AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #1 Skrevet 6. september 2018 Har kjøkkenskap i tre. Det har samlet seg et fettbelegg på toppen som jeg sliter med å få vekk. Noen tips? Anonymkode: 77eb0...681
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 Mikrofiberklut og varmt vann med litt zalo i. Salmiakk er veldig sterkt og vil matte overflaten. Anonymkode: 26e05...5d4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Oppå skapene? Det beste jeg har prøvd til akkurat det, er faktisk universalspray. Ellers pleier jeg å bruke salmiakk til fett. Anonymkode: 56159...489
Gjest Kritt Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kjøkkenskap i tre. Det har samlet seg et fettbelegg på toppen som jeg sliter med å få vekk. Noen tips? Anonymkode: 77eb0...681 Hvordan det skal rengjøres avhenger av hvordan det er behandlet fra før (ubehandlet? Lakket? Oljet?) og hva du har tenkt å gjøre etter rengjøring. Om overflatene er ubehandlet og du tenker å beholde dem ubehandlet ville jeg foreslå grundig grønnsåpevask. Må det hardere lut til er sikkert salmiakk lurt, men da blir treet veldig tørt og bør antakelig behandles med noe etterpå (utynnet grønnsåpe/olje/voks e.l.). Ellers er jo Zalo faktisk et vidundermiddel, tørker også litt ut, men langt mer skånsomt enn salmiakk. Må presisere at dette ikke er mitt fagområde, men jeg har pusset opp en del opp gjennom. Endret 6. september 2018 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 På 6.9.2018 den 8.30, AnonymBruker skrev: Mikrofiberklut og varmt vann med litt zalo i. Salmiakk er veldig sterkt og vil matte overflaten. Anonymkode: 26e05...5d4 Da blander du for sterkt. Jeg har vasket ganske mange kjøkkenskap med salmiakk opp igjennom, uten at de har blitt mattet ned. Jeg har også brukt salmiakk til nedmatting før maling, og da blandes det mye sterkere. Anonymkode: e7487...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå