AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Jeg skal få ny veileder og hun har jobbet på butikk og som lærer liksom? Må man ikke ha noen slags utdannelse for å jobbe som veileder på NAV???? Anonymkode: 26f85...15f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 Sosionom Anonymkode: 78a4a...218 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Slavehandler Anonymkode: 6876f...3bc 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #4 Skrevet 5. september 2018 En pedagog må da være prima? Anonymkode: 51be6...40d 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #5 Skrevet 5. september 2018 jeg har master i organisasjons psykologi Anonymkode: 475b9...181 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #6 Skrevet 5. september 2018 Sosionom, førskolelærer og vernepleier. Alle har gjort en fin jobb i fht meg. Nav er nav og har sine regler men jeg har sjeldent møtt så mye forståelse som av disse tre. Anonymkode: 60144...ee4 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #7 Skrevet 5. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosionom, førskolelærer og vernepleier. Alle har gjort en fin jobb i fht meg. Nav er nav og har sine regler men jeg har sjeldent møtt så mye forståelse som av disse tre. Anonymkode: 60144...ee4 Førskolelærer??? Synes det er sykt at de kan jobbe som veileder i NAV! Anonymkode: 26f85...15f 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #8 Skrevet 5. september 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Førskolelærer??? Synes det er sykt at de kan jobbe som veileder i NAV! Anonymkode: 26f85...15f Hvorfor, hva mener du en sosionom kan som ikke en lærer kan? Du må lære å begrunne svarene dine. Anonymkode: 9440f...289 7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #9 Skrevet 5. september 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Førskolelærer??? Synes det er sykt at de kan jobbe som veileder i NAV! Anonymkode: 26f85...15f Sikkert hun jeg traff på. Som mente det var urettferdig at jeg fikk dekket skolegang,men hun måtte betale med sitt studielån. Drittkjerringen! Ikke vært borti verre uprofesjonell idiot. Anonymkode: aba10...10a 3
Gjest Fjeud Skrevet 5. september 2018 #10 Skrevet 5. september 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor, hva mener du en sosionom kan som ikke en lærer kan? Du må lære å begrunne svarene dine. Anonymkode: 9440f...289 En sosionom har minimum en bachelor i emner som omhandler sosialt arbeid som skal gi kompetanse i å forebygge, løse og redusere sosiale problemer. En lærer har emner som omhandler hvordan en best mulig kan undervise barn og voksne i ulike fag, samt kunnskap innenfor de fagene. Ergo har en sosionom en utdanning som en rettet mot å veilede og hjelpe noen gjennom sosiale problemer, som er et av NAVs formål, mens en lærer ikke har dette.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #11 Skrevet 5. september 2018 Jeg har Bachelor i Arbeids og Velferdsforvaltning. Flere har Sosionom utdannelse eller annen relevant utdanning og erfaring. Barnehage assistent eller lignende får ikke jobb som saksbehandler uten relevant erfaring. Skal sies at bleieskift ikke teller, men dette er noe som skulle vært utført flere ganger på utallige klienter. Anonymkode: f779e...ed2 6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #12 Skrevet 5. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Førskolelærer??? Synes det er sykt at de kan jobbe som veileder i NAV! Anonymkode: 26f85...15f Jeg er førskolelærer selv og møtte veggen fullstendig i jobben. Å møte en veileder som hadde samme utdannelse og hadde erfaring innen mitt yrke var gull verdt. Anonymkode: 60144...ee4 2
Maude Skrevet 6. september 2018 #13 Skrevet 6. september 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal få ny veileder og hun har jobbet på butikk og som lærer liksom? Må man ikke ha noen slags utdannelse for å jobbe som veileder på NAV???? Anonymkode: 26f85...15f Du vet da ingenting om utdannelsen til vedkommende ut i fra hvor hun har jobbet. Jeg studerte ved siden av jobben og gikk rett fra et yrke til et annet. For folk som ikke kjenner meg så det da ut som om jeg ikke hadde relevant utdannelse, men det hadde jeg. For å svare på spørsmålet: jeg kjenner ei som jobber på NAV som er utdannet økonom. 2
Gjest studentmammaen Skrevet 6. september 2018 #14 Skrevet 6. september 2018 Jeg trodde arbeids og velferdsforvaltning var en helt konkret NAV rettet utdanning. Ellers har jeg hørt om en med økonomi-og administrasjon i avklaringsavdeling.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #15 Skrevet 6. september 2018 Så lenge du har bachelor kan du jobbe som veileder. Fins ingen egen nav linje du kan gå for å jobbe på nav 😛 Anonymkode: 2e9b6...4c2 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #16 Skrevet 6. september 2018 Som ab over skriver så krever NAV kun en bachelor. De spesifiserer ikke i hva. De ønsker mangfold og vil derfor ha forskjellige bakgrunner. De som jobber med sosialstønad, som er kommunalt, er ofte sosionomer. Men de som jobber for statlige NAV, med alt annet, kan vær "hva som helst" med en bachelor. Anonymkode: 73645...f34 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #17 Skrevet 6. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal få ny veileder og hun har jobbet på butikk og som lærer liksom? Må man ikke ha noen slags utdannelse for å jobbe som veileder på NAV???? Anonymkode: 26f85...15f Du bør prise deg lykkelig over at du får et normalt oppgående menneske. Anonymkode: f5cb9...478 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #18 Skrevet 6. september 2018 Når jeg har sett slike stillinger kreves det ofte ikke noe utover at man har høyere utdanning. Min personlige erfaring er at de som har hatt andre jobber og et arbeidsliv er flinkere og mer forståelsesfulle enn de som kommer rett fra sosionomutdanning til nav. Til saksbehandler-jobber krever de vel ofte sosionom utdanning e.l. Anonymkode: 37ed2...2d1 2
Gjest studentmammaen Skrevet 6. september 2018 #19 Skrevet 6. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er førskolelærer selv og møtte veggen fullstendig i jobben. Å møte en veileder som hadde samme utdannelse og hadde erfaring innen mitt yrke var gull verdt. Anonymkode: 60144...ee4 Egentlig handler det om at man har forståelse av feltet. Mange sykemeldte fra barnehage.
MammaMums Skrevet 6. september 2018 #20 Skrevet 6. september 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Bachelor i Arbeids og Velferdsforvaltning. Flere har Sosionom utdannelse eller annen relevant utdanning og erfaring. Barnehage assistent eller lignende får ikke jobb som saksbehandler uten relevant erfaring. Skal sies at bleieskift ikke teller, men dette er noe som skulle vært utført flere ganger på utallige klienter. Anonymkode: f779e...ed2 FYSJAMEG!!!!!! Fysj, for et dårlig grunnleggende menneskesyn som «glapp ut mellom fingrene på deg» her !!!!! Du kan si hva du vil- men her kom det sivende ut - det du i bunn tenker og mener... Sikkert en glipp- når du ser tilbake på det - men gå heller å se deg selv i speilet og ta en grundig kikk...... Og du skal forvalte menneskers skjebne som har falt helt, helt ned i vårt siste sikkerhetsnett ? 🤮🤮🤮🤮🤮 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå