AnonymBruker Skrevet 5. september 2018 #1 Skrevet 5. september 2018 Hei! Har noen gode tips til en lys farge til stuen min? Jeg har forsøkt med kalkgrå nå, men det ble jeg ikke fornøyd med. Synes det ble altfor mørkt. Noen som har erfaring med letthet, skandinavisk lys eller sjel? Anonymkode: 60a10...a5a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #2 Skrevet 6. september 2018 Hvit lin er utrolig fin! Anonymkode: f6e22...296 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #3 Skrevet 6. september 2018 refleksjon Anonymkode: 2292e...d69 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2018 #4 Skrevet 6. september 2018 Synes lysgult er fint spesielt med litt rødtone i fullfarge så den blir varm, lysegul. Anonymkode: f8dfa...a07 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #5 Skrevet 7. september 2018 Har nettopp malt kjøkken og soverom med lys antikkgrå. Ble fint både mot bomull og klassisk hvit. Vi har letthet på et mindre rom, og fargen er pen. Vi har også hvit te i gangen, sammen med bomull, og det er veldig pent. Husk på at en farge vil kunne virke ulik avhengig av hva den står inntil. F eks har vi klassisk hvit på lister og karmer på kjøkkenet, og da fremstår lys antikkgrå som en mer fremtredende gråfarge. På soverommet er den satt sammen med bomull, og det gir en mer avdempet gråfarge. Størrelsen på rommet har også mye å si. Når jeg ser kalkgrå på Jotun sine sider, kan jeg forstå at den kan bli mørk hvis du har den på alle veggene. Hva med å la den være på en vegg, og male resten med f eks refleksjon https://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/2930004006701791_interior.aspx . Synd å kaste vekk all tiden dere har brukt på å male. Anonymkode: da683...299 1
JHF Skrevet 7. september 2018 #6 Skrevet 7. september 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Når jeg ser kalkgrå på Jotun sine sider, kan jeg forstå at den kan bli mørk hvis du har den på alle veggene. Hva med å la den være på en vegg, og male resten med f eks refleksjon https://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/2930004006701791_interior.aspx . Synd å kaste vekk all tiden dere har brukt på å male. Anonymkode: da683...299 Vi har malt med refleksjon i mesteparten av stua, men har valgt å ha Kalkgrå i tv-kroken. Lister er i klassisk hvit. Jeg er kjempefornøyd med kombinasjonene og er ikke lei den etter 4 år. Refleksjon er en veldig fin farge, men tror alene ville stua blitt for lys. 1
Ella1 Skrevet 7. september 2018 #7 Skrevet 7. september 2018 Washed Linen er en fin basefarge, den er såkalt greige. Vi har den i hele underetasjen sammen med noen vegger i Kveldshimmel. Passer til både varme og kalde farger. Selv skal jeg male stuen i den nye fargen som heter Comfort Grey👇🏼 . 1
Macillah Skrevet 7. september 2018 #8 Skrevet 7. september 2018 Jeg har letthet i taket og på listene. På veggene har vi lys antikk grå. Den er veldig lys, kunne egentlig tenke meg å male over med den som heter antikk grå. Men hvis du skal ha letthet på veggene blir det jo veldig hvitt? For du skal vell ha hvitt tak og lister også? 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #9 Skrevet 7. september 2018 Jeg har to stuer ganske nærme hverandre, og den ene er deco blue.. Fikk råd om kalkgrå eller varmgrå, for jeg ville ikke ha så lyst. Trodde jeg da.. 🙈 Og egentlig ble ikke kalkgrå så mørk, men synes fargen ble mye mer "grumsete" på veggen her enn jeg så på bilder hos andre. Men så klart spiller jo lys og møbler inn. Letthet tror jeg blir litt for lyst allikevel, og nå lurer jeg på en som heter frostrøyk. Har prøvemalt med den, og den ser ikke så dum ut. Lister og tak er helt hvitt ja. Jeg kikket også på comfort grey, den var fin- men litt grå for min del. Takk for alle innspill! Anonymkode: 60a10...a5a
Macillah Skrevet 7. september 2018 #10 Skrevet 7. september 2018 Du finner nok ut av det ☺️ Frostrøyk så veldig fin ut på de bildene jeg sjekka nå👌🏻 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #11 Skrevet 7. september 2018 Jeg syns denne nye fargen «refresh» fra jotun er kjempefin. Vurderer den selv. Anonymkode: b3d80...d24 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2018 #12 Skrevet 7. september 2018 3 timer siden, Macillah skrev: Du finner nok ut av det ☺️ Frostrøyk så veldig fin ut på de bildene jeg sjekka nå👌🏻 Det ble Frostrøyk! En vegg er malt, og jeg er foreløpig fornøyd Anonymkode: 60a10...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå