Gå til innhold

Må leiligheten kjøpes etter BSU-penger er satt inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg har 200 000 på BSU, kjøper en leilighet uten å bruke BSU, så sparer jeg 300 000 til. Kan jeg da bruke all BSU på den leiligheten jeg allerede har kjøpt? Eller må det være penger som var satt inn før jeg kjøpte? altså at jeg kun da kan bruke 200 000 på boliglånet, mens de 300 000 kan jeg ikke bruke før jeg kjøper en ny leilighet? 

Anonymkode: cdee6...53f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke alt på den du allerede har kjøpt. Vi spurte spesifikt om dette da vi kjøpte hus vi skal bo i i maaange år. Vi ville forsikre oss om at vi kunne sprette BSUen om et par år. 

• Liker 1
Skrevet

Det skilles ikke mellom penger du satte inn før/etter boligsalg. Derimot så må du bruke hele beløpet på boligen med en gang du "åpner" BSU-en. Du kan for eksempel ikke velge å bruke 200k og la det stå igjen 300k. Da blir kontoen som en vanlig konto og skattefradrag du har fått for pengene som er igjen må tilbakebetales.

Anonymkode: c26f9...af6

Skrevet
På 5.9.2018 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Det skilles ikke mellom penger du satte inn før/etter boligsalg. Derimot så må du bruke hele beløpet på boligen med en gang du "åpner" BSU-en. Du kan for eksempel ikke velge å bruke 200k og la det stå igjen 300k. Da blir kontoen som en vanlig konto og skattefradrag du har fått for pengene som er igjen må tilbakebetales.

Anonymkode: c26f9...af6

Det stemmer ikke helt med det vi fikk beskjed om. Der sa de at man kunne velge å betale f. Eks. 200k på en bolig. De resterende pengene kunne stå på kontoen til vi ville betale ned på lånet med dem. Min mann sin BSU er fylt opp, og brukes hver mnd. til det er tomt. Nedbetaling på lånet trekkes direkte derfra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...