Gå til innhold

Fotvorter!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei hei!

Jeg har fått en forvorte :o

Når jeg var liten hadde jeg også dette, da fikk jeg noe greier som "drepte" huden og kunne skrape av denne med en skalpell! Legene anbefaler dette for barn under 11 år fordi frysebehandling er smertefullt! Er vel litt eldre enn 11 år, men smerteterskelen er vel omtrent på samme sted! Er det noe som kjenner navnet på denne tingen som "dreper" huden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det heter Verucid Liniment og etser bort fotvorten. Må tas på flere ganger og skrape bort død hud mellom hver gang.

Det finnes også noe som heter Rapec, men det får man bare på resept, tror jeg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet ikke hva "huddreperen" heter, men på apoteket får du kjøpt utstyr til frysebehandligen. Tror det kosta rundt 100 kr og er ikke så veldig smertefullt. Du skal bare holde en kaldt tupp inntil vorta i rundt 15 sekunder. Er litt kaldt på slutten, men det går fort over. Etter en stund faller vorta bort. Anbefaler det fremfor "huddreperen" egentlig. Mye raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oki! Tusen takk!

Døvt hvis det er på resept da :( , men men får ta meg en tur til legen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg vet ikke hva "huddreperen" heter, men på apoteket får du kjøpt utstyr til frysebehandligen. Tror det kosta rundt 100 kr og er ikke så veldig smertefullt. Du skal bare holde en kaldt tupp inntil vorta i rundt 15 sekunder. Er litt kaldt på slutten, men det går fort over. Etter en stund faller vorta bort. Anbefaler det fremfor "huddreperen" egentlig. Mye raskere

Hørtes jo kjempe bra ut!

ER denne på resept?? Vet du hva denne heter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvordan ser en slik fotvorte ut? hvordan kan jeg være sikker på at jeg har vorte og ikke liktorn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verucid Liniment er bra, og frysing gjør da ikke vondt.. Fikk gjort dette gratis på ungdomshelsestasjonen da jeg gikk på vgs jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hørtes jo kjempe bra ut!

ER denne på resept?? Vet du hva denne heter??

Den heter Wartner og kan kjøpes uten resept på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Verucid alene fungerer gjerne bare på barnevorter.

Frysing er vondt, men ikke SÅ vondt. Og definitivt verdt det! Da skal man gjerne smøre seg med Verucid imellom behandlingene.

Det man får kjøpt på apoteket er en litt mildere form for frysing, så du kan jo prøve det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miriam26

Gjelder de tipsa her kun for fotvorter, eller kan man bruke det til vanlige vorter også (f.eks på fingeren) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Gjelder de tipsa her kun for fotvorter' date=' eller kan man bruke det til vanlige vorter også (f.eks på fingeren) ?[/quote']

Jeg hadde det på fingeren. Så ikke bra ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mriam26

Jeg har prøvd banaskall på vorta mi på fingeren, men det funker ikke i det hele tatt. Brukte det 2 uker i strekk, da jeg ga opp...

Utrolig frustrerende... Er så ekkelt å ha vorte der, den synes så godt også. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dra til legen! Vet akkurat hvordan du har det...

Tror jeg var hos legen 3-4 ganger. I mellomtiden behandlet jeg den med Verucid.

(Bananskall, neglelakk etc fungerer bare ved at de stenger for oksygentilførselen. Kan fungerer på overfladiske vorter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd de frysegreiene på min fotvorte, men vorta bare lo av alt sammen! :ler: Bortkasta penger. Jeg tror det jeg brukte kostet ca 180 kr hvis jeg ikke husker feil...

Min eldste sønn hadde en fotvorte som vi tok drepen på ved hjelp av bananskrell for noen år siden, det var kjempeeffektivt. Jeg er nå i ferd med å prøve bananmetoden på min egen vorte. Det er noe dritt med sånne fotvorter!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Tror den frysingen hos legen funker bedre enn den du får kjøpt på apoteket og ta selv. "vortemiddel" funker i alle fall ikke :evil: Har ikke hatt sånnt siden baren skolen, men tror du ikke en liten jævle har dukket opp :evil: :evil: har hørt at man skal legge på skallet fra en grepfrukt.. men aner ikke om det funker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den frysetingen du får kjøpt på apoteket koster 239. Kjøpte den i går for andre gang.

Den innholder utrolig lite og virker ikke effektiv, men jeg skal gi den et andre forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Den frysetingen du får kjøpt på apoteket koster 239. Kjøpte den i går for andre gang.

Den innholder utrolig lite og virker ikke effektiv, men jeg skal gi den et andre forsøk.

Hvis den er så dyr så hadde jeg heller gått til legen et par ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...