Gå til innhold

Har egentlig Post Nord kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig ganske mange positive opplevelser med Post Nord. Når alt fungerer som de skal, er de raske. De leverer også på lørdager, slik at du slipper å vente til over helgen.

Men, jeg har noen negative erfaringer også, som gjør at jeg lurer på om de egentlig har kontroll. Jeg skulle fått en pakke i dag, i følge sporingen, men nå har den plutselig blitt feilsortert. Jeg har også opplevd å få hentemelding før pakken er på postkontoret, og jeg føler det er veldig vilkårlig hvilke pakker som havner i postkassen og hvilke som havner pp postkontoret (sistnevnte er mer slit for meg som kunde.) Største problemet for meg personlig,  er allikevel at de går veldig i surr hvis man har flere pakker på vei. Dette har jeg opplevd flere ganger. Da står pakkens "aktiviteter" gjerne i sporingen til feil pakke. 

Flere som ikke føler Post Nord har helt kontroll? Og hva er det som gjør at de kan holde på slik uten at det får konsekvenser? 

Anonymkode: e7f1b...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får 2-5 potnord pakker i måneden, og har aldri hatt noe problem. Sender og en del pakker i retur, og har aldri opplevd noe tull. 

Anonymkode: beaf2...839

• Liker 2
Skrevet

De rotet bort dyre julegaver jeg hadde kjøpt i en nettbutikk. Jeg bestilte levering på døren for å være helt sikker på at pakken ikke skulle bli borte i posten, men jeg har fortsatt ikke sett noe til den...

Anonymkode: c9ac4...0f2

Skrevet

Jeg bruker post nord 5-6 ganger hver eneste måned og har aldri hatt en eneste negativ opplevelse med dem. Posten derimot er det tull med nesten hver eneste gang.

• Liker 1
Skrevet

Her hvor jeg bor (Vestlandet), er Postnord det desidert dårligste av alle distribusjonsfirmaene.

Anonymkode: de399...88a

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De rotet bort dyre julegaver jeg hadde kjøpt i en nettbutikk. Jeg bestilte levering på døren for å være helt sikker på at pakken ikke skulle bli borte i posten, men jeg har fortsatt ikke sett noe til den...

Anonymkode: c9ac4...0f2

Hvor lenge siden var dette? Og har de gjort noe for å rette opp i det? 

Skrevet

Har brukt dem 4 ganger, en gang fikk jeg skadet pakke, de andre tre vet jeg ikke noe om, for fram til meg kom dem iallefall ikke. 
Dem brukte 4 dager på å finne ut hvorfor "pakken ikke kan leveres av ukjent årsak", fire dager etter avtalt leveringstidspunkt oppdaget dem at dem ikke fant pakken... 

Anonymkode: a29cc...33f

Skrevet

De er elendige. De slenger fra seg pakker ved postkassestativet dersom de ikke får plass i brevsprekken. Det har skjedd så mange ganger at jeg konsekvent ikke bruker de. Jeg har blitt frastjålet og funnet fuktskadede pakker til mange tusen kr.

Møkkafirma! :raven:

• Liker 3
Skrevet

Det funker for meg. Og så ble en pakke feilsendt til mitt gamle postkontor sånn 1200 km unna der jeg bor nå, og jeg kunne med ett enkelt klikk endre postkontoret jeg kunne hente pakken på sånn at nå blir den sendt hit jeg bor i stedet. Veldig greit sånn. Trengte ikke logge meg på eller noe, fulgte bare linken til nettsiden som kom med når det stod at pakken var levert til det postkontoret. 

Anonymkode: bab87...d3c

Skrevet

Nei, de leverte aldri pakke til meg. Etter 8 uker fikk jeg refusjon fra nettbutikk da pakken måtte anses som tapt. Den ligger vel i en container et eller annet avglemt sted..

Anonymkode: a6177...ed5

• Liker 2
Skrevet

Foretrekker å kalle de PostMord.....

Anonymkode: c40de...339

• Liker 6
Skrevet

Postnord fungerer fint.

Vil legge til at om en sending "settes på lager" hos postnord så er det ikke fordi postnord er vanskelige eller surrete, det betyr at avsender skylder dem mye penger og postnord bruker sendingene som pressmiddel for å få betalt for tidligere sendinger. 

Dette er ikke noe postnord sier til sine kunder (som er ryddig) men noe jeg fant ut av fra avsender/andre kilder..

Dette er noe postnord tar støten for mot kundene har jeg sett ofte.

Anonymkode: e6a81...3ee

• Liker 1
Skrevet

Nei, de putter pakkene utenfor postkassene om de ikke får plass (bor i borettslag), og tre ganger har jeg opplevd å få mld om at pakken ligger på min dørmatte, men der har den ikke vært, så har måttet lete og finne de kastet på andre naboers dørmatter. En pakke med masse godis fra sverige "forsvant" og kom aldri frem -mistenkelig den siste der - noen som fikk kost seg skikkelig i postnord, tenker jeg!😅

Anonymkode: 3e24a...e02

• Liker 2
Skrevet

Har vel fungert de få gangene jeg har bestilt noe med dem som leverandør siden man ikke kunne velge noen annen, men har hørt mye rart fra kjente, så foretrekker derfor å bruke posten. Aldri vært noe tull med "gode gamle" Posten etter hva jeg kan huske. De er kanskje en anelse dyrere, men en tier eller tre i forskjell betaler jeg gjerne for å sikre leveringsdyktighet. 

Anonymkode: fa4fd...8f4

• Liker 1
Skrevet
På 5.9.2018 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Foretrekker å kalle de PostMord.....

Anonymkode: c40de...339

Eller PostHor.

Anonymkode: ae649...4e8

Skrevet

Jeg har aldri opplevd problemer med PostNord. Jeg får pakkene når jeg skal. 

Så for min del ser det ut som de har kontrol.

Skrevet

Fått rundt 20 pakker via dem, aldri hatt problem

On 9/4/2018 at 11:50 PM, Perle said:

De er elendige. De slenger fra seg pakker ved postkassestativet dersom de ikke får plass i brevsprekken. Det har skjedd så mange ganger at jeg konsekvent ikke bruker de. Jeg har blitt frastjålet og funnet fuktskadede pakker til mange tusen kr.

Møkkafirma! :raven:

Høres ut som den samme personen var på jobb alle gangene. Forsøkte du ringe å si fra?

Anonymkode: 5ec0c...61d

Skrevet

PostNord leverer konsekvent ikke til min nærmeste butikk som har postnord-utlevering, men krever at jeg kommer ned på lageret/utkjøringssentralen deres på Alna i Oslo (som ikke akkurat er nedi veien for meg). Dermed handler jeg aldri lenger i nettbutikker som bruker PostNord hvis jeg kan unngå det.

Jeg har spurt dem hvorfor det er sånn, men de bare trekker på skuldrene og gir generelt faen. Nei takk.

Skrevet
5 minutter siden, Viktualia skrev:

PostNord leverer konsekvent ikke til min nærmeste butikk som har postnord-utlevering, men krever at jeg kommer ned på lageret/utkjøringssentralen deres på Alna i Oslo (som ikke akkurat er nedi veien for meg). Dermed handler jeg aldri lenger i nettbutikker som bruker PostNord hvis jeg kan unngå det.

Jeg har spurt dem hvorfor det er sånn, men de bare trekker på skuldrene og gir generelt faen. Nei takk.

Samme her. Handler bare med nettbutikker som bruker PostNord dersom man kan velge utleveringssted. 

Anonymkode: d7dbd...f46

Skrevet

Jeg er ikke spesielt imponert over PostNord, har opplevd mye tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...