AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Jeg og barnemoren har gått fra hverandre for 1 år siden. I disse årene vi var sammen drakk hun ikke noe særlig. Bare litt vin en gang i måned. Mulig det er jeg som "holder" henne nede. Men nå som det er slutt mellom oss har jeg hørt fra andre at hun drikker en del. Hun fester altså nesten hver helg. Hun skrøt av å ha festet 3 helger på rad. I dag fant jeg en ny åpnet flaske hos meg da hun skulle passe på barna i et par timer mens jeg var på treningen. På en onsdag! Jeg vet egentlig ikke hvor mye hun drikker til vanlig, men hennes mor og mormor er en alkoholiker (går det i arv?). Våre barn er fortsatt små og jeg kan ikke å spørre dem hvor mye moren drikker. De vet jo ikke hva er lite eller mye. Jeg vet ikke en gang om de er klar over hva alkohol er for noe. Jeg kan ikke akkurat konfrontere henne for de fleste alkoholikere ville ha blånektet det eller ikke har innsett det enda. Hvordan finner jeg ut om hun er blitt en alkoholiker? Anonymkode: b2c25...cd4
Belima Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 Hvis du fant en åpnet flaske i dag mens hun var sammen med barna, så ville jeg konfrontert henne om det. Bor barna fast hos deg eller har dere delt omsorg? Har dere delt omsorg, så hadde jeg kontaktet henne mens barna var der, bare for å sjekke om hun hørtes beruset ut. Spør henne om en eller annen "ting" angående barna. Kan jo være bruddet som har vært årsaken til alkoholbruken i ettertid. Ensomhet gjør at mange ruser seg. Dette er viktig at du finner ut av for barnas skyld. Ja, alkoholikere nekter selvfølgelig for at de drikker. 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #3 Skrevet 16. september 2018 TS.her igjen. Jeg har foreløpig ikke konfrontert henne om det. Barna er hos meg mesteparten av tiden og henne annenhver helg. I dag fikk jeg besøk av en venn som fortalte meg at han ble fortalt av hennes venninner at de er lei av hun bruker mye penger på alkohol at hun hadde ikke penger til vanlig mat. De klaget på at de måtte kjøpe mat til henne. Det høres absolutt ikke bra ut! Mine barn skal være hos henne neste helg! Jeg skal egentlig reise bort i neste helg, men nå vurderer jeg å bli igjen! 😕 Anonymkode: b2c25...cd4 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #4 Skrevet 16. september 2018 Du bør snakke med henne og si at du er bekymret pga vinflasken du fant, og om info du har fått. Deretter forteller du henne at du vil varsle Bv på bakgrunn av det. Du er ansvarlig for å ikke sette barna i fare, så dette er den eneste måten å gjøre det på. Kanskje du faktisk hjelper henne til å stoppe i tide, og det også er det beste for barna. Anonymkode: e4f5e...690 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2018 #5 Skrevet 16. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS.her igjen. Jeg har foreløpig ikke konfrontert henne om det. Barna er hos meg mesteparten av tiden og henne annenhver helg. I dag fikk jeg besøk av en venn som fortalte meg at han ble fortalt av hennes venninner at de er lei av hun bruker mye penger på alkohol at hun hadde ikke penger til vanlig mat. De klaget på at de måtte kjøpe mat til henne. Det høres absolutt ikke bra ut! Mine barn skal være hos henne neste helg! Jeg skal egentlig reise bort i neste helg, men nå vurderer jeg å bli igjen! 😕 Anonymkode: b2c25...cd4 Du sier hun har barna annen hver helg, men skryter av å ha festet 3 helger på rad. Altså en av helgene hvor hun har barna. Du skriver også at dette gjøres hver helg. enten er dette troll, eller så vet du hva svaret ditt er. Anonymkode: b33f8...3d4 10
TinaChristina Skrevet 17. september 2018 #6 Skrevet 17. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sier hun har barna annen hver helg, men skryter av å ha festet 3 helger på rad. Altså en av helgene hvor hun har barna. Du skriver også at dette gjøres hver helg. enten er dette troll, eller så vet du hva svaret ditt er. Anonymkode: b33f8...3d4 Hadde det vært en kvinne som skrev dette innlegget, ville ingen ha ropt troll. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #7 Skrevet 17. september 2018 Hvorfor har hun barna så lite?? Jeg hadde sagt ifra til henne ang vinen onsdag, det var jo rart av henne..ang arv ang alkoholisme tror jeg det kan være noe i.. Anonymkode: 4df55...31b 2
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2018 #8 Skrevet 17. september 2018 Alkoholiker fordi hun liker å ta en fest?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #9 Skrevet 17. september 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sier hun har barna annen hver helg, men skryter av å ha festet 3 helger på rad. Altså en av helgene hvor hun har barna. Du skriver også at dette gjøres hver helg. enten er dette troll, eller så vet du hva svaret ditt er. Det var like etter bruddet. Da var ordningen ikke annenhver helg, men en mer "fleksibel"-ordning. Jeg hadde barna disse dagene hun festet. Nå merker jeg at ungene trenger mer stabilitet og de er derfor her 70% av tiden. Det skal egentlig bare være en midlertidig ordning til hun har økonomien eller sitt nye liv i ro. Men det ser ikke ut som det kommer til å roe seg med det første... 2 timer siden, O.G. skrev: Alkoholiker fordi hun liker å ta en fest? En fest..? Hun kan i det minste la være å feste disse helgene hun har barn? Det er snakk om annenhver helg. Det bør man klare! Utfra hva jeg har hørt, så ordnet hun barnevakt forrige helg fordi hun måtte på en fest. I dag fikk jeg vite at hun skal på fest neste helg (fordi mine foreldre skal være barnevakt). Er det bare meg som synes at det er litt overkant mye festing? Jeg aner ikke hvor mye alkohol hun drikker hverdag - kanskje det er null og niks. Jeg vet bare at hun pleier å drikke ganske mye på festene. Det er derfor jeg prøver å finne ut av det uten å innvandre huset hennes. Dessuten synes jeg at hun nedprioriterer ungene når hun velger å feste fremfor være med dem... Anonymkode: b2c25...cd4 7
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2018 #10 Skrevet 17. september 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En fest..? Hun kan i det minste la være å feste disse helgene hun har barn? Det er snakk om annenhver helg. Det bør man klare! Utfra hva jeg har hørt, så ordnet hun barnevakt forrige helg fordi hun måtte på en fest. I dag fikk jeg vite at hun skal på fest neste helg (fordi mine foreldre skal være barnevakt). Er det bare meg som synes at det er litt overkant mye festing? Jeg aner ikke hvor mye alkohol hun drikker hverdag - kanskje det er null og niks. Jeg vet bare at hun pleier å drikke ganske mye på festene. Det er derfor jeg prøver å finne ut av det uten å innvandre huset hennes. Dessuten synes jeg at hun nedprioriterer ungene når hun velger å feste fremfor være med dem... Anonymkode: b2c25...cd4 Men det er ikke det samme som å være en alkoholiker og hvis hun er sammen med ungene 24 timer i døgnet ellers, så ser jeg ikke problemet her. Endret 17. september 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #11 Skrevet 17. september 2018 1 minutt siden, O.G. skrev: Men det er ikke det samme som å være en alkoholiker. Jeg sier ikke at alle som fester hver helg er alkoholikere, men det er en av tingene jeg vet om henne. Jeg har ikke tilgang til leiligheten hennes. Ok, bortsett fra festingene, hva med det at hun har ikke penger til vanlig mat pga hun har brukt disse opp på alkolhol (ifølge av hennes venninner)? Er det ikke et annet tegn på det da? Hvis man kan bruke opp penger på fest uten å være en alkoholiker, hva er hun da? Anonymkode: b2c25...cd4 5
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2018 #12 Skrevet 17. september 2018 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ikke at alle som fester hver helg er alkoholikere, men det er en av tingene jeg vet om henne. Jeg har ikke tilgang til leiligheten hennes. Ok, bortsett fra festingene, hva med det at hun har ikke penger til vanlig mat pga hun har brukt disse opp på alkolhol (ifølge av hennes venninner)? Er det ikke et annet tegn på det da? Hvis man kan bruke opp penger på fest uten å være en alkoholiker, hva er hun da? Anonymkode: b2c25...cd4 Problemet hennes er at hun har dårlige venninner som dolker henne i ryggen. Hva hun er skal du drite i, du skal bare betale bidraget ditt og ha ungene når du skal ha dem og ellers vær lykkelig. Endret 17. september 2018 av O.G.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #13 Skrevet 17. september 2018 5 minutter siden, O.G. skrev: Problemet hennes er at hun har dårlige venninner som dolker henne i ryggen. Hva hun er skal du drite i, du skal bare betale bidraget ditt og ha ungene når du skal ha dem og ellers vær lykkelig. Nei fy faen om TS skal. Om moren sliter og det går utover barna når hun har dem så skal TS bry seg med det. Følg nøye med, TS! Anonymkode: 56e2a...611 13
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #14 Skrevet 17. september 2018 3 minutter siden, O.G. skrev: Problemet hennes er at hun har dårlige venninner som dolker henne i ryggen. Hva hun er skal du drite i, du skal bare betale bidraget ditt og ha ungene når du skal ha dem og ellers vær lykkelig. Forveksler du meg med en annen mann..? Barna er hos meg 70% av tiden og hun betaler meg ikke noe i barnebidrag selv om jeg har egentlig krav på det. Jeg synes at jeg har vært altfor grei med henne. Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor mye hun drikker eller fester der borte - men bare ikke med barna! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om moren sliter og det går utover barna når hun har dem så skal TS bry seg med det. Følg nøye med, TS! Takk. Det skal jeg gjøre! Anonymkode: b2c25...cd4 6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #15 Skrevet 17. september 2018 Sak for barnevernet. Du må ha full omsorg for ungene her. Hadde bordet vært snudd og du satt med flaska i halsen hadde det ikke vært akseptabelt i det hele tatt! Anonymkode: 7f70e...882 8
Gjest Fjolleri Skrevet 17. september 2018 #16 Skrevet 17. september 2018 Du må tenke på barnas beste her. Om din versjon her stemmer, så har hun helt klart et uttalt alkoholproblem hun trenger hjelp for. Hun kommer ikke til å klare å slutte ved hjelp av trusler eller konfrontasjoner. Inviter raskt til et møte hos familievernkontor, og ring fastlegen hennes om bekymringene dine. Du må få overtatt omsorgen helt mens hun får hjelp, og hun kan selvsagt besøke barna ofte - men ikke ha omsorgen. Barn tar stor skade på sikt av dette, og alkoholisme er ikke noe å ta lett på. Du beskriver klassiske faretegn, og når man i tillegg finner nyåpnede flasker midt i uka er det gjerne snakk om uttalt misbruk. Å dra på fest en kveld og ha ett glass vin til maten er normalt, å drikke så mye at en sliter økonomisk er ikke friskt. Be om råd på familievernkontor før du snakker med barna direkte om det.
Gjest Fjolleri Skrevet 17. september 2018 #17 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, O.G. skrev: Problemet hennes er at hun har dårlige venninner som dolker henne i ryggen. Hva hun er skal du drite i, du skal bare betale bidraget ditt og ha ungene når du skal ha dem og ellers vær lykkelig. Nå får du faen meg skjerpe deg. Det er barns oppvekstvilkår vi snakker om her. Voksne skal ALLTID bry seg, og man er forelder livet ut. Herregud. Utsagnet ditt er jo helt skada.
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2018 #18 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei fy faen om TS skal. Om moren sliter og det går utover barna når hun har dem så skal TS bry seg med det. Følg nøye med, TS! Anonymkode: 56e2a...611 Det er ingenting annet enn rykter som får TS til å tro det her. Rykter fra venninner som kan ha en egen agenda ved å si det her.
matrobot Skrevet 17. september 2018 #19 Skrevet 17. september 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sak for barnevernet. Du må ha full omsorg for ungene her. Hadde bordet vært snudd og du satt med flaska i halsen hadde det ikke vært akseptabelt i det hele tatt! 23 minutter siden, Fjolleri skrev: Du må tenke på barnas beste her. Om din versjon her stemmer, så har hun helt klart et uttalt alkoholproblem hun trenger hjelp for. Hun kommer ikke til å klare å slutte ved hjelp av trusler eller konfrontasjoner. Inviter raskt til et møte hos familievernkontor, og ring fastlegen hennes om bekymringene dine. Du må få overtatt omsorgen helt mens hun får hjelp, og hun kan selvsagt besøke barna ofte - men ikke ha omsorgen. Barn tar stor skade på sikt av dette, og alkoholisme er ikke noe å ta lett på. Du beskriver klassiske faretegn, og når man i tillegg finner nyåpnede flasker midt i uka er det gjerne snakk om uttalt misbruk. Å dra på fest en kveld og ha ett glass vin til maten er normalt, å drikke så mye at en sliter økonomisk er ikke friskt. Be om råd på familievernkontor før du snakker med barna direkte om det. Enig med dere, men jeg har ingen bevis. Så langt har jeg bare en åpnet flaske hos meg og vet at hun fester nesten hver helg (med masse alkohol). Resten er egentlig bare rykter, men en av dem kommer fra hennes bestevenninne siden barneskolen. Mulig jeg bør snakke med bestevenninnen, men hun kommer antakeligvis til å forsvare henne. Jeg tenkte lenge at jeg kanskje overreagerte. Det er selvsagt greit å feste og drikke i ny og ne sammen med mat. Det gjør til og med jeg. Men utfra informasjonen jeg fikk igår, så følte jeg at det er litt langt over grensen. Jeg fikk mange aha-opplevelser under samtalen med vennen i går. Liksom bitene faller på plass. 19 minutter siden, O.G. skrev: Det er ingenting annet enn rykter som får TS til å tro det her. Rykter fra venninner som kan ha en egen agenda ved å si det her. Det er derfor jeg prøver å være litt forsiktig med hvordan jeg går frem. Jeg prøver å finne ut av fakta, men det er ikke lett uten å vite hvordan hun lever der. Jeg tenker på barnas beste. Du anbefaler meg altså å lukke øyne og håpe at de ikke er sanne likevel..? Det høres ikke ut som et godt råd. edit: Akk, ja, der forsvant anonymiteten Endret 17. september 2018 av matrobot 1
Gjest O.G. Skrevet 17. september 2018 #20 Skrevet 17. september 2018 21 minutter siden, matrobot skrev: Det er derfor jeg prøver å være litt forsiktig med hvordan jeg går frem. Jeg prøver å finne ut av fakta, men det er ikke lett uten å vite hvordan hun lever der. Jeg tenker på barnas beste. Du anbefaler meg altså å lukke øyne og håpe at de ikke er sanne likevel..? Det høres ikke ut som et godt råd. edit: Akk, ja, der forsvant anonymiteten Jeg sitter ikke med noe inntrykk av at du gjør det her for barnas beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå