Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

For dere som har hatt SA / kjemisk abort hvordan har det vært for dere? 

Jeg mistenker at jeg har hatt en kjemisk abort nå fordi jeg fikk negativ test mandag og i går. Forrige uke på tirsdag og fredag fikk jeg en svak strek på begge testene. Jeg er ekstremt kvalm og brekker meg/ holder nesten på å kaste opp og slik har det vært i 1-2 uker snart, i tillegg har jeg mensensmerter og kraftige mensmurringer. Ikke god matlyst og blir uvell når jeg lukter kaffe og noe mat, og ikke minst sliten 😭😢 

Skal man ikke få mensen ved en kjemisk abort / SA og hadde du andre symptomer? For å legge til så hadde jeg mens sist 29.juli og jeg har 28-33 dagers syklus. Jeg hadde en to dagers blødning 22,-24.august (altså før IKM) som jeg tror har vært en festeblødning.

Endret av Sunnysun
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Sunnysun said:

Hei

For dere som har hatt SA / kjemisk abort hvordan har det vært for dere? 

Jeg mistenker at jeg har hatt en kjemisk abort nå fordi jeg fikk negativ test mandag og i går. Forrige uke på tirsdag og fredag fikk jeg en svak strek på begge testene. Jeg er ekstremt kvalm og brekker meg/ holder nesten på å kaste opp og slik har det vært i 1-2 uker snart, i tillegg har jeg mensensmerter og kraftige mensmurringer. Ikke god matlyst og blir uvell når jeg lukter kaffe og noe mat, og ikke minst sliten 😭😢 

Skal man ikke få mensen ved en kjemisk abort / SA og hadde du andre symptomer? For å legge til så hadde jeg mens sist 29.juli og jeg har 28-33 dagers syklus. Jeg hadde en to dagers blødning 15.-17.august (altså før IKM) som jeg tror har vært en festeblødning.

Beklager, jeg vet ikke hvorfor skriften ble så stor 🤔

Skrevet

Kjemisk abort er når du tar piller for å aborter - det er ikke noe manmistenker, det er noe man vet.

Anonymkode: 14ed3...ccb

Skrevet

Første gang var i uke 6. Da hadde jeg blødd noen dager og så begynte jeg å få smerter i tillegg. Kvalmen forsvant etter en dag ca.

Andre gang var mensen veldig forsinket, og jeg testet jevnlig. Negative tester. Begynte å blø og tenkte det var mensen. Tok likevel en til test pga. Bekkensmerter. Den var positiv! Siden jeg fikk så sent positiv trodde de det var exu. Så var på sykehuset å sjekket. De fant ingenting og hadde hcg på 40. Noen dager etter begynte jeg å blø kraftigere.

Anonymkode: bb0ce...a54

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjemisk abort er når du tar piller for å aborter - det er ikke noe manmistenker, det er noe man vet.

Kjemisk graviditet er når egger streifer livmorslimhinnen, nok til å gi positiv test for at man kort tid etterpå får negativ test og mensen.

Anonymkode: bb0ce...a54

• Liker 4
Skrevet

Sa for meg innebærte blødninger, sterke smerter og oppkast. Det er slik er vanlig mens utarter seg for meg da.. Det samme skjedde under provosert abort, bare verre. 

Hvis du tror hcg-nivået synker bør du kontakte lege. 

Anonymkode: 2508e...941

Skrevet

Hadde generelt lite symptom på graviditet alle gangene. Kun ømme brystvorter egentlig. Fikk positive tester en uke + noen dager etter eggløsning. Så begynte jeg å få smerter i korsrygg som varte noen dager før magesmertene kom og jeg begynte å blø.. Mye. Testene ble mer og mer negative.  Har mistet ved forventet mens, noen dager over, og en uke over forventet mens + en gang da jeg gikk på provera (måtte slutte med pillene midt i "kuren", da kom det blødning og det ble en sa) 

Anonymkode: 8b1b5...ccb

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du snakker om er medisinsk abort. Ikke kjemisk. 

Anonymkode: 8b1b5...ccb

• Liker 2
Skrevet

Hadde en kjemisk i mai. Tydelig positiv test på ikm. Begynte å blø to dager senere, nesten som mensen, bare litt kraftigere. 

Skrevet

Jeg hadde spotting og svake menssmerter 10 dpo. Kraftige gravidsymptomer og menssmerter  og svakt positiv test 11 dpo. 12 dpo kom det brunt blod og mer menssmerter. Testet tydelig positivt den dagen. 13 dpo kom det litt friskt blod og 14 dpo rant det blod. Testen var svakt positiv i ca 4 dager før den ble negativ.

Anonymkode: a81eb...c58

Skrevet

Hei, tusen takk for svar alle sammen 😊 det virker som det er normalt å blø ved kjemisk abort/SA, varte det lenge for dere?

Det har ikke skjedd noe her og IKM skulle vært her for 10 dager siden. Men jeg fikk som sagt siste (svak) positiv test for 5 dager siden så noe må ha skjedd over helga. Jeg har jo lest om tilfeller hvor flere ikke får positiv test selv om de er gravid så det er jo en sjanse med tanke på hvor dårlig jeg er og at mensen ikke har kommet. 🤔 

Skrevet
1 time siden, Sunnysun skrev:

Hei, tusen takk for svar alle sammen 😊 det virker som det er normalt å blø ved kjemisk abort/SA, varte det lenge for dere?

Det har ikke skjedd noe her og IKM skulle vært her for 10 dager siden. Men jeg fikk som sagt siste (svak) positiv test for 5 dager siden så noe må ha skjedd over helga. Jeg har jo lest om tilfeller hvor flere ikke får positiv test selv om de er gravid så det er jo en sjanse med tanke på hvor dårlig jeg er og at mensen ikke har kommet. 🤔 

Jeg blødde i 12 dager.

Har du tatt en ny test idag? Har du stabile sykluser? Har du akkurat sluttet med p-piller? Vet du helt sikkert når EL var?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blødde i 12 dager.

Har du tatt en ny test idag? Har du stabile sykluser? Har du akkurat sluttet med p-piller? Vet du helt sikkert når EL var?

Oi, det kan vare såpass lenge ja! 

Jeg har ikke tatt ny test da jeg er fri, men bør kjøpe flere for sikkerhersskyld hvis ikke mensen dukker opp.

Jeg har ganske stabil syklus på 28-33 dager, og jeg vet når EL var i august da jeg tok EL-test. Jeg sluttet på P-piller for to år siden, så vi er faktisk i PP23 nå - første gang jeg har fått positiv test 😓 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...