Gå til innhold

Kvinner forfaller fort med alderen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det virker i alle fall som kvinner og menn "peaker" på forskjellige tidspunkt, og at kvinner sånn sett kommer godt ut av det i ung alder, men som en konsekvens av det dessverre forfaller mer tidligere enn menn. Det handler nok om at både kvinner og menn i slutten av puberteten ofte er på sitt mest feminine, for så å utvikle mer maskuline trekk og egenskaper med alderen, noe som gjerne er attraktivt hos menn, og mindre attraktivt hos kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, hind skrev:

Holder nå egentlig TC seg så godt da? Han var ganske kjekk da han var gift med Nicole Kidman, men jeg synes ikke han ser særlig bra ut lenger. Han har fått puffy face som så mange andre på samme alder. 

Joda han holder seg mye bedre enn andre menn i midten av 50 årene uten tvil. 

Noe som er fra 2018, og ikke uheldige vinkler fra den røde løperen. Cruise er til og med eldre enn Graham Norton.

 

Anonymkode: 88349...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Aldringsprossesen hos kvinner synes avgjordt  å gå mye raskere hos de fleste kvinner en hos menn.   Figuren hos dei fleste kvinner som har født  eit eller flere barn endres raskt  m/ strekkmerker og hengemage.   Røyking og manglende fysisk træning akselerer   farten på aldringsprossesen og mange  har en kondis på høgde m/ en 10  -12 åring.    At noen personer "holder seg godt" har nok utvilsamt samanheng med livstilen å gjøre.    

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Det virker i alle fall som kvinner og menn "peaker" på forskjellige tidspunkt, og at kvinner sånn sett kommer godt ut av det i ung alder, men som en konsekvens av det dessverre forfaller mer tidligere enn menn. Det handler nok om at både kvinner og menn i slutten av puberteten ofte er på sitt mest feminine, for så å utvikle mer maskuline trekk og egenskaper med alderen, noe som gjerne er attraktivt hos menn, og mindre attraktivt hos kvinner. 

Huff, lær deg litt biologi.
Det er rett etter puberteten kvinner er mest feminine og menn er mest maskuline. Etterhvert synker kjønnshormonene hos begge. Med alderen får kvinner med testosteron (mannlig kjønnshormon) og menn får mer østrogen (kvinnelig kjønnshormon). Det vil si at de to kjønnene blir mer og mer like med årene, kjønnsforskjellene er ikke så store lenger. Har du ikke lagt merke til at det er vanskeligere å vite hvilket kjønn det er, når du ser veldig gamle mennesker? Når du ser bort fra klærne de har på seg, selvsagt.

Anonymkode: 62867...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

Aldringsprossesen hos kvinner synes avgjordt  å gå mye raskere hos de fleste kvinner en hos menn.   Figuren hos dei fleste kvinner som har født  eit eller flere barn endres raskt  m/ strekkmerker og hengemage.   Røyking og manglende fysisk træning akselerer   farten på aldringsprossesen og mange  har en kondis på høgde m/ en 10  -12 åring.    At noen personer "holder seg godt" har nok utvilsamt samanheng med livstilen å gjøre.    

EHm, synes du at skallede, blekfete menn i 30-40-åra ser så mye bedre ut enn kvinnfolka på samme alder da?

Anonymkode: 62867...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, lær deg litt biologi.
Det er rett etter puberteten kvinner er mest feminine og menn er mest maskuline. Etterhvert synker kjønnshormonene hos begge. Med alderen får kvinner med testosteron (mannlig kjønnshormon) og menn får mer østrogen (kvinnelig kjønnshormon). Det vil si at de to kjønnene blir mer og mer like med årene, kjønnsforskjellene er ikke så store lenger. Har du ikke lagt merke til at det er vanskeligere å vite hvilket kjønn det er, når du ser veldig gamle mennesker? Når du ser bort fra klærne de har på seg, selvsagt.

Anonymkode: 62867...0b8

Komisk at du slenger ut "lær deg biologi" uten å påpeke noe som helst som skulle tilsi at innlegget du siterer er preget av mangel på den kunnskapen.

Hvor maskuline og feminine vi fremstår handler om mer enn kun hormoner. Eksempelvis vil jeg tro de fleste vil kunne si seg enige i at gutter i slutten av tenårene, er betraktelig mindre maskuline, og utseendemessig likere jentene, enn menn senere i tyveårene. Det går både på det utseendemessige, en er gjerne smalere, har mindre markerte trekk osv. og er generelt mindre erfaren, og har i mindre grad "bygget seg opp", med status osv. som generelt gjør menn mer attraktive for kvinner. Dette er nok også mye av grunnen til at jenter i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene er drømmen for veldig mange menn, mens kvinner og jenter generelt går etter menn som er eldre enn dem selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, lær deg litt biologi.
Det er rett etter puberteten kvinner er mest feminine og menn er mest maskuline. Etterhvert synker kjønnshormonene hos begge. Med alderen får kvinner med testosteron (mannlig kjønnshormon) og menn får mer østrogen (kvinnelig kjønnshormon). Det vil si at de to kjønnene blir mer og mer like med årene, kjønnsforskjellene er ikke så store lenger. Har du ikke lagt merke til at det er vanskeligere å vite hvilket kjønn det er, når du ser veldig gamle mennesker? Når du ser bort fra klærne de har på seg, selvsagt.

Anonymkode: 62867...0b8

Uavhengig av kjønnshormoner, en mann på 30-40-50 ser ihvertfall langt mer maskulin ut enn en tenåringsgutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

EHm, synes du at skallede, blekfete menn i 30-40-åra ser så mye bedre ut enn kvinnfolka på samme alder da?

Anonymkode: 62867...0b8

Du snakker som om kvinner og menn i 30-40-åra er oldinger... 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hind skrev:

Holder nå egentlig TC seg så godt da? Han var ganske kjekk da han var gift med Nicole Kidman, men jeg synes ikke han ser særlig bra ut lenger. Han har fått puffy face som så mange andre på samme alder. 

Relatert bilde

Relatert bilde

 

Å bruke bilder når han myser mot sola for å fremheve rynker ved øynene.... ganske desperate forsøk nå...

Anonymkode: 1f319...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge kjønn forfaller med alderen. Hvem som holder seg best kommer nok mest an på gode gener og ikke kjønn. Men kvinner blir vel som regel litt mindre attraktive enn mennene på samme alder når de eldes.. Siden kvinner også generelt foretrekker menn som er eldre enn seg selv  ja noen helt noen opp til 20-30 års aldersforskjell. Så blir det flere kvinner som kjemper om eldre menn enn motsatt.

Anonymkode: e4279...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke bilder når han myser mot sola for å fremheve rynker ved øynene.... ganske desperate forsøk nå...

Anonymkode: 1f319...e35

Han myser ikke. Han ser slik ut.

Anonymkode: 1f118...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, herzeleid skrev:

Det virker i alle fall som kvinner og menn "peaker" på forskjellige tidspunkt, og at kvinner sånn sett kommer godt ut av det i ung alder, men som en konsekvens av det dessverre forfaller mer tidligere enn menn. Det handler nok om at både kvinner og menn i slutten av puberteten ofte er på sitt mest feminine, for så å utvikle mer maskuline trekk og egenskaper med alderen, noe som gjerne er attraktivt hos menn, og mindre attraktivt hos kvinner. 

Generellt kan man vel si at kvinner treffer sin topp ved ca 22 år, og treffer veggen når de passerer 30 år.

Menn derimot treffer vel ofte sin topp fysisk sett en gang i midten av 30 årene, og avhengig av karrière, ol. kan de treffe sin topp samlet sett enda mye senere enn dette også.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, lær deg litt biologi.
Det er rett etter puberteten kvinner er mest feminine og menn er mest maskuline. Etterhvert synker kjønnshormonene hos begge. Med alderen får kvinner med testosteron (mannlig kjønnshormon) og menn får mer østrogen (kvinnelig kjønnshormon). Det vil si at de to kjønnene blir mer og mer like med årene, kjønnsforskjellene er ikke så store lenger. Har du ikke lagt merke til at det er vanskeligere å vite hvilket kjønn det er, når du ser veldig gamle mennesker? Når du ser bort fra klærne de har på seg, selvsagt.

Anonymkode: 62867...0b8

Det tar tid å utvikle makuline og feminine trekk. det kommer ikke bare plutselig i det øyeblikket hormonnivåene er på topp.

Anonymkode: 1f319...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 50, men fortsatt sjekker de leg på meg hver gang jeg nærmer meg et pol. Det skjer hver j**la gang uansett hvem som jobber i kassa.

Ingen av mine kvinnelige bekjente har opplevd dette selv de siste 20 årene..

Anonymkode: 39cc7...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg 50, men fortsatt sjekker de leg på meg hver gang jeg nærmer meg et pol. Det skjer hver j**la gang uansett hvem som jobber i kassa.

Ingen av mine kvinnelige bekjente har opplevd dette selv de siste 20 årene..

Anonymkode: 39cc7...199

Du må ha uvanlig gode gener ....gled deg over alderen din. Som mann kan du få mye yngre kvinner om du er attraktiv nok. 

Anonymkode: e4279...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg 50, men fortsatt sjekker de leg på meg hver gang jeg nærmer meg et pol. Det skjer hver j**la gang uansett hvem som jobber i kassa.

Ingen av mine kvinnelige bekjente har opplevd dette selv de siste 20 årene..

Anonymkode: 39cc7...199

Skulle ønske jeg slapp å vise legg, men fordelen er at jeg støtt og stadig får ungdomsbillett på bussen. 

Kvinne 33 år. 

Anonymkode: 8069c...d77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

EHm, synes du at skallede, blekfete menn i 30-40-åra ser så mye bedre ut enn kvinnfolka på samme alder da?

Anonymkode: 62867...0b8

Slutt å vas om skalla, halvfeite menn. Beholder du håret, og passer på vekta kan du holde deg ganske bra lenge. Det har også mye med gener å gjøre. Jeg har en onkel på 93, nesten full hår hårmanke selv om den er hvit nå, og ikke antydning til mage.      Håper jeg har arvet litt av dette.

Anonymkode: 7138d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Å bruke bilder når han myser mot sola for å fremheve rynker ved øynene.... ganske desperate forsøk nå...

Anonymkode: 1f319...e35

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Jeg skrev at han har fått puffy face. Det har ingenting med rynker ved øynene å gjøre. Det er når ansiktet blir oppblåst og hovent. Tom Cruise hadde en sterk, pen og mandig kjevelinje før, men den er borte nå og det gjør ham mindre kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg slapp å vise legg, men fordelen er at jeg støtt og stadig får ungdomsbillett på bussen. 

Kvinne 33 år. 

Anonymkode: 8069c...d77

De fleste har ikke synlige alders tegn når de er i en alder av 33 år, hvis de ikke da har levd et hardt liv. Det er når du nærmer deg 40+  at alderen begynner å synes... så du kan ikke samen ligne deg med en som snart er 50 år.

Anonymkode: e4279...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler nesten annenhver mann i 40 årene han manboobs og ølmage. Ikke særlig tiltrekkende. Menn må bli flinkere til å ta vare på seg selv. Nytter ikke å si at menn eldes som vin og er maskuline hvis du ser ut som et takras.

Er glad for at det er så mange tenåringsgutter på min alder som holder seg godt. Håper ikke de lar seg selv forfalle når de blir eldre *grøss*.

Anonymkode: c96de...92f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thyra skrev:

Uavhengig av kjønnshormoner, en mann på 30-40-50 ser ihvertfall langt mer maskulin ut enn en tenåringsgutt. 


Enig ;)

Endret av Fredagslunch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...