Gå til innhold

Burde jeg prøve å få erstatning etter første tannlegebesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan hende det er noe tannlegene forstår som jeg ikke forstår, men jeg har vært en kasteball og dette har skjedd det siste halvåret og regningen har kommet opp i 34 000 kr for bare to tenner: 

Tannlege 1: 
- Dro til tannlegen pga smerter, tannlegen boret to tenner 
- Smertene forsvant ikke, så tannlegen rotfylte den ene
- Rotfyllingen hjalp ikke, tannlegen gjorde rotfyllingen på nytt
- Fortsatt smerter, tannlegen vet ikke hva mer han kan gjøre

Tannlege 2:
- Endospesialist, rotfylling i samme tann for tredje gang, endelig vellykket

Tannlege 3: 
- Går til ny tannlege for å legge krone, som kan fortelle at jeg må tilbake til endospesialisten for å rotfylle og legge krone på den som tannlege 1 kun boret ettersom den er en tikkende bombe. 

Anonymkode: 77827...2e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende det er noe tannlegene forstår som jeg ikke forstår, men jeg har vært en kasteball og dette har skjedd det siste halvåret og regningen har kommet opp i 34 000 kr for bare to tenner: 

Tannlege 1: 
- Dro til tannlegen pga smerter, tannlegen boret to tenner 
- Smertene forsvant ikke, så tannlegen rotfylte den ene
- Rotfyllingen hjalp ikke, tannlegen gjorde rotfyllingen på nytt
- Fortsatt smerter, tannlegen vet ikke hva mer han kan gjøre

Tannlege 2:
- Endospesialist, rotfylling i samme tann for tredje gang, endelig vellykket

Tannlege 3: 
- Går til ny tannlege for å legge krone, som kan fortelle at jeg må tilbake til endospesialisten for å rotfylle og legge krone på den som tannlege 1 kun boret ettersom den er en tikkende bombe. 

Og hva så? Er her gjort noen feil :klo: kan tannlegene klandres for feilvurderinger? 

Anonymkode: 55bbf...fe9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva så? Er her gjort noen feil :klo: kan tannlegene klandres for feilvurderinger? 

Nei, jeg vet ikke, mislykket rotfylling x 2? Mislykket boring? Og ja, feilvurderinger? 

Det sies jo at det er lurt å ikke gjøre tannbehandlinger i utlandet i tilfelle det skjer noen feil og man står uten erstatningskrav. Jeg forstår ikke helt når disse erstatningskravene gjelder. 

TS

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om tannleger kan klandres for feilvurderinger? Det håper jeg da! Er ikke det litt av poenget med at det er tannleger og ikke naboen din som borrer i tennene dine?! 

Anonymkode: 3e5db...a21

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan de selvsagt. Men da må det ikke være etterpåklokskap som gjør at en anser at vurderingen er feil. Det må være ut fra hva tannlegen visste og burde visst der og da.

Pasientskadeordningen er stedet å henvende seg om en mener å ha blitt feilbehandlet.

Anonymkode: 3510f...b9d

Skrevet

Hvilken av tannlegene tenker du å krever erstatning fra?

Anonymkode: 83a7e...d07

Skrevet

Ser egentlig ikke problemet her. Ja, det er kjedelig at det ble en dyr regning, men man kan ikke få erstatning hver gang en behandling ikke har hatt suksess. Da blir det tilstander som i USA og at ingen tør å bli tannleger. Det høres egentlig ut som du har hatt en vanskelig tann. Man trenger nå ikke normalt dra til en spesialist for en vanlig rotfylling. 

Anonymkode: 0b734...905

Skrevet

Hvilket ansvarsgrunnlag mener du foreligger her da? 

Anonymkode: 2af80...3fc

Skrevet

Jeg har vært igjennom det samme med et par tenner, med mindre tannlegen ikke gjorde god nok jobb, og det kan bevises på bilder osv. Med det mener jeg at bildene viser at tannen ikke ble riktig rotfylt osv, så har du nok ingen sak.

Noen ganger er det dessverre slik at tennene våre ikke blir smertefrie selv etter god behandling, det skjedde meg. Jeg har en tann som er slik nå i skrivende stund. Tannen er rotfylt, rotspissamputert og sett på av spesialist. Den har kostet flesk, men smertefri er jeg ikke. Det kan ta lang tid før en slik tann roer seg helt ned, og er det ikke noe galt med den, må du bare ta tiden til hjelp og la tannen få ro. Jeg tror ikke du har en sak her.

Anonymkode: 5c873...97a

Skrevet

Akkurat rotfylling kan jo faktisk være ganske komplisert, men for min del har jeg fått mange gratis tannlegetimer pga feil på fyllinger/de har falt ut fort/det har kommet hull under eller lignende. Så jeg mener du bør kunne klage, iallefall gjøre et forsøk. Bare ring og ta det opp på en hyggelig måte. Aller best ville det kanskje vært å ta det der og da.

Anonymkode: 3e5db...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...