Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt 13 fantastiske år på skolen og jeg går på siste året nå og jeg er faktisk veldig lei meg for at dette er siste året, og jeg vet ikke om voksenlivet blir så bra? Er alt dritt etter vgs eller ikke? 

Anonymkode: 97559...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er over. Alt er bare dritt

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Testosteron skrev:

Ja. Det er over. Alt er bare dritt

Mente det ikke bokstavelig? 

Skrevet

Eh nei.. det er jo etter vgs livet begynner! 

Anonymkode: b991c...a86

• Liker 25
Skrevet

Alt er kjipt, ja.

• Liker 2
Skrevet

For noen. Andre begynner å studere. 

Anonymkode: 79ddd...fcc

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mente det ikke bokstavelig? 

Han mente vel at du stilte et svært ledende spørsmål.

Anonymkode: 8baa8...c55

• Liker 2
Skrevet

For noen er det trist, særlig de som har vært populære og hatt masse venner. For andre er det en lettelse at alt er over. 

Anonymkode: 2f175...432

• Liker 13
Skrevet

Vet du hva? Det er nå livet starter. Jeg jobber selv på en vgs, og jeg blir daglig påminnet hvor glad jeg er for at jeg ikke lengre er i den alderen der. Jo selvfølgelig er det en del positive ting med å være ung og slippe bekymringer som er mer voksne enn hva de andre jentene sladrer om eller hvem som har et crush på hvem osv, men det er også så overfladisk. Det er nå du får stått på egne bein, finne ut hva du vil og hva du står for. Det er nå du får skrapt vekk det overfladiske spillet og får oppleve hvordan folk virkelig er. Du blir kjent med deg selv, og du får forme rammene selv. 

Lykke til!

Anonymkode: b828f...f64

• Liker 13
Skrevet

Jeg begynte å le, jeg, da jeg leste overskriften din. For meg begynte livet på universitetet, og jeg har alltid hatt det fint på skolen med venner og fag, og særlig på videregående. Men det er nå morroa begynner!

Anonymkode: 0de5e...380

• Liker 7
Skrevet

Hva var så fint med VGS?

Anonymkode: 51ac5...714

• Liker 10
Skrevet

Min erfaring, så langt (fra 1 til 10 skala)

Ungdomsskolen:

Det sosiale = 7 (Hang med venner, spilte i band, drev på med idrett)

Pensum / Studier / Jobb = 8 (veldig lett)

Livet = 7 (Morsomt og avslappende)

Gjennomsnitt score = 7.33

VGS 

Det sosiale = 8 (Hadde mange venner, fant alltid på noe.)

Pensum / Studier / Jobb = 5 (langt vanskeligere, liten motivasjon)

Livet = 6 (Gikk mer gjennom personlige problemer ila. VGS, og mye usikkerhet)  

Gjennomsnitt score = 6.33

Universitetet 

Det sosiale = 10 (Så bra som det kan bli, så langt)

Pensum / Studier / Jobb = 7 (Vanskeligere, men givende og motiverende) 

Livet = 9 (Mer selvutvikling og modning, eneste som tar vekk er mange på penger

Gjennomsnitt score = 8.66

Arbeidslivet 

Det sosiale = 6 (Folk får generelt mindre tid til hverandre, da unger og familie kommer inn i bildet)

Pensum / Studier / Jobb = 8 (Givende arbeid)

Livet = 10 (har mange hobbyer, god råd, er lykkelig)

Gjennomsnitt score = 8

--- 

For meg, så toppet det altså seg ila. studietiden min. Har det forsatt veldig bra, men man skifter jo prioriteringer og definisjoner på gøy med alderen! 

Anonymkode: ff2c5...bc2

• Liker 4
Skrevet

Livet er da vel ikke over idet man endelig kan begynne bestemme ting selv? Man kan endelig begynne utforske verden og seg selv. Mange kan endelig slippe unna flokkmentaliteten, og begynne utforske sin individualitet og personlighet. 
Jeg hadde det fint, med mange venner på videregående, var sosial og hadde hobbyer. Og jeg har hatt det så utrolig mye bedre etterpå! Selv om videregående var fint og med minner for livet, så var det først etterpå jeg fant ut hvem jeg egentlig var og hva jeg ville! 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt 13 fantastiske år på skolen og jeg går på siste året nå og jeg er faktisk veldig lei meg for at dette er siste året, og jeg vet ikke om voksenlivet blir så bra? Er alt dritt etter vgs eller ikke? 

Det harde voksenlivet på universitetet venter..

Skrevet

VGS er da ikke noe morro! Er på  Universitet/Høyskole man kan velge utdanning man faktisk er interessert i! Man flytter til eget, prøver på voksenlivet!

For min del var 27-30++ de beste årene! Voksen, tryggere, bedre økonomi! 

Anonymkode: cf0bb...01f

• Liker 5
Skrevet

Det kjipeste med voksenlivet er å måtte betale selv. Uansett hvor man snur seg koster det penger.

• Liker 4
Skrevet

Hehe jeg er 40 og synes livet bare har blitt bedre. Det er alltid trist når et kapittel er over, men det betyr også at et nytt starter.

Livet har bestått av ulike faser, fokus på studier, på reising, på karriere, og nå er det mest fokus på hobbier og reising. I løpet av tiden har jeg endret syn på hva som er gøy, og selv om livet ser annerledes ut betyr det ikke at det ikke er bra. Men jeg skjønner at voksenlivet ikke ser så spennende ut når man akkurat er ferdig med vgs.

Anonymkode: 2c3b5...c6f

• Liker 1
Skrevet

Nei  det er da livet starter! Sørg bare for å velge en karrierevei du oppriktig har interesse for og ikke velg etter lønn og status.  Det er viktig at jobben og utdannelsen har noe med sin personlige lidenskap og interesse å gjøre ellers får du en kjedelig og slitete hverdag 

Anonymkode: e7347...406

• Liker 1
Skrevet

De som syntes livet er over etter vgs og at de peaket på VGS har triste voksenliv. Det er gjerne de kuleste på VGS som er taperne i voksenlivet. 

Husker det slo meg på reunion. De kule jentene som alltid hang på røykehjørnet, de tøffe gutta som skulket hele tiden. Hjelpes, de er ikke mye å trakte etter i dag. Jeg var han nerden som fikk hevnen sin for å si det sånn :P 

Anonymkode: a9a1d...3fe

• Liker 3
Skrevet

Ha,ha, nei det er ikke på noen måte over :)  Jeg er midt i femtiårene og har hatt mange fine og minnerike perioder i livet, men nå tar det jo helt av!  Nå er gjelda nedbetalt, ungene greier seg selv, og jeg har for første gang veldig god råd og kan gjøre omtrent hva jeg vil.  Jeg er blant annet veldig glad i å reise, og det fikk jeg gjort ganske lite av som ung, men jeg tar det igjen nå.  Jeg har en utdannelse som gir meg jobbmulighet utenlands, og har et års opphold i London å se tilbake på + at jeg i 2020 skal ha permisjon og reise "jorda rundt" sammen med en god venn.  Livet er topp :) 

Anonymkode: b9f7a...f48

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...