AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Får utbetalt 26.000 kr. Av de bruker jeg 15.000 på boliglånet. Skulle gjerne brukt enda mer, men det har jeg ikke råd til.. Har idag 11 år og 7 måneder igjen av lånet, men ønsker å bli kvitt dette enda raskere! Forslag til noen ekstrajobb eller måte jeg kan tjene inn litt ekstra på? Hater å skylde penger, vil bare få det overstått - Jente, 25 år Anonymkode: 2c6ca...60c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får utbetalt 26.000 kr. Av de bruker jeg 15.000 på boliglånet. Skulle gjerne brukt enda mer, men det har jeg ikke råd til.. Har idag 11 år og 7 måneder igjen av lånet, men ønsker å bli kvitt dette enda raskere! Forslag til noen ekstrajobb eller måte jeg kan tjene inn litt ekstra på? Hater å skylde penger, vil bare få det overstått - Jente, 25 år Anonymkode: 2c6ca...60c Sett opp budsjettet ditt da, jeg tror du kan betale inn mer i måneden. I tillegg kommer jo feriepenger og halv skatt i desember. Anonymkode: 82d10...5fe
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Sånn er det for de fleste ts 💜du er heldig som har egen bolig i ung alder. Anonymkode: a3faf...bc3 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Bli ringevikar i helsevesenet. Anonymkode: beb95...f65 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #5 Skrevet 6. september 2018 11.000 i forbruk er jo relativt høyt hvis du absolutt vil betale det ned. Jeg ville heller gjort noe med din trang til absolutt å betale det ned ASAP. Hva med å leve litt? Anonymkode: d568d...f75 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det for de fleste ts 💜du er heldig som har egen bolig i ung alder. Anonymkode: a3faf...bc3 Enig. Til sammenligning ts er jeg eldre enn deg og kjøpte i fjor, men på ufør får jeg bare råd til å betale med 7000 I mnd og det vil ta meg 23 år å nedbetale lånet. Dvs at jeg er ca 60 år når lånet er nedbetalt. Ikke mange år å få levd livet igjen på da nei. Du er superheldig og i en situasjon de færreste på din alder er! Anonymkode: 722d0...f75 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 Ordner seg raskt med nedbetalingden dagen du evt blir samboér eller får barn. Da innser dere raskt at dere vil ha noe sammen og selgdr leiligheten for å kjøpe noe større og øker lånet. Anonymkode: 28b96...e7f 2
prt90 Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Får utbetalt 26.000 kr. Av de bruker jeg 15.000 på boliglånet. Skulle gjerne brukt enda mer, men det har jeg ikke råd til.. Har idag 11 år og 7 måneder igjen av lånet, men ønsker å bli kvitt dette enda raskere! Forslag til noen ekstrajobb eller måte jeg kan tjene inn litt ekstra på? Hater å skylde penger, vil bare få det overstått - Jente, 25 år Anonymkode: 2c6ca...60c Pust rolig og la inflasjonen spise opp boliglånet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 1 minutt siden, prt90 skrev: Pust rolig og la inflasjonen spise opp boliglånet ditt. Enit! Slik situasjonen er i dag så trenger man ikke stresse med å betale lånet, rente og inflasjon går opp i opp. Mye smartere å investere litt i fond ved siden av nedbetaling av huslån, historisk sett så gir dette bedre avkastning. Jeg forstår heller ikke hvorfor det er så enormt viktig å nulle ut gjelda så snart som mulig, skal man leve på vann og brød i 10 år for å kvitte seg med lån, eller skal man oppleve morsomme ting mens man enda er ung og uten forpliktelser? Jeg driver ikke og framsnakker sløsing her, altså, men livet er mer enn å betale ned lån. Hilsen siviløkonomen. Anonymkode: 2e3be...054 4
frekvens Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 Jeg vil betale ned fort for å ha trygghet. Jeg jobber ikke i noen vernet bedrift og vil ha boliglånet nedbetalt så fort som mulig i fall jeg skulle komme i økonomiske vansker. Jeg forsørger 4 barn og 2 voksne på min lønn og betaler 19000 i mnd i renter og avdrag.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 Kanskje du trenger en profesjonell å snakke med? Dette er vel ikke din første tråd om dette? Anonymkode: ad4d9...a56
Gjest Kritt Skrevet 6. september 2018 #12 Skrevet 6. september 2018 Hvor mye lån har du i dag, og har du serielån eller annuitetslån?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå