Gå til innhold

Hvilke dyr kan spises?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du spiser katter og hunder? 🤦‍♀️

Anonymkode: fda51...cc5

Kunne gjort det, hvis det ikke var for at man ikke får kjøpt det i Norge. Ser absolutt ingen problemer med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Ann Christin skrev:

Alt som ikke er rovdyr hadde nok gått greit for meg. Men det er fordi jeg har smakt rovdyr og syntes det er noe feil med smaken.

Kunne du spist en katt?

Skrevet
1 minutt siden, Peaches skrev:

Kunne gjort det, hvis det ikke var for at man ikke får kjøpt det i Norge. Ser absolutt ingen problemer med det.

Det burde ikke være lovlig 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det burde ikke være lovlig 

Hvorfor ikke? Vi spiser andre dyr. Kjæledyr også.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Peaches skrev:

Hvorfor ikke? Vi spiser andre dyr. Kjæledyr også.

Griser er ikke kjæledyr 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Griser er ikke kjæledyr 

Griser er kjæledyr for noen, mange som har minigriser hjemme. Hester er også kjæledyr. Kaniner og. Marsvin er en delikatesse i enkelt land. 

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 5.9.2018 den 22.12, AnonymBruker skrev:

Det er tydeligvis greit å spise kanin så hvor går grensen?

Kjøtt er kjøtt! Er i utgangspunktet INGEN forskjell på kjøtt fra en hund og kjøtt fra en gris/ku. Det eneste er kanskje at hunden har hatt et bedre liv hvis den er vokst opp i Norge. Og for dyrene er det ingen forskjell, en gris/ku føler nøyaktig det samme som en hund, samme redsel, glede og smerter. 

Så hvorfor er det greit å spise noen dyr, men ikke andre ja, det lurer jeg også på. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Dævendøtte said:

Kjøtt er kjøtt! Er i utgangspunktet INGEN forskjell på kjøtt fra en hund og kjøtt fra en gris/ku. Det eneste er kanskje at hunden har hatt et bedre liv hvis den er vokst opp i Norge. Og for dyrene er det ingen forskjell, en gris/ku føler nøyaktig det samme som en hund, samme redsel, glede og smerter. 

Så hvorfor er det greit å spise noen dyr, men ikke andre ja, det lurer jeg også på. 

Jeg vil tro det går på dette med innenfor eller utenfor flokken. Et kjæledyr er innenfor familien, ergo er det ikke mat.

En hund, med naturlige instinkter, vil se på et spedbarn som mat. Men ikke hvis det er innenfor flokken.

Endret av T-Rex
Skrevet
6 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg vil tro det går på dette med innenfor eller utenfor flokken. Et kjæledyr er innenfor familien, ergo er det ikke mat.

En hund, med naturlige instinkter, vil se på et spedbarn som mat. Men ikke hvis det er innenfor flokken.

Så det er greit å avle hunder til å spises?

Skrevet
Just now, Peaches said:

Ja, i prinsippet er det det. Men som empatiske mennesker, skal vi se til at de har det bra til den dagen de dør - og døden skal skje så skånsomt som mulig.

Det er sånn jeg ser det.

Som tidligere nevnt er jeg selvsagt preget av vår kultur, og jeg ville nok vegre meg mot å spise hundekjøtt. Men i en nødsituasjon hadde jeg ikke nølt.

• Liker 1
Gjest Stella Rose
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du spist en katt?

Katter er rovdyr.

Skrevet
4 minutter siden, Stella Rose skrev:

Katter er rovdyr.

Nei. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Stella Rose said:

Katter er rovdyr.

Rotter er rovdyr. I en seriøs nødsituasjon spiser du rotter som har fetet seg opp på dine døde medfanger (jfr. En amerikaner i Gulag).

Det er naturligvis ikke sosialt akseptabelt.

Endret av T-Rex
Skrevet

Alle dyr kan spises.   Men rovdyr, som inkluderer katt og hund, spises kun i nød.

Har hørt at f.eks. rev smaker fryktelig av piss.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
18 minutter siden, Peaches skrev:

Ja, like greit som det er å avle opp andre dyr som mat. Rasisme blant mennesker er ikke akseptert, hvorfor skal dyrene gjøres forskjell på? 

Skrevet (endret)
22 minutter siden, Jerry Lee said:

Alle dyr kan spises.   Men rovdyr, som inkluderer katt og hund, spises kun i nød.

Har hørt at f.eks. rev smaker fryktelig av piss.

Jeg har smakt alligator (riktignok i en turistfelle, så det kan sikkert ha vært kylling). Det var helt ok.

Kanskje reptiler er noe annet enn løver og tigre. Jeg har aldri spist bjørn, som kanskje ville være det nærliggende i Norge.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet

Alle dyr, bortsett fra svin og de som spiser andre dyr, kjæledyr..

Anonymkode: faa7d...c67

Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Jeg har smakt alligator (riktignok i en turistfelle, så det kan sikkert ha vært kylling). Det var helt ok.

Kanskje reptiler er noe annet enn løver og tigre.

Ja. Kunne godt tenkt meg å smake struts, krokodille, kenguru, slange...og honningglasserte insekter for den del.

Og nå motsier jeg eget forrige innlegg...jeg vil smake bjørn.   :spise:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle dyr, bortsett fra svin og de som spiser andre dyr, kjæledyr..

Anonymkode: faa7d...c67

Svin spises

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Jo de er faktisk rovdyr

Anonymkode: 9c8b2...1aa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...