Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber tett med to andre og de kommer kjempegodt overens, jeg faller utenfor. Som jeg alltid gjør. Blir da til at jeg trekker meg enda mer unna. Dette er sted med mange utadvendte og "alle" er så glade, pratsomme og stortrives. Blir da bare til at jeg føler meg enda mer utenfor. Følt meg dritt siden første dag jeg starta der. Er ikke meg selv på jobb, blir en dårligere utgave av meg selv. 

Vurderte å bytte jobb før ferien også, var på flere intervjuer. Problemet er at jeg har bytta jobb altfor mange ganger tidligere. Hatt 5 jobber på 9 år og dette kommer selvsagt opp i intervjusituasjonen. 

Kan jeg bytte jobb igjen? Har bare vært på siste sted 1,5 år. Men er lei av stedet, arbeidsmåten, organiseringen, folka. Vil få en jobb nærmere hjemmet også, pga barn og hund. 

Anonymkode: d0a23...3d4

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Som arbeidsgiver hadde jeg lurt på hvorfor du byttet jobb annenhvert år. Er det noe feil med alle jobber, eller det du som ikke klarer å tilpasse deg? 

For eksempel... Har du gode svar på dette, ville jeg klart byttet jobb om jeg ikke trives. 

Skrevet

Jeg har jo noen svar, ikke alle er like gode sikkert. Angret første bytte av jobb, jeg trivdes godt der, men ville ta opp fag for å fullføre utdannelsen+litt lang reisevei. Deretter fant jeg en jobb litt nærmere der jeg bodde. Rotete ledelse, mange som slutta (dette sier jeg ikke noe om). Siste bytte var pga dårlig kjemi med ledelsen, noe jeg er ærlig om på i intervjuer. 

Anonymkode: d0a23...3d4

Skrevet
12 timer siden, Dævendøtte skrev:

Som arbeidsgiver hadde jeg lurt på hvorfor du byttet jobb annenhvert år. Er det noe feil med alle jobber, eller det du som ikke klarer å tilpasse deg? 

For eksempel... Har du gode svar på dette, ville jeg klart byttet jobb om jeg ikke trives. 

Jeg har ekstremt mange forskjellige arbeidsforhold bak meg. Hovedsakelig fordi jeg har flyttet mye, pga rastløshet og eventyrlyst. 

Jeg ser at en arbeidsgiver ser skeptisk på CVen min, isteden for å sjekke om jeg kanskje har en bred brukanes erfaring man kan ha nytte av ? Merk at jeg har vært i service-bransjen på gølvet m variert nivå av ansvar. 

Nå går jeg på skole for å formalisere kompetansen/erfaringen min. Papirer og utdannelse teller mer enn praktisk erfaring er mitt inntrykk 

Anonymkode: 95599...4e8

Skrevet

Skjønner deg godt ts. Du beskriver det bra. Følte det sånn på tidligere arbeidsplass. Noe var min skyld og noe var dårlig med de folka på den jobben. Ingen inkludering og småstikk som gjorde at jeg følte meg som en dritt. Bytta jobb etter fire år og starta der det var rom for alle. Jeg pendlet ett år, angret ikke et sekund pga. det gode miljøet jeg kom til. Jeg hadde angst og sosial fobi, veide alt jeg sa og kunne ikke være meg sjøl på den tidligere jobben. Bytt jobb! Ikke pin deg gjennom 7,5 timer hver dag! Jeg skyldte på at jeg trengte erfaring og varierte jobber for å tilegne meg mer kunnskap, men at jeg virkelig nå ønsket å etablere meg et fast sted.. du kan også si no sånt hvis arbeidsgiver spør.  

Anonymkode: c0c5a...d40

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at en arbeidsgiver ser skeptisk på CVen min, isteden for å sjekke om jeg kanskje har en bred brukanes erfaring man kan ha nytte av

Hadde nok ikke vært skeptisk i utgangspunktet, men det er et ærlig spørsmål fra en arbeidsgiver. Selv går jeg på helt andre ting enn en CV når jeg skal ansette noen. 

Og ja, bytt jobb! Ingenting er verre enn å kaste bort nesten halve tiden av et døgn i forbindelse med en jobb du ikke trives i! 

• 10 måneder senere...
Skrevet
On 9/5/2018 at 7:37 PM, AnonymBruker said:

Skjønner deg godt ts. Du beskriver det bra. Følte det sånn på tidligere arbeidsplass. Noe var min skyld og noe var dårlig med de folka på den jobben. Ingen inkludering og småstikk som gjorde at jeg følte meg som en dritt. Bytta jobb etter fire år og starta der det var rom for alle. Jeg pendlet ett år, angret ikke et sekund pga. det gode miljøet jeg kom til. Jeg hadde angst og sosial fobi, veide alt jeg sa og kunne ikke være meg sjøl på den tidligere jobben. Bytt jobb! Ikke pin deg gjennom 7,5 timer hver dag! Jeg skyldte på at jeg trengte erfaring og varierte jobber for å tilegne meg mer kunnskap, men at jeg virkelig nå ønsket å etablere meg et fast sted.. du kan også si no sånt hvis arbeidsgiver spør.  

Anonymkode: c0c5a...d40

Jeg har også sosial angst og må veie det jeg sier i frykt for å bli dømt og sett ned på og at det som kommer ut virker dumt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives selv ikke i jobben. Men nå var d heldigvis bare sommerjobb! 

Anonymkode: 01784...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...