller får man advarsel først? Kan de kreve ekstra penger for det eller kan de ikke ta fortjenesten min? Anonymkode: b990a...a10 Prøv. Se hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 Får du stønader fra NAV i tillegg? De fleste stønader krever jo at du skal melde ifra dersom du flytter utenlands og da vil du jo også risikere at disse tilbakedras. Anonymkode: f653a...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå