Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Beklager om dette innlegget er i feil "boks", beklager også om det har blitt besvart tidligere, forsøkte å søke men fant ikke noe.

Grunnen til at jeg spør her er fordi websiden til NAV er håpløs, finner jo ikke noe av det man håper å få vite ved å gå dit.

Altså, det jeg lurer på er hvordan det stiller seg med arbeid når man går på aap. Man fører det jo opp på meldekortet, men blir det trekt time for time? Altså jobber jeg en time så blir det trekt en time?

En annen ting er evnt hvor mye man kan jobbe, det eneste jeg fant ut ang det var typ 50%, men de brukte ett eksempet som jeg ikke helt klarte å kjemme meg igjen i. Jeg regner med de bruker 37,5 times uke som "fasit"?

Må nok skyte inn at jeg nok ikke kommer til å jobbe mer enn en full dag i uken, så håper at jeg ikke mister for mye i aap pga dette. Men mister jeg en dag mot en dag så er jo det greitt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det såpass så viktig at du ikke gjør feil med at du ber NAV forklare deg. 

Skrevet

Det trekkes time for time i hvert fall.

Som ble et problem for enkelte typer frivillige verv som var ubetalte, men de likevel krevde skulle føres opp - så da ville jeg gått i tap økonomisk og måtte si fra meg vervet. 

Anonymkode: 9428a...26d

Skrevet

Gitt at man har en 100% stilling, kan man i prinsippet jobbe inntil 80%. Ved 80% regnes man som avklart. Med en gang man overstiger 60%, skal NAV kontaktes for å lage et opptrappingsvedtak. Dette kunne man tidligere ha i 6 mnd og beholde AAP, men mener å ha lest at det fra 2018 kan beholdes inntil ett år.

Anonymkode: a36cc...b90

Skrevet

Time for time, og jeg mener som AB over at det var opp til 60% man kan jobbe før ting begynner å skje.

Du "taper" vel ikke AAP, du får betalt for de timene du jobber istedetfor de timene du skulle hatt betalt via AAP. Det er ikke meningen man skal heve både lønn og stønad for den samme tiden.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, blondie303 skrev:

Hei.

Beklager om dette innlegget er i feil "boks", beklager også om det har blitt besvart tidligere, forsøkte å søke men fant ikke noe.

Grunnen til at jeg spør her er fordi websiden til NAV er håpløs, finner jo ikke noe av det man håper å få vite ved å gå dit.

Altså, det jeg lurer på er hvordan det stiller seg med arbeid når man går på aap. Man fører det jo opp på meldekortet, men blir det trekt time for time? Altså jobber jeg en time så blir det trekt en time?

En annen ting er evnt hvor mye man kan jobbe, det eneste jeg fant ut ang det var typ 50%, men de brukte ett eksempet som jeg ikke helt klarte å kjemme meg igjen i. Jeg regner med de bruker 37,5 times uke som "fasit"?

Må nok skyte inn at jeg nok ikke kommer til å jobbe mer enn en full dag i uken, så håper at jeg ikke mister for mye i aap pga dette. Men mister jeg en dag mot en dag så er jo det greitt.

Du bør jo avklare dette med NAV først ang jobbing. Hvis de ser du kan jobbe så kan det være de ikke gir det full AAP. Alle saker er jo ulike. De trekker time for time. Men klarer du jobbing så vil jo prosentandelen din for AAP gå ned.

Anonymkode: bd279...551

Skrevet
2 timer siden, Duckie skrev:

Time for time, og jeg mener som AB over at det var opp til 60% man kan jobbe før ting begynner å skje.

Du "taper" vel ikke AAP, du får betalt for de timene du jobber istedetfor de timene du skulle hatt betalt via AAP. Det er ikke meningen man skal heve både lønn og stønad for den samme tiden.

Siterer dette slik at TS kan lese det en gang til, for det er helt rett.

Skrevet

Takker så mye for svar. 

Jeg er akkurat ferdig med arbeidstrening, var i jobb 2 halve dager i uken. Etter endt aktivitet så fikk jeg tilbud om å være tilkallingsvikar, derfor jeg lurte litt på dette med aap og jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...