Gå til innhold

En rar ting valpen er begynt med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valpen er 9 uker og helt nydelig.

Hun har nylig begynt med noe jeg lurer på.

Når jeg f.eks sitter med bena i kors, presser hun baken mot foten som dingler og noen ganger løfter hun på benet sitt som om hun prøver å sette seg på min fot. Jeg stopper henne alltid (kanskje hun vil tisse på meg? 🤔) før hun får utført det hun måtte tenke på.

Hun gjør det samme når jeg står, presser baken mot meg og det virker som om hun prøver å slynge kroppen sin rundt leggen min. 

Jeg vet at så unge hunder ikke prøver å dominere men det er den følelsen jeg får når hun gjør det.

Håper noen skjønner hva jeg mener og kan svare på det.

Anonymkode: fdc8c...d77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis vil hun ha kos og nærhet.  :)

Skrevet

Hun vil ha nærhet, trygghet og Kos. Min ene voksne hund sitter også på mine tær hvis hun får mulighet. 

Anonymkode: 8265a...890

Skrevet (endret)

Hunden min er snar til å komme og legge hodet sitt på føttene mine når jeg sitter i sofaen foran tv'en. Det er mange steder hun kunne ligget, men da velger hun alltid å legge seg under bordet med hodet oppå mine føtter. Nærkontakt.

Når jeg sitter ved pc'en sånn som nå, har jeg bena trukket litt bakover og hviler på kontorstolen, så da får hun ikke lagt hodet på dem.  Men hun har presset seg under skrivebordet og ligger inntil hjulene på stolen istedet. Så nærme som mulig :- )

Jeg tror bare valpen din vil være inntil deg. Klenge litt. Du vet jo at valper i samme kull ligger i en eneste stor haug oppå hverandre når de skal vile og sove? Kanskje hun forsøker å legge seg på deg og slappe av.

Endret av Million
Skrevet

Kos og nærhet, som de andre sier! Hunder dominerer dessuten ikke mennesker uansett alder. Anbefaler deg å ta en titt på nyere artikler om emnet, Hunomhund.no har noen gode ord som er lurt å lese for ferske hundeeiere!

Anonymkode: 5499a...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...