AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Vi hat to hunder. De pleier å ligge i stuen eller på soverommet på gulvet om natten. La døren stå på gløtt. De har alltid pleid å ligge relativt stille. Kanskje de står opp 1-2 ganger for å skifte plass eller drikke vann. Men da legger de seg med en gang igjen. Vi har alltid lagt oss til ca. samme tid, gått turer til samme tid hver dag, gitt mat til like tider, lekt/trent til ca. samme tider, stått opp samme tider osv. Men nå de siste nettene har begge våknet flere ganger og de går vandrer rundt på soverommet/stuen. Bare hører skrittene. Det er ikke det at det gjør noe, men jeg lurer på om det kan være noe grunn for dette? Anonymkode: a01e3...669
blomsterhei Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 (endret) De regulerer kroppstemperaturen ved å flytte seg fra underlag til underlag , sofa til gulv, tregulv til linoliegulv til sofa til matte osv gjennom natten og stå litt og gå litt. Dette er helt vanlig. Som oss kan de også få behov for å røre litt på seg etter for lenge i samme stilling Endret 6. september 2018 av blomsterhei 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Min hund gjør det hvis det er kraftig vind og regnvær eller torden. Litt plagsomt å bo i Bergen når hunden er redd regn... Anonymkode: 04500...bd7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Det KAN være ett tegn på sykdom, bla demens. Men litt rart om begge hundene ble syke på likt 🤔 ville holdt ett øye med det hvertfall. Anonymkode: 49f4b...2a4
Million Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 Hunden min forflytter seg rundt i rommet mange ganger pr natt. Jeg har henne på soverommet og lukker døren, for jeg vil ikke at hun skal vandre rundt i leiligheten og se innbildte spøkelser hun må bjeffe på (høre lyder etc). Føler jeg har bedre kontroll om hun er i samme rom som meg, og hun foretrekker uansett å være i nærheten av meg døgnet rundt. Hvis jeg tilfeldigvis våkner eller sliter med å sove en natt, så hører jeg henne stadig vekk skifte stilling eller gå fra ene siden av rommet til den andre, legge seg i sengen sin, gå ut av den og finne en kald plass på gulvet å ligge istedet osv. Frem og tilbake. Noen ganger sover hun, så våkner hun, skifter sted og stilling og holder på. Hunder sover ikke 8 timer i strekk som oss, de våkner mange ganger pr natt. Har ingen teori om hvorfor hundene dine har begynt å vandre om natten, men jeg synes ikke det høres unormalt ut.
Gjest ClickB4it Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 Hadde en gang en hund som endret sovemønster da vi fikk nye naboer i underetasjen. Regner med at det var nye lukter/lyder som gjorde det.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #7 Skrevet 8. september 2018 Mus i veggene? Anonymkode: 9929a...da0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå