Gå til innhold

Hvilke dyr kan spises?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Maur! Jeg har hørt at maur i total vekt er den største proteinressursen på jorda, men jeg har aldri spist det og aldri sett noen maurkokebok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du ikke noe svar nei 🙄

Anonymkode: 4b844...c08

:klappe:

Anonymkode: fda51...cc5

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg visste. Du er kun ute etter å provosere

Anonymkode: 9c8b2...1aa

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk svar. Men da er det vel egentlig ganske åpenlyst at du enten bare er ute etter å provosere, eller er tom for argumenter. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg visste. Du er kun ute etter å provosere

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk svar. Men da er det vel egentlig ganske åpenlyst at du enten bare er ute etter å provosere, eller er tom for argumenter. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du spist en katt?

Nei, men det er fordi katten er ett rovdyr og jeg syntes det er ekkel smak på kjøttet.

Skrevet (endret)

Hvordan smaker rovdyrkjøtt sammenlignet med planteetende dyr f.eks svin?    Av sært kjøtt har jeg smakt, struts, frosk og hval. Struts var helt ok, smakte litt som kalkun, frosk smakte kylling og hval smaker okse med fiske/transmak. Æsj

Endret av Peonjenta
Skrevet
6 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvordan smaker rovdyrkjøtt sammenlignet med planteetende dyr f.eks svin?    Av sært kjøtt har jeg smakt, struts, frosk og hval. Struts var helt ok, smakte litt som kalkun, frosk smakte kylling og hval smaker okse med fiske/transmak. Æsj

Jeg syntes det er litt beskt smak, sånn jeg forestiller meg råttent kjøtt kan smake.

Skrevet
9 timer siden, Peonjenta skrev:

Våre griser spiste kjøtt. Vi ga dem matrester. Vi merket ingen smak på kjøttet.

Skrevet
9 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvalkjøtt må ligge i vann med eddik en stund før du steker det.

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Våre griser spiste kjøtt. Vi ga dem matrester. Vi merket ingen smak på kjøttet.

Griser til selvslakt da?

Endret av Peonjenta
Skrevet

Alt som breker, rauter, grynter, kakler og kvekker. Resten er jeg skeptisk til. 

Skrevet
1 time siden, Peonjenta skrev:

Griser til selvslakt da?

Ja

Skrevet
På 11.9.2018 den 1.27, Peonjenta skrev:

Hva er sært med hval? Det spiste vi flere ganger i året når jeg vokste opp. Nydelig kjøtt. Var det transmak i, var du uheldig med produktet. Med mindre det var for en del år siden (rundt 15-20?), da var det en perode stort sett dårlig hval man fikk tak i. De senere årene har det tilnærmet kun vært god kvalitet. 

Anbefaler Myklebust Hvalprodukter, både på grunn av den gode kvaliteten og fordi de utnytter tilnærmet hele hvalen ved å produsere blant annet kosttilskudd og dyrefôr.

Anonymkode: ce69c...a1c

• Liker 1
Skrevet

Du virker veldig virkelighetsfjern, TS. Ta deg en tur på safari i Afrika, det tror jeg du trenger.

Anonymkode: 1cecd...1c4

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er sykere å spise kaniner og katter, enn det er å spise lam og ku.

Jeg spiser ingen dyr, siden jeg mener at det ikke er moralsk forsvarlig. Men at det er forskjell på dyrene, det forstår jeg ikke. Enten mener man at det er greit å spise dyr, eller så gjør man det ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sært med hval? Det spiste vi flere ganger i året når jeg vokste opp. Nydelig kjøtt. Var det transmak i, var du uheldig med produktet. Med mindre det var for en del år siden (rundt 15-20?), da var det en perode stort sett dårlig hval man fikk tak i. De senere årene har det tilnærmet kun vært god kvalitet. 

Anbefaler Myklebust Hvalprodukter, både på grunn av den gode kvaliteten og fordi de utnytter tilnærmet hele hvalen ved å produsere blant annet kosttilskudd og dyrefôr.

Forstår heller ikke motvilje og avsmak for hvalkjøtt.  Fersk hval smaker slett ikke av tran eller råtten fisk.  Og det er så anvendelig kjøtt.  Gryte, biffer, i brun saus med godt tilbehør, på grillen...hval kan og spises rå.

Endret av Jerry Lee
Skrevet
13 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Forstår heller ikke motvilje og avsmak for hvalkjøtt.  Fersk hval smaker slett ikke av tran eller råtten fisk.  Og det er så anvendelig kjøtt.  Gryte, biffer, i brun saus med godt tilbehør, på grillen...hval kan og spises rå.

Jeg er ikke så begeistret når den er speket eller tørket, men både som biff, med brun saus og i karrigryte er det fantastisk. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke så begeistret når den er speket eller tørket, men både som biff, med brun saus og i karrigryte er det fantastisk. 

Syns speket kan gå an som snacks av og til. Men kommer nederst på min liste, også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...