Gå til innhold

Hva er greia med NAV og dens ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Nå har jeg vært i kontakt med nav i forbindelse da jeg og kona skulle fylle ut skjema for foreldrepermisjon da vi fikk våre to barn.

Mitt intrykk av de ansatte i NAV er at de enten går på noen slags kraftige medisiner, eller så har de røykt hasj/ganja av beste kvalitet!!!

Altså, vi har flere ganger ringt dem for å avklare par ting som var helt uklart på skjema som skulle fylles ut, og vi får helt forskjellige svar. tre personer gir oss tre forskjellige svar.

Det endte at vi bare måtte ta en sjans, og håpet alt var riktig utfylt og at det ville gå gjennom. Ville helst slippe å gjøre dett epå nytt.

Og behandlingstiden sin skal de også ha skryt for! :) Sjekket skjema for behandlingstid av forskjellige ting på deres hjemmeside. 3-6 mnd på enkelte ting....

Anonymkode: 84e89...69e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og derfor fyller du ut baksiden av skjemaet med fritekst som gir all tenkelig nødvendig informasjon. Da har du oppfylt opplysningsplikten din og du har gitt de litt ekstraarbeid som straff. 

Anonymkode: 31375...c4c

• Liker 2
Skrevet

Dems

Anonymkode: 2828b...05f

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og derfor fyller du ut baksiden av skjemaet med fritekst som gir all tenkelig nødvendig informasjon. Da har du oppfylt opplysningsplikten din og du har gitt de litt ekstraarbeid som straff. 

Anonymkode: 31375...c4c

Og når du gir NAV ekstraarbeid straffer du deg selv da saksbehandlingstiden øker  

Anonymkode: 28f8e...9f4

• Liker 2
Skrevet

Hva er greia med NAV og brukere som ikke klarer å fylle ut enkle papirer? Stakkars NAV ansatte som daglig må holde ut med brukere som er høy på dop, fulle, ikke kan lese og tror dem bare kan kreve penger fordi de har tolket loven til deres fordel.

Det går begge veier, noen NAV ansatte skulle ikke jobbet der og mange brukere burde fullføre grunnskole og lære seg å lese.

Anonymkode: ebc50...d15

• Liker 6
Skrevet

Vi har selv fylt inn de skjemaene du er usikker på, ts. 

Hva skulle det være med skjemaet som er uklart for deg? Vi trengte ikke å ringe nav engang. Og det gikk veldig bra å sende søknad. Svar fikk vi også veldig rask. 

Alt i alt har jeg bare positivt å si om nav. 

Ellers er jeg enih med AB d15.

Anonymkode: 2e223...c2b

• Liker 4
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er greia med NAV og brukere som ikke klarer å fylle ut enkle papirer? Stakkars NAV ansatte som daglig må holde ut med brukere som er høy på dop, fulle, ikke kan lese og tror dem bare kan kreve penger fordi de har tolket loven til deres fordel.

Det går begge veier, noen NAV ansatte skulle ikke jobbet der og mange brukere burde fullføre grunnskole og lære seg å lese.

Anonymkode: ebc50...d15

Hvorfor sier da tre ansatte i NAV tre ulike ting hvis dette er så rett frem som du skal ha det til? Èn ting er TS, men hvis du mener at TS går på dop, full og ikke kan lese lurer jeg nå på hva du tenker om de som jobber med dette som heller ikke klarer å svare på det. 

Anonymkode: 82e2a...0ed

• Liker 2
Skrevet

Det er rent ut risikosport, å ta muntlige råd og veiledning fra NAV-ansatte for god fisk. Å få totalt ulike svar på samme spørsmål er helt vanlig.

Regelverket er jo omfattende og komplekst, ikke alle av de som jobber der kan alle deler like godt. Likevel rullerer de på å jobbe i frontdesk/førstelinje og skal svare på alt som kommer inn. Når du får kontakt med noen, så kan du ikke ane hva de egentlige kvalifikasjonene til den personen for å svare på spørsmålet ditt er.

Tips fra kroniker - sørg for å få alle svar skriftlig. Enten ved at en sender spørsmålet per e-post eller be om å få referat fra møtet. Da kan du i minste fall dokumentere at du har handlet i tråd med det du har fått beskjed om. Ellers blir en sittende med svarteper selv - "du burde ha skjønt/forstått".

Anonymkode: 2632d...906

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars NAV ansatte som daglig må holde ut med brukere som er høy på dop, fulle, ikke kan lese og tror dem bare kan kreve penger fordi de har tolket loven til deres fordel.

De må kunne jobbe med mange mennesker i mange forskjellige situasjoner. Det er jo det som ER deres jobb. Ellers blir det litt som å si "stakkars leger som må høre på folk syte og klage om alt".

Men ja, jeg skjønner det slik at det er mye rot med nav, og at det mer eller mindre er en fulltidsjobb å følge opp saker, klage på vedtak, rydde opp i feil begått av nav selv osv. Rådgivere og saksbehandlere som ikke har peiling og som man skulle tro var sommervikarer. Det er alltid 50/50 om man får penger på konto eller ikke fordi noe kan ha stoppet opp uten at man får varsel. Jeg er glad jeg jobber, og håper jeg slipper å forholde meg til nav.

Anonymkode: 40e81...aef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...