Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

National Novel Writing Month.

Hver november arrangeres dette eventet, hvor mennesker fra hele verden forsøker å skrive ei bok på 50 000 ord på 30 dager.

Jeg er nysgjerrig på om noen her inne skal delta eller har deltatt tidligere og vil dele erfaringer. 

Dette blir første året jeg prøver meg, og håper selvfølgelig å vinne, men jeg vet det vil kreve mye disiplin og hardt arbeid. Likevel gleder jeg meg veldig!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Stueloff skrev:

National Novel Writing Month.

Hver november arrangeres dette eventet, hvor mennesker fra hele verden forsøker å skrive ei bok på 50 000 ord på 30 dager.

Jeg er nysgjerrig på om noen her inne skal delta eller har deltatt tidligere og vil dele erfaringer. 

Dette blir første året jeg prøver meg, og håper selvfølgelig å vinne, men jeg vet det vil kreve mye disiplin og hardt arbeid. Likevel gleder jeg meg veldig!

Hvor melder man seg på til dette? :) 

Anonymkode: a0538...5f3

Skrevet
9 minutter siden, Stueloff skrev:

Her :) Håper du blir med!

Tusen takk og lykke til! :hjerte:

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk og lykke til! :hjerte:

Takk, i like måte!

2 minutter siden, Autumnia said:

Det blir vel på engelsk, som gjelder?

Du skriver på det språket du vil :) Jeg skal skrive på norsk.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Stueloff skrev:

Takk, i like måte!

Tusen takk! :) 

Gjest Autumnia
Skrevet
1 minutt siden, Stueloff skrev:

Takk, i like måte!

Åå! Tenkte kanskje det var obligatorisk med engelsk, ettersom nettsiden og alt var på det. Tusen takk for at du delte dette, jeg har veldig lyst å være med! :nori:

Skrevet
3 minutter siden, Autumnia said:

Åå! Tenkte kanskje det var obligatorisk med engelsk, ettersom nettsiden og alt var på det. Tusen takk for at du delte dette, jeg har veldig lyst å være med! :nori: 

Så gøy! Hiv deg med 😁

• Liker 1
Skrevet

Får man en slags kvittering og et bevis på sin levering? Jeg ser for meg at dette fort kunne blitt en kynisk måte å sanke masse gode idéer og konsepter fra glade amatører som andre med de rette kontakter og instanser i ryggen kan utnytte. Det bør iallfall være implementert en løsning i deres systemer som gjør at man kan bevise potensiell plagiat i fremtiden.

• Liker 2
Gjest Autumnia
Skrevet
1 minutt siden, ElectricScum skrev:

Får man en slags kvittering og et bevis på sin levering? Jeg ser for meg at dette fort kunne blitt en kynisk måte å sanke masse gode idéer og konsepter fra glade amatører som andre med de rette kontakter og instanser i ryggen kan utnytte. Det bør iallfall være implementert en løsning i deres systemer som gjør at man kan bevise potensiell plagiat i fremtiden.

Dette var et godt spørsmål! Tenkte jeg ikke på. Vil helst finne ut av dette før jeg slenger meg helt på. Noen som vet...?

Skrevet (endret)
10 minutter siden, ElectricScum said:

Dette står på FAQ-siden deres.

Jeg føler meg ihvertfall veldig trygg, med tanke på at dette eventet har blitt arrangert i mange år, og det har aldri vært rapportert noen form for plagiat.

Edit: Feil link.

Endret av Stueloff
  • Liker 1
Skrevet

Hvis dere er redd for at boka deres skal bli stjålet, så er det absolutt ikke nødvendig å poste hele manuskriptet på NaNoWriMo sin nettside, dette må kun gjøres hvis dere vil registreres som "vinner" etter at dere har skrevet 50 000 ord. Dere kan forsatt bruke ordtelleren på siden gjennom hele måneden. Og som de skriver så er det ingen som leser manuskriptet dere poster, og det slettes umidelbart etter dere har validert mengden ord i slutten av november.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette så spennende ut @Stueloff!

Hovedhensikten er vel å klare å gjennomføre, men vet du hva premiene har vært tidligere? Står nå at det snart vil annonseres. Bare litt nysgjerrig.

Skrevet (endret)
3 hours ago, Saul said:

Dette så spennende ut @Stueloff!

Hovedhensikten er vel å klare å gjennomføre, men vet du hva premiene har vært tidligere? Står nå at det snart vil annonseres. Bare litt nysgjerrig.

Jeg vet at tidligere år så har sammarbeidspartnere til NaNoWriMo tilbudt rabatter på produktene/programmene sine til vinnere. Deriblant 50% på skriveprogrammet "Scrivener", som jeg har tenkt til å hive meg med på hvis jeg vinner, og hvis de har det tilbudet i år. Og ellers så får du et diplom med navnet ditt og tittel på boka du har skrevet.

Når det er sagt så tror jeg det er få som gjør dette for premiene sin del, men det er absolutt en fin bonus! :)

Endret av Stueloff
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nå nærmer vi oss NaNoWriMo med stormskritt! Er det noen som skal delta og har dere begynt å planlegge historien dere skal skrive?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...