AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Jeg og mine to skatter på 2 og 4 år har kommet i en lei situasjon denne mnden. Jeg er ufør og alene med dem, og vi klarer oss somregel greit. Men denne mnd måtte jeg både rotfylle en tann, og bilen måtte rep for 14.000... så da gikk vår lille bufferkonto og litt til.. nå er det 2 uker til utbetaling og jeg har 800 kr.. jeg trenger ikke middag, men jentene mine må spise godt. Noen tips?? De spiser ikke så mye.. men det må være "skikkelig mat" i 14 dager.. Har hjemmebakt brød i fryseren og masse havregryn og 12 egg. Har nok pålegg og litt melk. Har 1 pk gulrøtter og 1 brokkoli. Det blir pannekaker noen dager, kanskje omelett.. har ellers ikke mye. Hva er best å kjøpe inn, som gir mye god mat til de små for minst mulig penger? Anonymkode: 3a1f8...d7e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #2 Skrevet 5. september 2018 hm, kan du lage noe med kjøttdeig kanskje? Det er ikke så dyrt. En slags gryte med kjøttdeig og grønnsaker? Går sikkert fint å fryse ned porsjonsstørrelser også. Ris er billig, kyllingklubber eller kyllinglår på Rema likeså - en pakke holder sikkert til to middager. Ellers synes jeg tomatsuppe med egg er en fin hverdagsfavoritt. Billig og mettende Anonymkode: 8fdd4...d71
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #3 Skrevet 5. september 2018 Her er link til en gryte: https://bunnpris.no/tilbud/billig-middag/gryte-med-kjottdeig-og-gronnsaker (Du må jo ikke ha alle grønnsakene oppi, kommer an på hva barna liker). Pastaretter er også billig å lage. Kjøp spagetti, bland i kjøttdeig og tomatpure. Sleng på litt pepper og salt, strø på parmesan eller vanlig gulost om du har= ferdig! Erter er forresten veldig billig, og godt! Jeg hadde helt glemt hvor genialt erter er som tilbehør. Og babyen min digger erter! 😄 Anonymkode: 8fdd4...d71
AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #4 Skrevet 5. september 2018 Av brokkolien og gulroten ville jeg laget en pølsegryte med pasta. Kjøp billige pølser, pasta og en matfløte. Du kan bruke denne oppskriften https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/pasta-og-ris/pastaform-med-pølse-og-brokkoli Anonymkode: 8fdd4...d71
Marimba Skrevet 5. september 2018 #5 Skrevet 5. september 2018 Stekt ris: stek løk, gulrot, brokkoli, og noen skinkebiter. Bland inn kokt ris og erter, og rør inn sammenpiskede egg. Fiskepinner er også billig. Med potet og gulrot, eller i wrap med det man har av grønnsaker. En pakke holder til flere dager. Hjemmelaget fiskegrateng med revne gulrøtter. Seiblokk er billig. Frossen lapskausblanding er og billig. Bland med kjøttpølse. Røkt eller saltet svibeknoke på tilbud på spar denne uka. Lag en stor gryte ertesuppe så har du middager til mange dager. Genialt ved siden av pannekakene. Litt kos en dag, hjemmelaget pizza. Kommer langt med en deig, litt ost, pizzasaus (billig), og resten av skinka du ikke brukte til den stekte risen. Og havregrøt til kveldsmat. Tror dette blir nok mat til dere alle tre 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #6 Skrevet 6. september 2018 Tusen takk, alle sammen ♡ dette skal jeg klare. Anonymkode: 3a1f8...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #7 Skrevet 6. september 2018 Kvalifiserer du ikke til noe nødpenger hos NAV? 800 på 14 dager var veldig lite når du har 2 barn. Kanskje du kan ringe NAV og forklare situasjonen? Anonymkode: e02b3...c14 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #8 Skrevet 6. september 2018 Fiskekaker med makaroni og frossen grønnsaksblanding f eks amerikansk blanding. Det rekker til flere middager. Fiskekaker kan også brukes sammen med brødskive. Anonymkode: ed9a2...cc0
Marimba Skrevet 6. september 2018 #9 Skrevet 6. september 2018 Her er billig lørdagsgodt: sjokoladekuler med havregryn. De er faktisk kjempegode! http://englas.blogg.no/1387118409_verdens_beste_negerbo.html
skruf Skrevet 6. september 2018 #10 Skrevet 6. september 2018 Grønnsakssuppe er billig, sunt og det metter. Lag gjerne ei stor gryte så har du rester. Kok opp vann med grønnsakbuljong og ta oppi grønnsaker som dere liker. Jeg bruker kålrabi, gulrot, potet, purreløk, kål Har du en innvandrerbutikk i nærheten så er det ofte billigere grønnsaker der. Hvis du har fiskehandler der du bor så er det billigere å kjøpe fisk der enn fra frysedisken. Jeg kjøpte nettopp fisk og fiskemat for 5 dager til 2 voksne og 1 ungdom for litt over 300kr. Last ned appen mattilbud og sjekk ut tilbud som forskjellige butikker har. Bunnpris har f.eks gilde kjøttpølse til 10kr, smårettskinke til 30kr (fint å lage skinke og makaroni-grateng med). Coop pris har 2stk kystens fiskegrateng til 40kr Coop mega har 40% på alle Toro sauser, gryter og supper Rema har 10% på alt frukt og grønt Det viktigste er å planlegge, skrive ukemeny utifra diverse tilbud, ha restemiddager
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #11 Skrevet 6. september 2018 Ring Nav å søk om nødhjelp. Selv om du har uføretrygd kan du ha krav på det. De ber om kontoutskrift, ser at du har bare kr 800 på kontoen. De vil da også se at du ikke har sløst, men at grunnen til st du går i minus dennecmåneden er pga to høye regninger som var nødvendig. Greit at du kanskje klarer deg med de 800, men det er nettopp dette nødhjelp er til for. Anonymkode: 047a3...290 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå