Gå til innhold

Mistet søsken 5 år siden men drømmer fortsatt om h*n

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet mitt eneste søsken for 5 år siden. Fortsatt har jeg sterke drømmer om vedkommende. 

Av og til i nano-sekunder kan jeg nesten tenke på vedkommende som fortsatt i live. 

Jeg er fortsatt i sjokk. Kommer ikke videre. 

Måtte ta meg av så vanvittig mye i ettertiden mitt søsken gikk bort. Ingen hjalp meg egentlig. 

Jeg er deprimert. Sliten. Syk. 

Kan man bli syk av sorg ? 

Det har vært så mye annet som har skjedd også. 

Er redd jeg blir gal ? Sperrer meg selv inne i meg selv ? 

Noen fler som har mistet et nært søsken ? Det er den største sorgen i mitt liv. Vedkommende ble bare 23. Selvmord. 

Anonymkode: 77c31...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, man kan bli syk av sorg. Vil anbefale deg å snakke med legen eller oppsøke en sorggruppe. Hjelper ofte å få satt ord på følelsene og da er det lettere å sortere tankene. Da ser du at må sette av tid til å leve ditt liv, men samtidig gi deg selv tid og mulighet til å sørge innimellom også. 

Anonymkode: 4163b...623

• Liker 3
Skrevet

Opplevde det samme. Det er en lang prosess å komme videre. Har du noen å snakke med? Tror det er viktig for deg å få ut alt du tenker på. Selvmord er traumatisk for oss nærmeste, for det er så mange tanker og spørsmål vi aldri får svar på. Jeg føler ikke så sterk sorg lenger, men et sterkt savn noen ganger. Tenker vel på det hver eneste dag, men har hatt mennesker rundt meg som forstår.

Ja, en kan nok bli syk av sorg, for det rammer hardt. Viktig at du får noen som kan lytte og forstå. Det fins pårørendegrupper, så kanskje det er en idé? 

Anonymkode: 34b9e...121

• Liker 2
Skrevet

Takk. Jeg føler liksom «dette burde du ha kommet over for lenge siden». 

Jeg har alltid vært den sterke og ordnet opp for andre og latt meg selv forfalle isteden. 

Jeg har feks ikke fått grått i armene til noen. Jeg har murt sorgen inne og utagert på andre måter. Men det er slitsomt. Heldigvis har jeg ikke latt det gå altfor langt og jeg skjønner vel nå at jeg må bearbeide sorgen. 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, man kan bli syk av sorg. Vil anbefale deg å snakke med legen eller oppsøke en sorggruppe. Hjelper ofte å få satt ord på følelsene og da er det lettere å sortere tankene. Da ser du at må sette av tid til å leve ditt liv, men samtidig gi deg selv tid og mulighet til å sørge innimellom også. 

Anonymkode: 4163b...623

Jeg vil gå og be om henvisning fra lege. Jeg har så vondt i kroppen også pga spente muskler. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg mistet storesøsteren min, min beste venn, for snart 3 år siden, i selvmord. Og det er så ufattelig tungt fremdeles.
Tenker på hun hver eneste dag og da kommer tårene veldig lett - og så kjenner jeg meg så tom og sliten etterpå.
Jeg har ikke så mange å snakke med om dette, de nærmeste venninnene ble borte da dette skjedde. Og jeg syns også at det er litt vanskelig å snakke med familien fordi jeg har så enorm skyldfølelse. jeg føler jeg kunne gjort så mye mer.
Jeg er i deltidsjobb og fungerer greit, men ellers er jeg ganske isolert. Stenger meg litt inne og orker ikke være med mange mennesker.

Jeg har ikke gått i sorggruppe, men vurderer det sterkt nå. Psykolog har jeg derimot gått til en stund..

Jeg aner ikke om denne sorgen noen gang vil bli bedre, for savnet er så sterkt. Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal kunne leve resten av livet uten å skulle se hun igjen. Det er veldig vondt...

Sender deg en trøsteklem. Vet hvordan du har det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...