Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt støpenegler konstant i over 6 år! Og da mener jeg konstant!!! Hadde en pause på et par uker for et års tid siden, men that`s it... :wink:

Mine egne negler er nå tynne og skjøre som papir, men jeg tenkte likevel jeg skulle prøve å venne meg av med støpeneglene! Syns faktisk litt kortere ekte negler er finere, + at vedlikehold av støpeneglene koster meg rundt kr. 500.- pr. måned, og det er penger jeg gjerne vil bruke på andre ting!

Noen som har erfaringer på området, og/eller tips til hva jeg kan gjøre for at mine egne negler skal komme litt i form igjen????

Takknemlig for svar.......... :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Spis mye b-vitamin-tilskudd (vannløselig, så du kan f.eks. doble anbefalt daglig dose uten fare for overdose). Hår og negler vokser hurtigere og blir sterkere av dette.

- Spis omega-3 tilskudd; dette er gunstig for hud, hår og negler fordi fettsyrer er viktige byggestener for disse.

- Smør negler og neglebånd med en god krem.

- Bruk negleforsterker som f.eks. Mavala sin penetrating nail hardener; den virker virkelig godt og er helt usynlig på neglene. Denne bruker jeg, og går jeg noen uker uten, merker jeg at neglene deler seg og brekker mye lettere.

Klipp neglene korte og rette og lakk dem gjerne for ekstra beskyttelse. Unngå acetonholdig neglelakkfjerner da acetonen tørker ut neglen (mye av det jeg skriver her vet du garantert fra før)

Klar ferdig spar til sterke, pene negler.

Gjest *Dina* i.i.
Skrevet

Takk for mange gode tips!! :)

Flere med erfaringer?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har dessverre ingen gode råd, ville bare si at det tok 1 år(!) før mine var så sterke som de var før... så aldri mer støpenegler på meg, nei

Lykke til med dine :)

Skrevet

Mine negler ser helt pyton ut nå etter å ha hatt støpenegler. :-? Min erfaring er at det er best å bare la dem gro, og så klippe dem og gjenta dette helt til den nye sterke neglen er kommet ut. Tar litt tid, da. Bruk gjerne litt lys lakk og smør deg ofte.

Skrevet

Iiiik! :o Da har jeg fjernet støpeneglene, og mine gene er tynne som papir!!!!! :grine: Det kommer til å ta tid før dette blir levelig.... :-? Håper jeg har tålmodigheten til å holde ut, og ikke bare støper på nye etter en uke eller to............

Skrevet

Trøst deg med at negler på fingrene faktisk vokser ganske fort.

Vær glad du ikke har støpenegler på tærne, for de vokser bare 1/3 så raskt....

:trøster febrilsk:

Lakk med Malava og en blank/lys pastell neglelakk, så blir det bedre.

Skrevet

Takk for trøsten V!!! :wink: Den trengte jeg nå!!! :kose:

Skrevet

Kjøpte en ny negleforsterker (Micro Cell 2000) på neglesalongen da jeg fjernet støpeneglene. Den er tydeligvis sterk, og inneholder formaldehyd. det står på at man skal unngå å få den på huden bl.a.

Når jeg tar den på mine svært tynnslitte negler, er det akkurat som om neglene "verker", og blir varme en halvtimes tid etterpå. ganske ubehagelig egentlig... :-? Kan det være at jeg ikke bør bruke den før neglene mine har "kommet seg litt", og at den er for sterk?? Noen som har peiling??

Skrevet

Har opplevd det samme med Mavala nail hardener (den inneholder også formaldehyd). Prøver å unngå å få den på huden, og legge et virkelig tynt lag på neglen (egentlig skal den kun legges på tuppen av neglen).

Vent en uke før du prøver igjen. Slike produkter skal kun brukes 1-2 ganger i uken og intervallet skal økes jo sterkere neglene blir.

Skrevet

Takk V! Da er det ikke bare meg som har opplevd dette. Kanskje jeg har vært litt for ivrig, og lagt på både for mye og ofte... :wink:

Da får jeg bruke en annen og "mildere" negleforsterker nå i starten, og gå over til denne etterhvert! :)

Skrevet

Neglolje hver kveld med massasje, særlig av neglroten.

Hold neglene korte, slik at de ikke sprekker på langs. Det gjør garantert mer vondt enn den negleforsterkeren du snakker om...

Skrevet
Neglolje hver kveld med massasje, særlig av neglroten.

Hold neglene korte, slik at de ikke sprekker på langs. Det gjør garantert mer vondt enn den negleforsterkeren du snakker om...

Takk Qlio! :)

Hjelper det å massere med neglolje selv om jeg har på negleforsterker?

Skrevet

Jepp, skulle visst det?

Jeg fikk beskjed om å legge nytt lag neglforsterker hver dag, fjerne alle lagene etter 4-5 dager og begynne på nytt igjen. Hver kveld skulle jeg massere neglene med oljen. Dette for å stimulere til bra vekstforhold eller noe sånt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Oj, her sitter ei som skulle bestille støping av negler i dag, men etter å ha lest denne tråden, så vet jeg ikke jeg...

Har jo plukka opp en del tips som kanskje kan få mine egne negler til å bli litt sterkere.

K

Skrevet

Tror ikke du skal være redd for å ha støpenegler en gang i blant Kverula! :) Jeg har imidlertid hatt det i over 6 år - sammenhengende! Det er en annen historie... :wink:

Skrevet

Har hatt gelenegler i mange år og da mener jeg mange.

Begynte da jeg var sytten og nå er jeg 33.....

Har hatt noen få pauser, men jeg klarer ikke og la vær og bite, så jeg må ha kunstige.

Men dere som øsnker kunstige negler, må være klar over at acrylnegler, spiser opp dine egne. Dine egne får ikke puste og de ødelegges.

Jeg har bruket gele i alle år, prøvde for to tre år siden acryl og mine negler ble borte. Nå bruker jeg revelution og er kjempefornøyd. Mine egne begynner og bli normale igjen og om en stund blir det lagt revelution på mine egne.

Men anbefaler også Evelle. Kjempebra for hud, hår og negler.

Gjest Gjesta
Skrevet
Tror ikke du skal være redd for å ha støpenegler en gang i blant Kverula! :) Jeg har imidlertid hatt det i over 6 år - sammenhengende! Det er en annen historie... :wink:

Ok, kanskje jeg skal ta sjansen likevel da! :wink:

K

Gjest Anonymous
Skrevet
Har hatt gelenegler i mange år og da mener jeg mange.

Begynte da jeg var sytten og nå er jeg 33.....

Har hatt noen få pauser, men jeg klarer ikke og la vær og bite, så jeg må ha kunstige.

Men dere som øsnker kunstige negler, må være klar over at acrylnegler, spiser opp dine egne. Dine egne får ikke puste og de ødelegges.

Jeg har bruket gele i alle år, prøvde for to tre år siden acryl og mine negler ble borte. Nå bruker jeg revelution og er kjempefornøyd. Mine egne begynner og bli normale igjen og om en stund blir det lagt revelution på mine egne.

Men anbefaler også Evelle. Kjempebra for hud, hår og negler.

Forklar litt mer? På de fleste neglsalonger brukes det akrylnegler, hva og hvor for man gelenegler?

Skrevet

Forklar litt mer? På de fleste neglsalonger brukes det akrylnegler, hva og hvor for man gelenegler?

Hei!

Nå kan ikke jeg så vanvittig mye om dette, men ifølge en som driver med ABC for nails, så kan du risikere sopp med acryl.

Men det er som du sier, de fleste driver med acryl.

Jeg er av den kunden som ringer eller stikker innom og nesten kryssforhører de som legger negler. Og det er fordi det er så mye rart.

Det er ikke få steder jeg har vært innom og spurt om de kan legge gele eller revelution, men da ser de helt rart på meg og prøver og overtale meg til og legge acryl.

Når jeg da forteller hvorfor jeg ikke vil ha acryl, blir de nesten nebbete.

Men jeg har veldig dårlig erfaring med det og da vil jeg heller ikke ha det.

Revelution er vel noe tilsvarende acryl, men mine negler er blitt så mye bedre etter at jeg begynte med det.

Tilogmed gele er blitt nedvurdert av meg nå.

Har fått mye skryt for de og mange syns de ser så naturlige ut.

Men ta en sjekk på gule sider over negledesignere der du bor og ring rundt.

Jeg betaler kr. 500,- for nytt sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...