Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #1 Del Skrevet 15. mars 2005 hm. kanskje et utrolig teit spørsmål, men for meg er det en selvfølge å kaste klumper fra kattekassa i en pose, som deretter havner i søpla. Nå har vi gått over til perler, og fortsatt mener jeg pose og søppel er løsningen (nå er det jo mindre å kaste, da). Men samboern min mener man hiver alt sånt (unntatt ved tømming av hele kassa) i do. Opplært som jeg er til å ikke hive annet enn toalettpapir den veien er jeg sikker på at doen kan tettes - og sanda er jo tung og klumpende (sement, nesten..), og perlene trekker til seg fukt, så hvorfor doen IKKE skulle ta skade av dette kan ikke jeg forstå.. Men hvordan løser andre dette problemet? har jeg en god sak ovenfor min samboer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #2 Del Skrevet 15. mars 2005 Ingen tvil – alt som ikke naturlig skal i do..... skal kastes i søpla! Det er jo unødvendig å utsette rørene og renseanleggene for mer avfall enn det som et toalett skal brukes til. Alt fra mine katter går i søpla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. mars 2005 #3 Del Skrevet 15. mars 2005 Do???! Nix - alt det der går i avfallet - nærmere bestemt bioavfallet om du har sortering da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lia Skrevet 15. mars 2005 #4 Del Skrevet 15. mars 2005 :o Bruk søplekassa, du! Tror rørleggeren ville bli rimelig sur hvis han fant ut at dere tømte kattesand i doen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 15. mars 2005 #5 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg kaster selve kattebæsje-klumpen i do, denne plukker jeg ut med en spade for dette formålet. Når jeg bytter ALL kattesanden så hiver jeg kattensanden i søpla. Kattesand skal IKKE i do. Bæsj er bæsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. mars 2005 #6 Del Skrevet 15. mars 2005 Vi bruker EverClean kattesand, den skal overhodet ikke i do (den blir faktisk ikke skylt ned men samler seg opp). Vi legger alt i en pose som kastes i søpla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2005 #7 Del Skrevet 15. mars 2005 Den korte perioden jeg hadde kattesand, så kastet jeg det i biologisk avfall. Bor du landlig til kan du finne en sandhaug og legge det der. Hvis du bruker sand, og ikke perler.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 15. mars 2005 #8 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg pleier å gjøre det samme som trådstarter, i pose og så i søppla. Det er absolutt det enkleste og beste. Når jeg tar møkk fra hundegården tar jeg det i papirpose og matsøppla, men da er det snakk om mengder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2005 #9 Del Skrevet 15. mars 2005 grav det ned. Ufyselig å plukke ut bæsj for å kaste i do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 15. mars 2005 #10 Del Skrevet 15. mars 2005 Det skal i søpla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. mars 2005 #11 Del Skrevet 16. mars 2005 grav det ned. Ufyselig å plukke ut bæsj for å kaste i do Hva er forskjellen på å plukke det opp for å hive i do eller plukke det opp for å grave ned? Her i huset går alt fra kattedoen i vanlig søppel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 16. mars 2005 #12 Del Skrevet 16. mars 2005 Bæsjen fra kattedoen går i toalettet, kattesanda kastes i vanlig søppel. Er ikke noe ekkelt med det synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #13 Del Skrevet 16. mars 2005 Takk for svar:) Det har vært avføringsklumpene som samboern mener kan kastes i do, men i hvert fall med den sanda vi har brukt (vanlig butikksand) henger det jo igjen en del grus. Det samme gjelder for perlene (Imperial). Jeg foretok en liten test ved å legge noen perler/krystaller i bløt - det som skjer er at luft fortrenges fra krystallstrukturen og erstattes med vann. Perlene blir blanke, men er fortsatt like steinharde. Selv om det ikke er mye sand/grus som blir med hver gang, har jeg ikke lyst til å risikere tett do. Heldigvis skjønte samboern også tegninga da han så at krystallene ikke løste seg opp. Har ikke bioavfall her vi bor, men pusen blir snart gående mye ute, så da reduseres nok kassebruken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå